۱۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۶
تعداد بازدید: ۱۸۳۵۹۴
دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی در گفتگو با «خطوط:
حسنی از گرانفروشی ۲۰ تا ۴۰ درصدی روغن و فروش اجباری همراه با دیگر کالا‌ها خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۴۱
نویسنده : محبوبه رودسری

قاسمعلی حسنی دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، با اشاره به اینکه بازار اقلام اساسی در رکود و آرامش به سر می‌برد، اظهار کرد: با توجه به امید و انتظار مردم به کاهش قیمت ها، خبری از خرید‌های انبوه نیست.

وی افزود: با نرخ آزاد محدودیتی در عرضه کالا وجود ندارد و به هر میزانی که کالا بخواهیم فراوان است.

حسنی درباره آخرین وضعیت بازار برنج بیان کرد: با قیمت گذاری دستوری، نرخ برنج طارم در فروشگاه‌های زنجیره‌ای به قیمت مصوب ۶۰ تا ۶۵ هزار تومان رسید، هر چند قیمت برنج طارم در شمال بالاتر است.

این مقام مسئول قیمت هر کیلو برنج طارم در عمده فروشی‌ها را ۴۷ تا ۷۷ هزار تومان، پاکستانی ۲۳ هزار تا ۲۹ هزار تومان و تایلندی ۱۲ هزار و ۵۰۰ تا ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد.

دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی با اشاره به گرانفروشی قیمت روغن در بازار گفت: در حال حاضر در خصوص محصول روغن ۲۰ تا ۴۰ درصد گرانفروشی داریم که این امر با واکنش تولیدکنندگان روبروست.

حسنی در پایان با اشاره به اینکه قیمت کالا‌های اساسی در ماه رمضان نوسانی ندارد، تصریح کرد: با توجه به فراوانی کالا قیمت کالا‌ها از جمله برنج نوسانی در ایام نوروز و ماه رمضان ندارد چرا که یک سوم مصرف تولید و مابقی وارد می‌شود.

برچسب ها: کالاهای اساسی روغن برنج ایرانی
ارسال نظر
آخرین اخبار