دریافت کل تصاویر
خطوط به مناسبت روز جهانی نظم گزارش می دهد؛

بهترین و منظمترین کشورها از دید سازمان ملل!

گزارش توسعه انسانی احساسات مردم را در مورد سیاره ما به طور کلی خلاصه می‌کند، و سپس به تفصیل به بحث در مورد بهترین کشور‌ها برای زندگی می‌پردازد، بنابراین راضی‌ترین جمعیت را با ناراضی‌ترین کشور‌های جهان مقایسه می‌کند. متغیر‌هایی که این گزارش رسمی سازمان ملل در نظر گرفته است شامل برابری جنسیت، سواد، میانگین امید به زندگی و ثبات مالی است.
| ۰۶ / ارديبهشت / ۱۴۰۱

بهترین و منظمترین کشورها از دید سازمان ملل!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط امروز، روز جهانی نظم‌است. روزی که بسیاری از ما ایرانی‌ها در زندگی شهروندی خود آرزوی داشتنش را داریم. با این حال در بسیاری از کشور‌های جهان مسئله نظم در سبک زندگی شهری باعث شده تا این کشور‌ها در لیست منظم‌ترین کشور‌های جهان قرار بگیرند. از طرف دیگر وقتی نوبت به انتخاب بهترین کشور می‌رسد، پاسخی که به دست می‌آورید ممکن است با پاسخ‌های افراد دیگر متفاوت باشد، به خصوص به این دلیل که همه چیز بستگی به این دارد که شما از چه چیزی برای تعریف یک کشور به عنوان بهترین کشور استفاده می‌کنید. سطح شادی، ثبات مالی کلی، نوع آب و هوا یا چیزی کاملاً نامرتبط با هیچ یک از این پیشنهادات باشد، تعریف کشور شماره یک برای زندگی کاملاً ذهنی است.
با این اوصاف، نظرسنجی‌های زیادی در مورد اجماع کلی در مورد اینکه کدام کشور‌ها از نظر زیست پذیری و نظم برتر هستند، انجام شده است. خبرگزاری‌های مختلف و گردآورندگان داده‌ها یافته‌های خود را در مورد اینکه مردم کدام کشور‌ها را بهترین کشور‌ها برای خانه‌نشینی می‌دانند، رونمایی کرده‌اند.
این گزارش سالانه که توسط سازمان ملل تهیه شده است، رضایت جهانی را از زندگی بیان می‌کند و نمای کلی از زندگی بر روی زمین در این عصر را ارائه می‌دهد. این به راحتی یکی از منابع برتر برای تعیین اینکه کدام کشور‌ها شادترین، سالم‌ترین و منظم‌ترین پایدارترین جمعیت را در مقایسه با سایر نقاط جهان دارند، می‌باشد. اساساً، گزارش توسعه انسانی احساسات مردم را در مورد سیاره ما به طور کلی خلاصه می‌کند، و سپس به تفصیل به بحث در مورد بهترین کشور‌ها برای زندگی می‌پردازد، بنابراین راضی‌ترین جمعیت را با ناراضی‌ترین کشور‌های جهان مقایسه می‌کند.
متغیر‌هایی که این گزارش رسمی سازمان ملل در نظر گرفته است شامل برابری جنسیت، سواد، میانگین امید به زندگی و ثبات مالی است.
بدون هیچ مقدمه ای، در اینجا بهترین مکان‌ها برای زندگی بر اساس گزارش توسعه انسانی سازمان ملل به ترتیب نزولی آمده است:
۱ - نروژ
۲ - ایرلند
۲ - سوئیس
۴ - ایسلند
۴ - هنگ کنگ، چین
۶ - آلمان
۷ - سوئد
۸ - استرالیا
۸ - هلند
۱۰ - دانمارک
بنابراین، گزارش مشخص می‌کند که بهترین کشور برای زندگی نروژ است! بیایید در مورد همه دلایلی که هر کشور در فهرست قرار گرفت و همچنین عامل اصلی که نروژ را از سایر کشور‌های جهان متمایز می‌کند صحبت کنیم.

