۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۷
تعداد بازدید: ۱۸۰۶۶۲
رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی خلخال اعلام کرد:
خلخال طبق گفته‌ رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی این شهرستان، پیرترین شهر اردبیل است. «بر اساس آمارها میانگین جمعیت سالخورده خلخال ۱۷ درصد از کل جمعیت این شهرستان است این در حالیست که میانگین سنی جمعیت سالخورده و سالمند استان اردبیل ۱۰ درصد است.»
کد خبر: ۱۲۶۰۵

پیرترین شهر اردبیل/ 460 سالمند نیز نیازمند حمایت هستند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی خلخال در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی خلخال گفت: بر اساس آمارها خلخالی‌ها پیرترین در استان اردبیل هستند.

وی افزود: میانگین سنی جمعیت سالخورده و سالمند استان اردبیل ۱۰ درصد است، اما این رقم در شهرستان خلخال طبق بررسی‌های کارشناسان واحد کنترل جمعیت دانشکده علوم پزشکی ۱۷ درصد از کل جمعیت این شهرستان است.

عمران خسروی گفت: میانگین جمعیت سالخورده خلخال بر اساس آمار استخراج شده از مرکز ملی آمار ایران ۱۵ درصد اعلام شده است و در مجموع از جمعیت ۸۶ هزارو ۷۳۱ نفری خلخال، ۱۴ هزار و۵۰۰ نفر ۷۵ سال به بالا دارند.

وی از اجرای طرح شناسایی، طبقه‌بندی و حمایت از سالمندان پرخطر در مقابل بیماری‌های مختلف در خلخال خبر داد و بیان داشت: ۹۸ درصد از جمعیت سالخورده در معرض همه‌گیری بیماری‌های واگیردار در مناطق شهری و روستایی این شهرستان شناسایی شدند.

خسروی تصریح کرد: سالخوردگان شناسایی شده خلخال، برخی تحت حمایت خانواده، همسران و یا فرزندان بوده و یا درآمد مناسب برای ادامه زندگی در شرایط تنهایی را دارند و ۴۶۰ سالمند خلخالی نیز نیازمند حمایت هستند.

او گفت: انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی عضو شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان، دانشکده علوم پزشکی را در اجرای بهینه طرح شناسایی، طبقه‌بندی و حمایت از سالمندان پرخطر در مقابل بیماری‌های مختلف یاری کنند.

دبیر شورای سلامت و امنیت غذایی خلخال از تشکیل کمیته صیانت از حقوق مردم در بحث سلامت و امنیت غذایی خبر داد و گفت: این کمیته با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی، نماینده حقوقی دادستان عمومی و انقلاب خلخال و نماینده دانشکده علوم پزشکی به عنوان رئیس دبیرخانه کمیته فعالیت خود را آغاز کرده است./ انصاف

برچسب ها: اردبیل سالمندی پیری
ارسال نظر
آخرین اخبار