۱۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۶
تعداد بازدید: ۳۹۹۲۲۵
رئیس کانون شورا‌های اسلامی کار استان گیلان ادعای اخراج کارگران به دلیل افزایش دستمزد را اظهار نظری غیر کارشناسی دانست و گفت: با نگاهی به تمامی سال‌های گذشته، متوجه می‌شویم که اخراج کارگران و تعدیل نیرو در پایان سال صورت می‌گیرد، اما بعد از گذشت یک ماه، بکارگیری نیروی کار جدید یا دعوت به کار نیرو‌های قدیمی در بنگاه‌ها را شاهد بوده ایم.
کد خبر: ۱۱۸۱۵

غلامرضا خوالگر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، با تاکید بر اینکه رابطه کارگر و کارفرما در قالب سه جانبه گرایی شکل می‌گیرد، گفت: کارفرما به دنبال منافع خود و کارگر به دنبال دریافت حقوق و مزایای مناسب از کارگاه است و دولت به عنوان دستگاه ناظر، می‌بایست بین خواسته‌های کارگر و کارفرما تعادل ایجاد کند.

اخراج‌های صوری کارگران برای زیر سوال بردن افزایش دستمزد/ سوءاستفاده کارفرمایان در ابتدای هر سال

نماینده کارگران استان گیلان با انتقاد از سوءاستفاده کارفرمایان در ابتدای هر سال گفت: کارفرمایان منتظر بهانه‌ای هستند تا افزایش دستمزد را زیر سوال ببرند و اکنون که زمزمه ناتوانی کارفرمایان در پرداخت دستمزد مطرح می‌شود، بهانه اخراج کارگران را سر می‌دهند و حتی به صورت مقطعی اخراج‌های صوری برای زیر سوال بردن افزایش دستمزد را انجام بدهند.
وی با اعلام اینکه همواره در پایان سال بر اساس قوانین کار و بودجه سالانه، میزان افزایش دستمزد و حقوق‌ها تعیین می‌شود، گفت: واقعیت این است که کارفرما تلاش می‌کند حقوق کمتری به کارگر بپردازد، اما به معنای آن نیست که این رویکرد مغرضانه است.

کارگران، بازنشستگان و حقوق‌بگیران قرار نیست تاوان سوءمدیریت دولت‌ها را بدهند

نماینده کارگران استان گیلان با تاکید بر اینکه کارفرمایان به دلیل مشکلات گسترده‌ای که برایشان پیش می‌آید، در عمل توان پرداخت دستمزد منطقی بر اساس شرایط روز را ندارند، گفت: از سوی دیگر افزایش دستمزد کارگران به اندازه‌ای نیست که پاسخگوی هزینه‌های زندگی و تورم افزاینده باشد، به عبارت بهتر قرار نیست کارگران، بازنشستگان و حقوق‌بگیران تاوان بحران‌های اقتصادی ناشی از سوءمدیریت دولت‌ها را بدهند، بنابراین دولت می‌بایست کاستی‌ها را جبران کند.

۵ تا ۶ میلیون تومان کارگران از سبد معیشت واقعی عقب افتادگی دستمزد دارند/ افزایش دستمزد ۱۰۰ درصدی هم رضایت جامعه کارگری را به دنبال نخواهد داشت

۵ تا ۶ میلیون تومان کارگران از سبد معیشت واقعی عقب افتادگی دستمزد دارند!

وی با اعلام اینکه در تمامی سال‌های گذشته افزایش حقوق و دستمزد متناسب با تورم و گرانی و بحران اقتصادی نبوده است، گفت: دلیل تمامی مشکلات و سفره‌های خالی کارگران و بازنشستگان، عقب افتادگی سوال برانگیز دستمزد از سبد معیشت است، به نوعی که امروزه کارگران حداقل ۵ تا ۶ میلیون تومان از سبد معیشت واقعی عقب افتادگی دستمزد دارند.
رئیس کانون شورا‌های اسلامی کار استان گیلان با تاکید بر اینکه افزایش تورم و گرانی که ناشی از ناتوانی دولت در کنترل قیمت هاست، افزایش دستمزد و حقوق کارگران، بازنشستگان و کارکنان را خنثی می‌کند، گفت: وقتی قیمت‌ها سرسام آور گران می‌شود، افزایش دستمزد نه تنها به چشم نمی‌آید، بلکه به عنوان عامل افزایش قیمت‌ها مطرح می‌شود که البته ادعایی باطل است.

