۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰
تعداد بازدید: ۴۰۰۱۴۳
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه دولت راهکار مشخصی برای جبران تبعات حذف ۴۲۰۰ تومانی ندارد، گفت: حذف غیرکارشناسی و مشخص نکردن جایگزین آن، فشار مضاعفی به اقشار ضعیف جامعه وارد خواهد کرد.
کد خبر: ۵۵۴۳

حسن لطفی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی خطوط، بیان داشت: حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی به صورت کارشناسی شده و دقیق و مبتنی بر واقعیت به نمایندگان و مردم تشریح نشده است و از سوی دیگر روش‌های جایگزین آن، هم برای جامعه و هم برای ما مبهم است.

 مجلس فشار را از روی دوش مردم بردارد! 

وی ادامه داد: به نظر من حذف غیرکارشناسی و مشخص نکردن جایگزین آن، فشار مضاعفی به اقشار ضعیف جامعه وارد خواهد کرد؛ بنابراین مجلس باید روشی انتخاب کند که فشار را از روی دوش مردم بردارد.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: دولت باید مبلغی را به مردم بدهد که تبعات حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی را جبران کند درحالی که ما هنوز برآوردی از خروجی ارز ۴۲۰۰ تومانی که به هر کسی چه مقدار داده می‌شود، نداریم.
لطفی اظهار داشت: اگر دولت بخواهد مبتنی بر اقتصاد آزاد عمل کند، باید تمام یارانه پنهان برداشته و به مردم هم یارانه واقعی پرداخت شود، اما از کل یارانه‌ای که دوره قبل به مردم داده شد، ۱۶ سهم به جیب ثروتمندان و فقط ۱ سهم به جیب فقرا رفت.

برچسب ها: ارز ۴۲۰۰ مجلس و دولت راهکار‌ها
ارسال نظر
آخرین اخبار