۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۱
تعداد بازدید: ۱۱۲۹۸۵
توسط رئیس کمیته نظارت بر عملکرد صندوق‌های بازنشستگی مجلس مطرح شد؛
رئیس کمیته نظارت بر عملکرد صندوق‌های بازنشستگی مجلس شورای اسلامی درباره زیاندهی ۱۵۳ شرکت گفت: پس از ماه مبارک رمضان، گزارشی در صحن علنی مجلس قرائت خواهد شد.
کد خبر: ۱۲۷۶۷

اعلام برنامه خانه ملت برای ۱۵۳ شرکت زیانده صندوق بازنشستگی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، مهدی عیسی‌زاده درباره اقدامات کمیته نظارت بر عملکرد صندوق‌های بازنشستگی مجلس در گفتگو با خانه ملت اظهار کرد: پس از چند جلسه مقرر شد بعد از ماه رمضان با توجه به زیان چندین شرکت، بازدیدی از هلدینگ‌های سرمایه‌گذاری زیرمجموعه صندوق انجام شود و کیفیت حسابرسی، نظارت‌ها، نحوه ارائه خدمات به بازنشستگان و هدایت سرمایه‌ها و ... ارزیابی شود.

وی اضافه کرد: سرمایه اصلی این هلدینگ‌ها مبالغی است که ماهانه از حقوق بازنشستگان کسر می‌شود؛ بنابراین برای صیانت از سرمایه بازنشستگان که برخی شرکت‌های زیانده، اقدام به جبران خسارات مالی و خیانت می‌کنند، باید اقداماتی مانند بازدید در اولویت باشند. برهمین اساس گزارش تهیه شده در مورد عملکرد شرکت‌ها در صحن علنی مجلس قرائت می‌شود.

رئیس کمیته نظارت بر عملکرد صندوق‌های بازنشستگی مجلس شورای اسلامی توضیح داد: بازنشستگان سرمایه‌گذاران اصلی شرکت‌های صندوق هستند و باید سهمی از درآمد‌ها داشته باشند؛ اما کار برعکس شده و صاحبان شرکت‌ها با این تصور که ارباب بازنشستگان هستند، تمام درآمد‌ها را برداشت کرده و مسیر صحیحی را طی نمی‌کنند.

عیسی‌زاده ادامه داد: انتظار این بود که با وجود اختلاف چشمگیر حقوق بازنشستگان با تورم، سود حاصل از فعالیت‌های هلدینگ‌های زیرمجموعه صندوق بازنشستگی کمکی به آن‌ها شود؛ اما محقق نشد.

محمد اسکندری مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری حدود ۱۰ روز پیش با تأیید ادعای نماینده مجلس مبنی‌بر حقوق ماهانه بیش از ۵۰ میلیونی برخی مدیران ۱۵۳ زیرمجموعه زیانده گفته بود: این افراد در سمت معاون، مدیرکل و حتی نیرو‌های کارشناسی عادی ضمن داشتن حامی، قانونی این میزان حقوق را دریافت می‌کنند؛ اما به‌طور مثال مدیرعامل شرکت ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومان حقوق می‌گیرد؛ بنابراین مجلس باید قانون عدم دریافت حقوق نجومی مربوط به «فقط اعضای هیأت مدیره و مدیران عامل» را اصلاح کند که امید است کارگروه تحقیق و تفحص این نقیصه را رفع کند. شفاف‌سازی در این خصوص اراده جمعی می‌خواهد، اما می‌ترسم!

برچسب ها: صندوق بازنشستگی کشوری صندوق بازنشستگی خانه ملت مجلس شورای اسلامی شرکت های زیانده
ارسال نظر
آخرین اخبار