۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۸
تعداد بازدید: ۳۶۸۱۰۵
دبیر اجرایی خانه کارگر اصفهان حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی را تهدیدی برای معیشت دهک‌های پایین جامعه به ویژه کارگران و بازنشستگان دانست و گفت: با حذف ارز دولتی، باید تورم بالایی را تجربه کنیم که در این صورت شیرینی افزایش دستمزد به تلخی تبدیل می‌شود.
کد خبر: ۱۱۳۲۳

حمیدرضا امینی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خطوط» با اشاره به سابقه هدفمندی یارانه‌ها در سال ۸۹ و پرداخت یارانه ۴۵۵۰۰ تومانی گفت: امروز بعد از گذشت ۱۱ سال ملاحظه می‌کنیم که این یارانه هیچ افزایشی نداشته و در مقابل گرانی‌های ناشی از هدفمندی یارانه‌ها افسار گسیخته شده است.
وی افزایش قیمت کالا‌ها و خدمات را غیر قابل تحمل توصیف کرد و گفت: در حالی که کارگران و بازنشستگان با حقوقی که دریافت می‌کنند، در بهترین حالت و با نهایت صرفه جویی تنها می‌توانند هزینه‌های ۱۵ روز از ماه را پاسخگو باشند و برای ۱۵ روز دیگر کاسه چه کنم دست می‌گیرند، حق دارند که نسبت به حذف ارز دولتی و تبعات آن نگران باشند.
دبیر اجرایی خانه کارگر اصفهان با ابراز نگرانی از اینکه حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی تجربه تلخ دیگری همچون هدفمندی یارانه‌ها باشد، گفت: ادبیات امروز دولت سیزدهم با ادبیات دولت دهم هیچ تفاوتی ندارد. آن زمان احمدی نژاد اطمینان می‌داد که هرچه از اجرای هدفمندی به دست دولت برسد، در قالب یارانه نقدی بین مردم بازتوزیع می‌شود و امروز نیز آقایان می‌گویند تفاوت ارز ۴۲۰۰ تومانی را بین مردم توزیع می‌کنیم.
وی با انتقاد شدید از شعار‌های محقق نشده، وعده درمانی و رویاپردازی‌های مسوولان گفت: باور وعده‌ها برای مردم سخت شده و هرگاه که مسوولی وعده حمایت از مردم را می‌دهد، نگرانی‌ها بیشتر می‌شود.
امینی بازتوزیع درآمد ناشی از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی بین مردم را به کلاه دیگری توصیف کرد که در دست دولت مردان است و قرار است بر سر دهک‌های پایین جامعه گذاشته شود، گفت: همان طور که یارانه ۴۵۵۰۰ تومانی ناشی از هدفمندی یارانه‌های سال ۸۹ امروز به اندازه یک سطل ماست ارزش ندارد، یارانه ۱۰۰ هزار تومانی امروز نیز در سال‌های آینده افزایش نخواهد یافت و بی ارزش خواهد شد.

انتقاد شدید دبیر اجرایی خانه کارگر اصفهان نسبت به اظهارات میرکاظمی/حرف‌های بدون پشتوانه بر زبان می‌آورند!

دبیر اجرایی خانه کارگر اصفهان با انتقاد شدید نسبت به اظهارات میرکاظمی مبنی بر کنترل قیمت‌ها به جای افزایش حقوق گفت: از همین ابتدا مشخص است که حرف‌های بدون پشتوانه بر زبان می‌آورند و سعی دارند به صورت مقطعی با رویاپردازی دل حقوق بگیران را خوش کنند.
وی با تاکید بر اینکه تمامی دولت‌ها در کنترل قیمت‌ها ناتوان بوده و از عهده کنترل بازار بر نیامده اند، گفت: از هنگامی که ابراهیم رییسی برای ریاست جمهوری اعلام آمادگی کرد، با شعار عدالت محوری و حمایت از محرومان و نیازمندان از مردم رای گرفت و پس از آنکه رئیس دولت سیزدهم شد، بر کنترل تورم، از بین بردن فقر مطلق و ساماندهی زندگی محرومان تاکید کرد و جامعه را با این شعار‌ها امیدوار نگه داشت، این در حالی است که قیمت‌ها روند صعودی دارد و سفره حقوق بگیران هر روز خالی‌تر از گذشته می‌شود.
امینی بزرگترین چالش اقتصاد کشور را رشد قیمت دلار و بی ارزش شدن پول ملی دانست و گفت: اگر ارز ۴۲۰۰ تومانی را حذف و در قبال آن به هر نفر یک میلیون تومان در ماه بدهند، شک نداریم که این مبلغ بزودی ارزش خود را از دست خواهد داد، همانطور که یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی امروز بی ارزش شده است.
دبیر اجرایی خانه کارگر اصفهان با انتقاد از افرادی که فساد را دلیل حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی می‌دانند، گفت: هرچیزی می‌تواند به انحراف برود همانطور که در خصوصی سازی، نظام بانکی، واردات، مناطق آزاد و... شاهد فساد بوده و هستیم، اما اگر ارز دولتی به انحراف رفته مشکل در این است که دولت هنگام واگذاری ارز دولتی بدرستی عمل نکرده یا رانت بر نظام توزیع ارز دولتی حاکم بوده است.
وی مشکل اساسی را در سیستم توزیع دانست و گفت: ارز را به اهلش نداده اند یا کالای اساسی وارد نشده یا ارز را به کشور دیگری برده اند یا کالای اساسی وارد شده، اما به دست جامعه هدف نرسیده و سود کلان به جیب عده‌ای خاص سرازیر شده، اما هیچکدام از این‌ها دلیل نمی‌شود و به جای حذف ارزی دولتی باید با درایت بیشتری ارز تخصیص داده شود و مسیر خرید کالای اساسی و دارو مورد تجدید نظر قرار گیرد.

برچسب ها: حذف ارز ترجیحی ارز 4200 تومانی ارز 4200 محرومان شیرینی افزایش دستمزد کارگران دستمزد 1401 کارگران حقوق و دستمزد دستمزد کارگران دستمزد و تورم افزایش دستمزد
ارسال نظر
آخرین اخبار