۱۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۷
تعداد بازدید: ۶۹۱۹۴۳
دبیر اجرایی خانه کارگر استان گیلان با اعلام اینکه دولت‌ها در تمامی سال‌های گذشته در کنترل تورم و مهار قیمت‌ها موفق نبوده اند، گفت: متاسفانه دائم شعار کنترل قیمت‌ها را سر می‌دهند در حالی که در این زمینه نه تنها موفق عمل نکرده بلکه شکست خورده اند.
کد خبر: ۱۱۹۵۹

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، حسن ایزدی با تاکید بر اینکه می‌بایست ابزار و راهکار مناسبی برای رنگین کردن سفره کارگران و بازنشستگان صورت بگیرد گفت: در تمامی سال‌های گذشته مسیر را انحرافی رفته ایم و هرگز برای تامین نیاز‌های اساسی دهک‌های پایین جامعه، اقدام اساسی به عمل نیامده است.
وی با انتقاد از اینکه نظام توزیع مدتهاست از مسیر سالم خارج شده و در بی راهه حرکت می‌کند، گفت: معلوم نیست کالا از چه مبدایی وارد می‌شود، چگونه توزیع می‌کنند و چه کسانی این کالا‌ها را دریافت می‌کنند، اما نکته مهم اینجاست که اغلب کارشناسان بر فسادزا بودن مسیر واردات و توزیع اعتراف دارند.



بازی‌های سیاسی و تسویه حساب‌های جناحی باعث شد بن از سبد کارگران پرده بکشد/ بیش از ۷۰ درصد حقوق کارگران، صرف تامین کالا‌های اساسی می‌شود!


دبیر اجرایی خانه کارگر استان گیلان با یادآوری اینکه در گذشته کارگران بن دریافت می‌کردند، گفت: از آنجا که بدلیل دستمزد‌های پایین و قدرت خرید ضعیف، سفره کارگران همواره خالی است و از گرفتن کالا‌های اساسی محروم هستند، در قالب بن کارگری کالا‌های اساسی همچون برنج، گوشت، روغن، قند، شکر، کره و مرغ به قیمت دولتی در اختیار کارگران قرار می‌گرفت، اما متاسفانه بازی‌های سیاسی و تسویه حساب‌های جناحی باعث شد تا بن از سبد کارگران پرده بکشد.
بازرس تعاونی‌های مصرف کارگران امکان، با اعلام اینکه می‌توان بار دیگر بن کارگری را احیاد و مسیر توزیع کالا با بن را فعال کردف گفت: اکنون در قالب بن کارگری، ماهیانه ۸۵۰ هزار تومان در لیست حقوقی کارگران لحاظ می‌شود، اما هرگز در مسیر هدفگذاری نبوده و مبلغ نقدی آن هرگز در مسیر درست هزینه نشده است.
وی با اعلام اینکه اگر معادل ۸۵۰ هزار تومان حق بن کارگری، کالا‌های اساسی با قیمت دولتی در اختیار کارگران قرار گیرد، بسیاری از چالش‌های زندگی کارگران حل می‌شود، گفت: امروزه قیمت کالا‌های اساسی در بازار آزاد بیداد می‌کند، در حالی که اگر همین کالا‌های اساسی با ارز دولتی تهیه و از طریق تعاونی‌های مصرف در اختیار جامعه هدف قرار گیرد، بسیاری از کمبود‌های سفره کارگران برطرف می‌شود.

ضرورت احیای بن کارگری به جای حذف ارز دولتی/ نظام توزیع مدت هاست در بی راهه حرکت می کند


تاوان ضعف نظارت را که باعث فساد می‌شود دهک‌های پایین جامعه می‌پردازند!

ایزدی با اعلام اینکه بیش از ۷۰ درصد حقوق کارگران، صرف تامین کالا‌های اساسی می‌شود، گفت: اگر بتوانیم کالا‌های اساسی را از طریق تعاونی‌های مصرف کارگری و مسیر درست به دست کارگران برسانیم و به قیمت دولتی توزیع کنیم، سهم دستمزد کارگران برای تهیه کالا‌های اساسی به کمتر از ۵۰ درصد کاهش می‌یابد و در نتیجه کارگران می‌توانند بخشی از حقوق خود را صرف تهیه دیگر ملزومات زندگی همچون پوشاک کنند.
وی با اعلام اینکه مسئولان دائم فریاد می‌زنند عده‌ای ارز ۴۲۰۰ تومانی را برده‌اند و خورده‌اند و پاسخگو هم نیستند، گفت: درحالی در جستجوی مفسدان ارز دولتی هستیم که از سیستم تعاونی غافل شده ایم و فراموش کرده ایم که سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری بر تعاون توجه جدی دارد.
دبیر اجرایی خانه کارگر استان گیلان از ضعف نظارت به شدت انتقاد کرد و گفت: متاسفانه هیچ نظارتی بر سیستم توزیع دولتی صورت نمی‌گیرد و تاوان ضعف نظارت که باعث فساد می‌شود را دهک‌های پایین جامعه می‌پردازند.

ضرورت احیای بن کارگری به جای حذف ارز دولتی/ نظام توزیع مدت هاست در بی راهه حرکت می کند

برچسب ها: احیای بن کارگری تبعیض دستمزدی دستمزد کارگران دستمزد و تورم افزایش دستمزد حذف ارز دولتی بازی های سیاسی تسویه کالاهای اساسی تسویه حساب های
ارسال نظر
آخرین اخبار