افزایش دستمزد ۱۰۰ درصدی هم رضایت جامعه کارگری را به دنبال نخواهد داشت!

وی با تقدیر و تشکر از نقش آفرینی اعضای کارگری شورای عالی کار در افزایش دستمزد سال جاری گفت: به دلیل تورم انتظاری و گرانی کالا‌ها که از ابتدای سال کلید آن زده می‌شود، حتی اگر افزایش دستمزد ۱۰۰ درصدی هم تصویب شود، باز هم رضایت جامعه کارگری را به دنبال نخواهد داشت، زیرا افزایش دستمزد پاسخگوی تورم لجام گسیخته نیست.
خوالگر با تاکید بر اینکه کارگر زمانی ارضا می‌شود که وقتی در کنار خانواده اش بر سر سفره می‌نشیند، بداند که امنیت اقتصادی دارد، گفت: در شرایطی که هیچ ثباتی در اقتصاد و بازار وجود ندارد و در طول سال، قیمت بسیاری از کالا‌ها چندین بار گران می‌شود، از یکسو نارضایتی را به دنبال خواهد داشت و از سوی دیگر کارگران احساس امنیت اقتصادی نمی‌کنند.
وی با تاکید بر اینکه هرگز تورم و گرانی به نفع کارگران نبوده و نخواهد بود، گفت: متاسفانه همواره تورم و گرانی بسیار جلوتر از افزایش دستمزد حرکت کرده و به سفره کارگران هجوم آورده است.

شیرینی افزایش دستمزد با اولین موج افزایش قیمت‌ها به تلخی تبدیل می‌شود!

نمایندگان کارگران استان گیلان با تاکید بر این که شیرینی افزایش دستمزد زمان زیادی طول نخواهد کشیدف گفت: با اولین موج افزایش قیمت ها، شیرینی افزایش دستمزد به تلخی در آشفته بازار تبدیل می‌شود و به عبارت بهتر شاهد قربانی شدن افزایش دستمزد در بازار رها شده قیمت‌ها خواهیم بود.
وی با تاکید بر اینکه بزرگترین مشکل اقتصاد کشور، ناتوانی در کنترل قیمت‌ها و ضعف نظارت بر بازار بوده و هست، گفت: اگر دولت بتواند قیمت‌ها را کنترل کند، افزایش دستمزد تاثیر خود را بر جای خواهد گذاشت که متاسفانه تاکنون شاهد این مهم نبوده ایم.

دولت دست واسطه‌ها را کوتاه کند و به معضل دلالی پایان دهد!

خوالگر از ضعف دستگاه‌های نظارتی در کنترل بازار به شدت انتقاد کرد و گفت: اینکه گمان کنیم افزایش قیمت‌ها به جیب تولیدکننده می‌رود، خیالی باطل است، زیرا اگر سود تولید کننده بدین اندازه بالا بود، هرگز شاهد تعطیلی بنگاه‌های اقتصادی، ورشکستگی کارفرمایان و اخراج کارگران نبودیم، بنابراین بهتر است دولت در اقدامی هدفمند، دست واسطه‌ها را کوتاه کند و به معضل دلالی پایان دهد.

۵ تا ۶ میلیون تومان کارگران از سبد معیشت واقعی عقب افتادگی دستمزد دارند/ افزایش دستمزد ۱۰۰ درصدی هم رضایت جامعه کارگری را به دنبال نخواهد داشت

برچسب ها: کارگران بیمه کارگران کارگران فصلی کانون بازنشستگان بازنشستگان تامین اجتماعی متناسب سازی حقوق بازنشستگان حقوق بازنشستگان بازنشستگان افزایش دستمزد کارگران حقوق و دستمزد حداقل دستمزد کارگران دستمزد و تورم دستمزد کارگری دولت مردمی تحول دولت دلالان حکومتی شیرینی کارفرمایان کارگر و کارفرما سبد معیشت کارگران سبد معیشت
ارسال نظر
آخرین اخبار