۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۴
تعداد بازدید: ۱۵۱۸۲۴
ایجاد ایستگاه‌های محیط‌زیست در متروی تهران محور نشست مشترک مسئولان مترو و شهرداری تهران بود.
کد خبر: ۱۲۷۲۲

احداث ایستگاه‌های محیط‌زیست در متروی تهران

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، شینا انصاری مدیرکل محیط‌زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در این نشست با اشاره به ظرفیت‌های خوب مترو و حجم بالای مسافری که روزانه با آن تردد می‌کند، گفت: می‌توانیم از این ظرفیت در بخش‌های مختلف از جمله فرهنگی و آموزشی بخصوص در حوزه محیط‌زیست استفاده کنیم.
وی به شعار 2022 سازمان ملل برای روز زمین پاک به « سرمایه‌گذاری برای زمین»" اشاره کرد و افزود: یکی از موضوعاتی که می‌شود در این راستا به آن توجه کرد راه‌اندازی و توسعه خدمات و مشاغل سبز است و مترو به‌عنوان بزرگ‌ترین مجموعه خدمات رسان که همسو با محیط‌زیست است باید ارتقا پیدا کند.
انصاری در ادامه از پیگیری برای ایجاد ایستگاه‌های محیط‌زیست خبر داد و گفت: اگر این رویکرد وجود داشته باشد ما آمادگی داریم تا ایستگاه را با نمادها، و فعالیت در حوزه‌های فرهنگی و آموزشی محیط‌زیست احداث کنیم.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه نیز در این نشست گفت: مترو یکی از اصلی‌ترین راه‌های برون‌رفت از مشکلات موجود بخصوص ترافیک و مشکلات محیط‌زیستی است و برای ساخت و توسعه آن بیش از 310 میلیارد هزار تومان هزینه شد و در حال حاضر در اختیار شرکت بهره‌برداری است و این سرمایه با افتتاح ایستگاه‌های جدید افزایش می‌یابد.

احداث ایستگاه‌های محیط‌زیست در متروی تهران
وی با بیان اینکه ایستگاه صادقیه باتوجه‌به تقاطعی بودن با خط 5 و 2 نقطه گلوگاهی محسوب می‌شود و یا ایستگاه امام خمینی نیز روزانه با حجم بالایی از مسافر روبرو است پیشنهاد داد این دو ایستگاه برای احداث ایستگاه‌های محیط‌زیست مورد بررسی قرار بگیرد‌.
رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران هم گفت: در حوزه محیط‌زیست،  متروی تهران کارهای خوبی انجام داده است و در حوزه‌های دانش‌بنیان نیز پیش‌قدم شده و گام‌های مؤثری بردارد.
مهدی پیر هادی در ادامه افزود: فاضلاب و انرژی هم دو موضوع مهمی است که با غفلت روبرو شده و باید شهرداری تهران، مجموعه وزارت مسکن و شهرسازی و نظام‌مهندسی به آن توجه کنند چرا که فاضلاب و انرژی در جهت حفظ زمین پاک نقش مهمی دارند و باید با سرمایه‌گذاری، آینده‌نگاری و آینده‌پژوهی شهری قدمی برداشته تا اتفاقات خوبی را شاهد باشیم.
در ابتدا این جلسه کامران آزادی ، قائم‌مقام شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه توضیحاتی را در خصوص عملکرد شرکت بهره برداری مترو ارائه کرد و با اشاره به اینکه مترو تهران با 258 کیلومتر طول و 143 ایستگاه فعال روزانه با 143 قطار 2 هزار و 150 حرکت مسافری دارد افزود: به‌عنوان یک مجموعه سبز تلاشمان این است بیشترین خدمات‌رسانی را به مردم و محیط‌زیست داشته باشیم.
همچنین سید محسن علیزاده طباطبایی، سرپرست معاونت سرمایه‌های انسانی شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه با اشاره به اینکه خدماتی که مترو ارایه می‌دهد به اقتصاد کلان کشور کمک می‌کند افزود: مترو تهران بزرگ‌ترین شرکت خدماتی سبز است و می‌تواند بزرگ‌ترین چالش شهر تهران که بحث آلودگی هوا است را بهبود ببخشد.

 
برچسب ها: حفظ محیط زیست سازمان محیط زیست بحران های محیط زیست
ارسال نظر
آخرین اخبار