۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۹
تعداد بازدید: ۳۱۵۳۹۴
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر قرار است یارانه دارو حذف شود همه باید تحت پوشش بیمه قرار بگیرند، گفت: حذف ارز ترجیحی از نهاده‌ها و دارو، زیرساخت بنیادینی نیاز دارد، زیرا این تصمیمات اگر پیوست جدی زیرساختی نداشته باشد، ممکن است مشکلات مردم را بیشتر کند.
کد خبر: ۶۴۱۴

بهروز محبی نجم آبادی در گفتگو با «پایگاه خبری تحلیلی خطوط» با بیان اینکه مردم در شرایط تورمی سختی قرار دارند، اظهار کرد: معیشت مردم کاملا تحت الشعاع مسایل اقتصادی کشور واقع شده است و در این شرایط، پرداخت ارز ۴۲۰۰ تومانی برای کالا‌هایی در نظر گرفته می‌شد که مورد نیاز عموم طبقات خصوصا طبقات آسیب پذیر کشور بود. هیچ کس با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی موافق نیست بلکه باید مدل استفاده آن تغییر پیدا کند چراکه این ارز در مسیر رسیدن به ذی نفع نهایی دچار انحراف شد و به دست مصرف کننده نهایی نرسید.

زیرساخت‌ها برای حذف ارز یارانه‌ای فراهم شود

وی ادامه داد: اگر قرار است یارانه دارو حذف شود، همه باید تحت پوشش بیمه قرار بگیرند و بیمه‌ها هم پاسخگو باشند؛ بنابراین زیرساخت بنیادینی نیاز است؛ لذا این تصمیمات اگر پیوست جدی زیرساختی نداشته باشد، ممکن است مشکلات مردم را بیشتر کند. دولت‌های نهم و دهم این زیرساخت‌ها را فراهم کردند و اگر قرار بود مثلا قیمت بنزین را بالا ببرند، یارانه مردم را افزایش داده و بعد طرح را اجرا می‌کردند؛ بنابراین برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی ابتدا باید کمک‌های لازم خصوصا برای ۵ دهک اول مشخص شود و هر جا احساس کردیم به مشکل برمی خوریم، باید مسیر را عوض کنیم.

حذف ارز دارو و نهاده تبعات بسیار زیادی بر معیشت مردم دارد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه ارزی وجود ندارد تا به کالا‌های اساسی و دارو اختصاص یابد، گفت: قشر ضعیف نباید از حذف این ارز آسیب ببیند. مجلس نگران است و از دولت تضمین می‌خواهد که در رساندن مستقیم یارانه به ذی نفع نهایی درست عمل کند؛ البته به نظر من باید کالا به کالا پیش برویم چراکه حذف همزمان ارز از نهاده‌ها و دارو تبعات بسیار زیادی بر معیشت مردم خواهد داشت.

سبقت جو روانی بازار از تصمیمات مسوولین

محبی نجم آبادی افزود: متاسفانه جو روانی بازار جلوتر از اقدامات مسوولین تاثیر خود را بر بازار می‌گذارد؛ ارگان‌ها و ساختار‌های نظارتی هم ضعیف عمل می‌کنند، زیرا ۳۰۰۰ نفر در سازمان تعزیرات کار نظارت را بر عهده دارند و باید ساختار را اصلاح کنیم که دیگر نیازی به این نظارت‌ها هم نباشد.

برچسب ها: ارز دارو ارز ۴۲۰۰ تومانی مجلس مجلس و دولت
ارسال نظر
آخرین اخبار