۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۹
تعداد بازدید: ۶۹۱۵۰۶
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: هر کاری که بخواهیم انجام دهیم در ابتدا باید مردم را اقناع کنیم و جامعه باید بپذیرد این کاری که قرار است انجام شود چه مزیت‌هایی برای آن‌ها دارد در غیر اینصورت حتی اگر بهترین طرح را هم اجرایی کنیم محکوم به شکست خواهد بود.
کد خبر: ۷۸۱۰

مردم اقناع نشود بهترین طرح محکوم به شکست خواهد بود! / حذف ارز ترجیحی هزینه خانوار‌ها را افزایش خواهد داد!

مصطفی نخعی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «خطوط» در خصوص پرداخت یارانه نقدی در بودجه ۱۴۰۱، اظهار کرد: حذف ارز ترجیحی هزینه‌های خانوار را افزایش خواهد داد و دولت قصد پرداخت یارانه را دارد، اما نظر اکثر نمایندگان این است که این یارانه با یارانه هدفمندسازی یارانه‌ها باید تجمیع شود.

 

دولت ادعا می‌کند سه دهک پایین را شناسایی کرده است/ کاهش پلکانی یارانه دهک‌های بعدی

وی ادامه داد: دولت یارانه سه دهک اول را بیشتر از دهک‌های دیگر مقرر کرده و یارانه دهک‌های بعدی را به صورت پلکانی کاهش خواهد داد درحالی که در زمان هدفمندی یارانه‌ها، عدد ثابتی را برای همه خانوار‌ها در نظر گرفتند که اقدام درستی نبود، اما الان دولت ادعا می‌کند که بانک اطلاعاتی‌اش کامل بوده و سه دهک پایین را شناسایی کرده است.

 

پرداخت نقدی یارانه تورم را افزایش می‌دهد/ راه حل جایگزین نداریم!

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس با بیان اینکه پرداخت نقدی یارانه، تورم را افزایش می‌دهد، اظهار کرد:، اما غیر از پرداخت نقدی یارانه، راه حل جایگزین خیلی مناسبی هم در اختیار نداریم مگر اینکه این یارانه در قالب بن کارت به مردم داده شود تا کالای اساسی خود را تامین کنند. البته این کالا‌ها هم باید با کیفیت بوده و تنوع لازم را داشته باشد تا مردم بتوانند بدون دغدغه کالای مورد نظر خود را انتخاب کنند.

 

توزیع یارانه شایسته کشور نیست/طبقه متوسط در حال از دست رفتن هستند!

نخعی ادامه داد: مساله مهم این است که ما یارانه‌های زیادی در کشور توزیع می‌کنیم که شایسته کشور نیست و رضایتمندی هم ایجاد نکرده است پس ضرورت دارد به سمت کاهش پرداخت یارانه‌ها پیش برویم، اما باید سازوکار درستی را پیش بینی کنیم که با کمترین تبعات همراه باشد چراکه تورم کمر مردم را شکسته است و طبقه متوسط که برای کشور ارزش آفرینی دارند و اهل مطالعه و ورزش می‌باشد، در حال از دست رفتن هستند.
او با بیان اینکه مجلس تصمیمی برای افزایش قیمت حامل‌های انرژی ندارد، گفت: هر کاری که بخواهیم انجام دهیم در ابتدا باید مردم را اقناع کنیم و جامعه باید بپذیرد این کاری که قرار است برای آن‌ها انجام شود چه مزیت‌هایی دارد و در غیر اینصورت حتی اگر بهترین طرح را هم اجرایی کنیم محکوم به شکست خواهد بود.

برچسب ها: حذف ارز ترجیحی هزینه ها خانوارها توزیع یارانه نقدی تورم سه دهک پایین
ارسال نظر
آخرین اخبار