۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵
تعداد بازدید: ۷۱۸۱۰۷
حیدری گفت: همه مشکلات، اما و اگرها، مدیریت بد اقتصادی و عدم سیاستگذاری‌های صحیح در زمینه اقتصاد را به مذاکرات گره زده اند، ولی باید بدانیم که این فراکنی‌ها اشتباه است.
کد خبر: ۳۱۲۸

علی حیدری، کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری خطوط در رابطه با علل افزایش نرخ ارز و طلا در روز‌های اخیر با بیان اینکه مثبت یا منفی شدن نتیجه مذاکرات وین برای اقتصاد کشور مهم است، ولی شرط لازم نیست افزود: حتی اگر مذاکرات با حضور نمایندگان سران قوای کشورمان به امضای نمایندگان کشور‌های ۱+۵ در تهران برسد برای اقتصاد ایران نتیجه بخش نخواهد بود تا زمانیکه پرونده FATF حل نشود.

وی ادامه داد: همه مشکلات، اما و اگرها، مدیریت بد اقتصادی و عدم سیاستگذاری‌های صحیح در زمینه اقتصاد را به مذاکرات گره زده اند، ولی باید بدانیم که این فراکنی‌ها که از دهه ۱۳۵۰ شمسی تا کنون وجود داشته اشتباه است.

نوسانات ارزی در پی ضعف مدیریت اقتصادی است

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: نوسانات ارزی به ضعف مدیریت اقتصادی برمی گردد، ولی اینکه چرا فقط دلار و طلا دچار نوسانات می شوند جواب این است که، چون در ایران آمار و ارقام تابع نظرات دولتی است متاسفانه در اغلب مواقع این اخبار به جامعه صحیح منتقل نمی شود به همین دلیل دلار به یک شاخص معتبر در جامعه برای نشان دادن تورم در کشور تبدیل شده است.

مسئولین فرق بین تورم و گرانی را نمی دانند

وی تاکید کرد: این موضوع در جامعه اینگونه تعبیر می شود که با افزایش نرخ دلار، تورمی در راه است که این تورم‌ها با مفهموم گرانی نشان داده می شود در حالیکه بین تورم و گرانی تفاوت زیادی وجود دارد.

حیدری عنوان کرد: بر اساس گزارش مرکز آمار در حال حاضر حدود ۴۰ درصد تورم را شاهد هستیم با این حساب در صورت تداوم این شرایط پیش بینی بنده برای شب عید این است که ۳۵ درصد نیز افزایش تورم را خواهیم داشت.انتهای پیام/

برچسب ها: FATF مشکلات اقتصادی مذاکرات وین تورم
ارسال نظر
آخرین اخبار