۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۷
تعداد بازدید: ۱۳۸۴۸۱
در حالی که صعود فولاد به مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا حتمی شده، سپاهان در صورت کسب پیروزی در آخرین بازی هم، صعودش قطعی نیست.
کد خبر: ۱۲۷۵۹

آخرین وضعیت نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، تیم‌های سپاهان ایران و پاختاکور ازبکستان در چارچوب هفته پنجم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲ و در ورزشگاه ملک عبدالله شهر بریده به مصاف هم رفتند که این دیدار با پیروزی ۲ بر یک سپاهان به پایان رسید.

سجاد شهباززاده که از دقیقه ۶۷ وارد زمین شد، دروازه نماینده ازبکستان را در دقیقه ۷۶ گشود. برتری سپاهان، اما سه دقیقه بیشتر دوام نداشت و خوجیاکبر علیجونوف در دقیقه ۷۹ گل تساوی پاختاکور را به ثمر رساند. تساوی یک - یک با گذشت سه دقیقه از وقت‌های تلف شده این بازی تداوم داشت تا اینکه شهباززاده در همین دقیقه گل دوم خودش و شاگردان نویدکیا را به ثمر رساند و دومین برتری سپاهان در این فصل برابر پاختاکور را رقم زد.

سپاهان با کسب هفت امتیاز و به خاطر نتایج بازی رو در رو با التعاون، پایین‌تر از این تیم در رده سوم جدول گروه D باقی ماند. نماینده کشورمان برای صعود به مرحله حذفی، چاره‌ای جز شکست الدحیل در هفته پایانی ندارند و باید امیدوار به توقف نماینده عربستان باشد.

* فولاد خوزستان در پنجمین دیدارش در گروه C مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه عبدالله الفیصل جده عربستان به مصاف الغرافه قطر رفت که این دیدار با برتری یک گله شاگردان جواد نکونام مقابل شاگردان آندره‌آ استراماچونی خاتمه یافت. لوسیانو پریرا در دقیقه ۱۵ روی پاس آیاندا پاتوسی گلزنی کرد و فولاد را به سه امتیاز مهم این بازی رساند. فولاد با این نتیجه جایگاهش را در صدر جدول C مسابقات از شباب الاهلی پس گرفت و صعودش را قطعی کرد.

تیم فولاد با این نتیجه کسب مقام دومی‌اش را در این گروه قطعی کرده است و با توجه به اینکه سه تیم برتر دوم گروه‌های غرب آسیا به دور بعد صعود می‌کنند و نتایج سایر گروه‌ها می‌توان از همین الان صعود شاگردان نکونام به دور بعد را قطعی دانست. شاگردان نکونام در صورت کسب یک امتیاز از بازی بعد مقابل  شباب الاهلی امارات به‌عنوان تیم اول گروه C صعود خواهند کرد.

در شرایط فعلی فولاد از تیم‌های دوم احتمالی گروه‌های B و D در پایان هفته آخر قطعاً وضعیت امتیازی بهتری خواهد داشت. تیم دوم گروه B در بهترین حالت ۱۰ امتیازی می‌شود، در گروه D هم تیم دوم گروه در بهترین حالت ۱۰ امتیازی خواهد بود؛ بنابراین فولاد با وجود امتیاز بالاتر از تیم‌های دوم این دو گروه (۱۱ امتیاز) صعودش را قطعی کرده است.

قضاوت این بازی برعهده ریوجی ساتو از ژاپن بود که این داور به احمد علاءالدین،  گابریل پیرس،  تمیم محمد المهیزع، مصطفى عصام قدیره و همام احمد از الغرافه و محمدرضا عباسی، آرش رضاوند، علیرضا کوشکی، مجتبی نجاریان و سینا مریدی از فولاد کارت زرد نشان داد. این داور همچنین در دقیقه ۸+۹۰ المهدی علی مختار از تیم الغرافه را از زمین اخراج کرد.

حساسیت‌های بازی در دقایق پایانی منجر به ایجاد درگیری بین بازیکنان دو تیم شد. حتی این درگیری‌ها بعد از به صدا درآمدن سوت پایان بازی نیز ادامه داشت که در این بین گابریل پیرس از الغرافه با دریافت اخطار دوم، با کارت قرمز مواجه شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار