۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۳
تعداد بازدید: ۸۹۵۱۴
عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور با اشاره به حذف ارز ترجیحی به بهانه رانت، گفت: مشکل اصلی این است که زور ما به دزد نمی‌رسد، بنابراین سراغ نزدیک‌ترین و راحت‌ترین راه می‌رویم درحالی که برای اختصاص ارز ترجیحی و جلوگیری از رانت، باید جلوی قانون شکنی‌ها گرفته شود.
کد خبر: ۶۸۲۵

حسین محمد صالحی دارانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خطوط» گفت: وقتی بحث حذف ارز ترجیحی مطرح می‌شود، تب و تاب روانی در جامعه ایجاد می‌شود و اگر زورمان به دلالان برسد که بتوانیم آن‌ها را کنترل کنیم، قطعا حذف ارز ترجیحی می‌تواند روی معیشت مردم اثرگذار باشد؛ اما مشخص نیست که دولت چه برنامه‌ای برای تقسیم آن دارد مثلا اگر ما ارز دارو و تجهیزات پزشکی را حذف کنیم، پس تکلیف کسی که با استفاده از ارز ترجیحی، داروی مورد نیاز خود را تامین می‌کرد چیست و آیا این ارز به کسانی که نیاز به دارو ندارند هم تعلق می‌گیرد یا نه و به نظر من برنامه درست و دقیقی نمی‌توان اجرا کرد.
به جای حذف ارز نظارت‌ها را شدیدتر کنید
نماینده مردم فریدن و فریدونشهر ادامه داد: نظر من این است که به جای حذف ارز ترجیحی، باید نظارت‌ها را شدیدتر ودقیق‌تر کنیم و اگر یارانه مورد نیاز را برای دامداران تهیه و بعد ارز نهاده‌ها را حذف کنیم تا حدودی می‌توانیم باعث ایجاد تعادل در بازار شویم؛ اما کاری کردیم که هم دامدار ناراضی است و هم مردم. دارو هم در روز‌های اخیر افزایش قیمت داشته و بخشی از دارو‌ها هم نایاب شده است و بهتر این بود که بخشی از این ارز را نگه می‌داشتیم و بخشی هم که ضرورت کمتری داشت حذف می‌کردیم.

عده‌ای نمی‌خواهند مردم دلالان ارز را بشناسند!

صالحی تصریح کرد: مشکل اصلی این است که زور ما به دزد نمی‌رسد، بنابراین سراغ نزدیک‌ترین و راحت‌ترین راه می‌رویم درحالی که برای اختصاص ارز ترجیحی و جلوگیری از رانت، باید جلوی قانون شکنی‌ها را می‌گرفتیم، اما نظارت‌ها بسیار ضعیف است و برخورد‌ها هم از آن ضعیف تر. بسیاری از افرادی که ارز ترجیحی گرفتند و کالایی وارد نکردند، اسمشان مشخص است، اما نه تنها برخوردی با آن‌ها نمی‌شود، بلکه اسامی را هنوز با «نون- خ» مطرح می‌کنیم، چون نمی‌خواهند، مردم آن‌ها را بشناسند و تا زمانی که این مصلحت جویی‌ها حاکم باشد نمی‌توانیم با فساد مبارزه کنیم.

حذف ارز ترجیحی جز ضرر و زیان نتیجه دیگری برای مردم ندارد

عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور با بیان اینکه حذف ارز ترجیحی جز ضرر و زیان نتیجه دیگری برای مردم ندارد، ادامه داد: مردم ما بسیار صبور هستند و مشکلات مملکت را می‌دانند و قطعا حمایت خود را از نظام ادامه خواهند داد، اما توقع دارند نظام اسلامی که به خاطر آن خون‌های زیادی ریخته شده است و خودشان هم همواره در صحنه حاضر بودند، برنامه درست اقتصادی داشته باشد.
واقعیت‌ها شفاف برای مردم مطرح شود
صالحی اظهار داشت: مشکل کشور ما سیاسی، مذهبی و عقیدتی نیست، بلکه ما مشکل معیشتی و اقتصادی داریم و باید برنامه‌ای تنظیم کنیم که نارضایتی‌ها به حداقل برسد؛ بنابراین اگر مجلس شفافیت را از خودش شروع کند و مطالب را به مردم ارائه کند، قطعا بازخورد آن را راحت‌تر می‌توانیم از مردم بگیریم و در تصمیم‌هایی که اثرمنفی دارد باید تجدیدنظر کنیم.

برچسب ها: مجلس شفافیت دلالان حکومتی مردم ارز ۴۲۰۰ تومانی
ارسال نظر
آخرین اخبار