۲۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۶
تعداد بازدید: ۱۰۹۹۴۲
ریپل و استلار، هر دو جزو بزرگ‌ترین ارز‌های دیجیتال جهان هستند. ارزش بازار این دو به ترتیب بیش از ۳۵ و ۴.۹ میلیارد دلار است.
کد خبر: ۱۲۳۳۶

ریپل یا استلار؛ خرید کدام بهتر است؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط از کوین‌ژورنال، ریپل یک پروژه بلاک‌چین در صنعت انتقال پول است. این شرکت توسط لابراتوار ریپل اداره می‌شود، شرکتی که با سایر شرکت‌ها در بخش مالی شریک است. این شرکت چالش انتقال پول را با ارائه ویژگی نقدینگی بر اساس تقاضا (ODL) و توکن XRP حل می‌کند. در چند سال گذشته، ریپل با شرکت‌های متعددی مانند سانتاندر و آزیمو شراکت کرده است.

استلار نیز در صنعت انتقال پول فعالیت می‌کند. این شرکت چالش انتقال پول را با فراهم‌کردن امکاناتی برای ایجاد «نمایندگان باز» برای ارز‌های مختلف مانند دلار آمریکا، یورو و ین ژاپن حل می‌کند. همچنین استلار دارای یک کیت توسعه نرم‌افزار (SDK) است که شرکت‌ها در این صنعت می‌توانند از آن برای سرعت بخشیدن به تراکنش‌ها استفاده کنند.

دلایل مختلفی وجود دارند که براساس آنها، بسیاری از مردم معتقدند ریپل سرمایه‌گذاری بهتری است. اولاً ریپل سابقه طولانی‌تری نسبت به استلار دارد، زیرا در ۲۰۱۳ تأسیس شده است. در نتیجه این برند شناخته‌شده‌تر از استلار است. دوم، با توجه به اینکه توسعه‌دهندگان به‌زودی با استفاده از پلتفرم ریپل شروع به ساختن امکانات تازه‌تری خواهند کرد، مسیر آن برای رشد باز است.

سوم، با اینکه ریپل چالش‌هایی را پشت سر گذاشته است؛ اما بیش‌تر روابط گذشته خود را حفظ کرده است. ریپل با برخی از شرکت‌های پیشرو در صنعت مالی کار می‌کند. علاوه‌بر این، تحلیلگران بر این باورند که پرونده حقوقی باز میان ریپل و کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، می‌تواند ارزش این رمز ارز را کاهش دهد.

با این حال، یک نگرانی عمومی در مورد XRP این است که ریپل کنترل گسترده‌ای بر آن دارد و به این دلیل نمی‌توان آن را یک ارز دیجیتال دانست.

اما در مورد استلار، اول اینکه استلار یک پلتفرم باز است که برای ساخت برخی ابزار‌های شناخته‌شده از آن استفاده می‌شود. به‌عنوان مثال، از استلار برای ساخت USD Coin یکی از محبوب‌ترین استیبل کوین‌ها در سطح جهان استفاده شد. USDC توسط شرکت Circle ساخته شد، شرکتی که بیش از ۱۰ میلیارد دلار ارزش دارد.

دوم، استلار در حال حاضر توسط توسعه‌دهندگان درسراسر جهان استفاده می‌شود. برخی از شرکت‌های محبوبی که از استلار استفاده می‌کنند عبارت هستند از ClickPesa، SatoshiPay و CoinQuest.

XRP بخریم یا XLM؟ چرا؟

به عقیده کارشناسان و تحلیلگران، ریپل به دلیل برند قوی خود، خرید بهتری نسبت به استلار است. همچنین پرونده فعلی Ripple و کمیسیون بورس و اوراق بهادار را می‌توان به‌عنوان یک نکته مثبت برای این کوین تلقی کرد. انتظار می‌رود حکم قاضی برای این کوین کمی مثبت باشد و سرمایه‌گذاران بیشتری را به سمت آن سوق دهد.

*شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز

برچسب ها: ریپل استلار رمزارز ارز دیجیتال
ارسال نظر
آخرین اخبار