 



۱. نروژ
سازمان ملل متحد نروژ را به عنوان بهترین کشور برای زندگی در درجه اول فهرست کرده است، زیرا تمام عواملی که محققان در نظر گرفتند، نمرات خوبی از طرف نروژ بود. این کشور اروپایی در تمام زمینه‌هایی که سازمان ملل به آن نگاه کرده است، برتری دارد، که می‌توان گفت صرفا بر اساس شانس است. با این حال، با وجود این، نروژ برای اعتبارنامه‌هایی که سازمان ملل متحد در نظر گرفته است مناسب است، که در کل چشمگیر است. مردم نروژ به طور متوسط بالای هشتاد و دو سال عمر می‌کنند.
۲ ایرلند
ایرلند مکانی شگفت انگیز برای زندگی است، زیرا یکی از امن‌ترین کشور‌های جهان است. سطح فعالیت مجرمانه در ایرلند کمتر از همیشه است و شیوع رفتار‌های قتل در حداقل ممکن است.
۲ سوئیس
سلامت مردمی که در سوئیس زندگی می‌کنند بسیار چشمگیر است. مانند نروژ، امید به زندگی در سوئیس عاملی بود که سازمان ملل برای آن سوئیس را تحسین می‌کند، به ویژه به دلیل عدم وجود بیماری‌های کشنده در ساکنان سوئیس. با کمال تعجب، اگرچه سوئیس برای عنوان کشور شماره یک برای زندگی از نروژ شکست خورد، امید به زندگی در سوئیس کمی بالاتر از نروژ است. مردم سوئیس حدود هشتاد و سه سال عمر می‌کنند. سوئیس نمونه بارز این است که چگونه مراقبت از خود به چیز‌های شگفت انگیزی منجر می‌شود، اما این امتیازی است که همه کشور‌ها به شهروندان خود اعطا نمی‌کنند.
۴ هنگ کنگ، چین
هنگ کنگ یک مرکز مالی بین المللی بزرگ با کیفیت زندگی بالا است. هنگ کنگ مالیات بسیار پایینی دارد و بالاترین مالیات بر درآمد با ۱۷ درصد است که آن را برای بازرگانان جذاب می‌کند. علاوه بر این، مانند بسیاری از کشور‌های دیگر در این لیست، هنگ کنگ با وجود اینکه یک منطقه شهری بسیار متراکم است، نرخ جرم و جنایت بسیار پایینی دارد. بسیاری بر این باورند که هنگ کنگ ترکیبی عالی از فرهنگ شرق و غرب با ساختمان‌های استعماری، معابد، و سنت‌ها و جشنواره‌های باستانی است که در کنار وسایل حمل و نقل عمومی مدرن و آسمان خراش‌های شیشه‌ای بلند زندگی می‌کنند.
۴ ایسلند
ایسلند از نظر امید به زندگی و دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی نوید خوبی دارد. میانگین عمر شهروندان در ایسلند حدود ۸۳ سال است. هنوز برخی از مکان‌ها در سراسر جهان وجود دارد که مردم در آن‌ها بیش از چهل سال عمر نمی‌کنند، بنابراین ایسلند به دلیل داشتن امید به زندگی تقریباً دو برابر سایر کشورها، چشمگیر است.
۶. آلمان
چیزی که در مورد آلمان بسیار برجسته است این است که این کشور بر آموزش تاکید دارد. آلمان نیز مانند استرالیا، برای تحصیل شهروندان خود ارزش قائل است. تقریباً کل جمعیت آلمان تحصیلات عالی دریافت کرده‌اند و تنها چهار درصد از مردم آلمان کلاس‌های دانشگاهی یا تحصیلات تکمیلی را سپری نکرده‌اند.

سازمان ملل سازمان ملل متحد نظم کشور
ارسال نظر