۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۲
تعداد بازدید: ۲۴۳۶۴۸
خطوط نخستین کنسرت‌های ۴٠ سال اخیر مشهد را بررسی می‌کند؛
چند روز پیش در همین خطوط نوشتیم که به نظر می‌رسد ممنوعیت کنسرت در مشهد- که در تمام این سال‌ها حواشی و جنجال‌های بسیاری به وجود آورده و حتی در مقاطعی این شهر را به شهر ممنوعه معروف کرده- نفس‌های آخرش را می‌گذراند. در آن گزارش به اخباری باورنکردنی اشاره کرده بودیم که از مشهد می‌رسید و حکایت از این داشت که در میانه‌های ماه رمضان- که وزارت ارشاد با برگزاری کنسرت در شهر‌های دیگر مخالفت کرده و در هیچ شهر دیگری مجوز کنسرت صادر نکرده بود- شهر مشهد میزبان کنسرت چند گروه خارجی خواهد بود.
کد خبر: ۱۳۰۶۹

پایان ممنوعیت چند ده ساله کنسرت در مشهد

 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط ؛ حالا در آخرین روزهای ماه مبارک رمضان صحت اخبار خطوط اثبات شده- و خبر رسیده که یک گروه قوالی پاکستانی برای نخستین‌بار در مشهد به اجرای آثار موسیقی خود پرداخته است. خبری که در رسانه‌های مختلف با تیتر «کنسرت در مشهد آزاد شد» مطرح شده و مورد توجه قرار گرفته است.
 
پایان یک ممنوعیت چند ده ساله
 
وقتی چند روز پیش اعلام شد که شهر مشهد- که تا پیش از این برای برگزاری کنسرت و اجرای موسیقی یک شهر ممنوعه به شمار می‌آمد- هفته آینده میزبان سه کنسرت خارجی خواهد بود؛ این خبر برای بسیاری باورکردنی نبود. به خصوص که تا پیش از این حتی چهره‌هایی مانند محمد اصفهانی، حامد زمانی و محمد معتمدی هم که برای حاکمیت چهره‌های مقبولی محسوب می‌شوند، در زمان تصمیم‌گیری برای برگزاری کنسرت در مشهد با موانع و چالش‌های پرتعدادی مواجه شده بودند.
البته در خبر چند روز پیش عنوان شده بود که کنسرت‌های اواخر رمضان مشهد کنسرت‌های عادی نخواهند بود و در واقع این شهر نه از گروه‌های شناخته‌شده موسیقی، بلکه از گروه‌های حزب‌الله لبنان، قوالی پاکستان و منقبت‌خوانی افغانستان میزبانی خواهد کرد- که این خبر خود انتقادات و کنایه‌های زیادی به وجود آورده بود و البته شهرداری مشهد هم به عنوان برگزارکننده این برنامه نسبت به آن واکنش نشان داده و گفته بود که این برنامه در قالب رویدادی تحت عنوان رویداد مذهبی ماه امت صرفا یک رویداد مذهبی و دینی خواهد بود.
 
کنسرت مذهبی
پایان ممنوعیت چند ده ساله کنسرت در مشهد
حالا اما رسانه‌های هنری خبر داده‌اند که شب گذشته گروه قوالی پاکستانی برای نخستین‌بار در مشهد کنسرت برگزار کرده- و جالب‌تر این که این کنسرت با بلیت‌فروشی و حضور سازهای مختلف بر روی صحنه بوده- تا مشخص شود برگزاری کنسرت در مشهد هم امکان‌پذیر است و در صورت تمایل نهادهای فرهنگی شهر امر محالی نخواهد بود.
با این حال یوسف اسماعیل‌زاده، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد هر گونه برگزاری کنسرت در مشهد را تکذیب کرده و می‌گوید که آن‌چه در مشهد روی صحنه رفته نه یک کنسرت موسیقی، بلکه دارای ماهیت سرودهای مذهبی بوده و حتی از هیچ‌گونه ساز و آلات موسیقی روی صحنه استفاده نخواهد شد.
تکذیبیه شهرداری مشهد، با توجه به اجرای موسیقی در اجرای گروه قوالی پاکستان، اما به نظر می‌رسد راهی برای کاهش حساسیت‌ها بوده- تا این شهر نیز برای نخستین‌بار میزبان برنامه‌ای در استانداردهای یک کنسرت موسیقی شده باشد.

برچسب ها: موسیقی کنسرت‌های موسیقی ایرانی گروه موسیقی موسیقی نواحی کنسرت زنده لغو کنسرت برگزاری کنسرت کنسرت موسیقی کنسرت مشهد
ارسال نظر
آخرین اخبار