۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۵
تعداد بازدید: ۴۲۶۹۳۳
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس نگران تبعات حذف ارز ترجیحی است، گفت: یکی از راهکار‌های پیشنهادی این است که در ازای حذف ارز ترجیحی ۱۱۰ هزار تومان به ۶۰ میلیون نفر داده شود و مابقی، چون جزو دهک‌های بالا هستند حذف شوند.
کد خبر: ۷۷۴۴

ولی اسماعیلی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «خطوط» در خصوص حذف ارز ترجیحی، اظهار کرد: مجلس در حال حاضر در رابطه با حذف ارز ترجیحی اقناع نشده است و بررسی‌ها ادامه دارد تا کمترین آسیب به مردم خصوصا اقشار ضعیف وارد شود. البته مجلس به کلیات بودجه رأی داده است و حذف ارز ترجیحی به قانون تبدیل شده است.

مجلس نگران است ۱۱۰ هزار تومان جوابگوی تبعات حذف ارز ۴۲۰۰ نباشد

وی ادامه داد: یکی از راهکار‌ها این است که در ازای حذف ارز ترجیحی ۱۱۰ هزار تومان به ۶۰ میلیون نفر داده شود و مابقی، چون جزو دهک‌های بالا هستند، حذف شوند و سه ماه این مبلغ به صورت نقدی داده شود تا سامانه مربوط به تامین کالا‌های اساسی طراحی شود، اما مجلس نگران است این مبلغ جوابگوی تبعات حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی نباشد؛ حتی می‌توان با حذف دهک‌های بالاتر این مبلغ را افزایش داد و یا از منابع دیگری آن را افزایش داد و یا حتی می‌توان حذف ارز را به صورت پلکانی انجام داد و این مسائل جزو پیشنهاداتی است که مطرح می‌شود.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: ما کف حقوق‌ها را از ۴ و نیم میلیون تومان افزایش داده و مالیات را هم ۶ میلیون تومان قرار دادیم یعنی حقوق‌های پایین ۶ میلیون تومان از مالیات معاف هستند و قطعا نتیجه نهایی افزایش حقوق و دستمزد‌ها بالاتر از مبلغی خواهد بود که دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۱ پیش بینی کرده است.

برچسب ها: یارانه ارز ۴۲۰۰ حذف ارز ترجیحی
ارسال نظر
آخرین اخبار