۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۵
تعداد بازدید: ۱۵۲۸۱۲
تیمی از محققان در ایالات متحده یک مطالعه علمی را برای بررسی امکان بهره مندی از داده های ثبت شده توسط ساعت های هوشمند و دستبندهای اندازه گیری فعالیت های حیاتی برای تعیین پاسخ بدن به واکسن های مختلف در برابر ویروس جدید کرونا انجام دادند.
کد خبر: ۱۳۰۰۵

به گزارش گروه مترجمان پایگاه خبری تحلیلی خطوط,به عنوان بخشی از مطالعه انجام شده توسط یک تیم علمی از مرکز تحقیقات اسکریپس در ایالات متحده و منتشر شده در مجله علمی NPG Digital Medicine، محققان داده های ثبت شده توسط حسگرها در ساعت های هوشمند و دستبندهای الکترونیکی را برای عملکردهای حیاتی گروهی از افراد مورد بررسی قرار دادند. افرادی که دوزهای واکسن کرونا را دریافت کرده اند، در مراحل بیداری یا خواب در طول روز با ضربان قلب آنها ثبت شده است. به عنوان مثال، از جمله یافته های تیم تحقیقاتی این است که ضربان قلب در روز پس از دریافت واکسن به میزان قابل توجهی افزایش می یابد. این تأثیر در افرادی که دوز دوم واکسن مدرنا را دریافت کرده بودند در مقایسه با داوطلبانی که واکسن Pfizer Biontech را دریافت کرده بودند، بارزتر بود و این مشاهدات در جوانان بارزتر بود. جورجیو کوئر، پروفسور هوش مصنوعی در مرکز اسکریپس، می‌گوید که این مطالعه نشان‌دهنده اولین گام برای اندازه‌گیری پاسخ حیاتی بدن انسان هنگام دریافت واکسن‌های کرونا، بر اساس اندازه‌گیری حسگرهایی است که در مقیاس تجاری در بازار موجود است.

 

 

استفاده از داده‌های ساعت هوشمند و سایر اطلاعات برای نظارت بر پاسخ بدن به واکسن‌های کرونا

 

 

کوئر در بیانیه‌ای که وب‌سایت «مدیکال اکسپرس» متخصص علوم پزشکی منتشر کرده، تاکید کرد: «مطالعه شاخص‌های فیزیولوژیکی همراه با دریافت واکسن‌های مختلف کرونا به درک بهتر واکنش‌های مختلف به واکسن‌ها کمک می‌کند». وی افزود: «این تغییرات فردی ناشی از پاسخ‌های ایمنی اولیه در انسان ممکن است به توسعه واکسن‌های مؤثرتر و ایمن‌تر در آینده کمک کند.

برچسب ها: ساعت هوشمند واکسن کرونا
ارسال نظر
آخرین اخبار