۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۷
تعداد بازدید: ۹۸۱۳۰
رامبد جوان نیز به نوید ۸۰۰ سینماگر جنبش می‌توی ایران پیوست!
روز گذشته در ادامه ماجراهای می‌توی وطنی در سینما و تلویزیون رامبد جوان هم به این کاروان پیوست و با اعلام حمایت از جنبش می‌تو در سینمای ایران و آزاردیدگان جنسی گفت که از این پس با آزارگران جنسی همکاری نخواهد کرد.
کد خبر: ۱۳۰۷۱


 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط ؛ رامبد جوان با انتشار متنی در صفحه اینستاگرامش از حدود 800 زن سینماگری که بیانیه اعتراض نسبت به خشونت علیه زنان را امضا کرده‌اند حمایت کرد و گفت که از این پس چه در خندوانه و چه در هر فیلم یا سریال و برنامه دیگری با کسانی که روایت‌هایی درباره آزارشان منتشر شود، همکاری نخواهد کرد. خلاصه آن‌چه رامبد جوان نوشت، این چند کلمه بود: من هم هستم!
 سمت درست تاریخ 

متن رامبد جوان او را هم در کنار کسانی قرار داد که در همین عمر کوتاه جنبش می‌توی ایرانی از حرکت شجاعانه زنان برای افشای آزارها و خشونت‌های جنسیتی در فضای کاری سینمای ایران حمایت کرده‌اند. کسانی مانند نوید محمدزاده- که به گزارش صفحه می‌توی ایران نه تنها از این حرکت حمایت کرده، بلکه این حمایت را به طور عملی هم اثبات کرده و اجرای یک نمایشنامه را پس از دو سال تمرین، و تنها به‌دلیل آمدن نام کارگردان‌اش در میان متهمان این حرکت لغو کرده است. حرکتی که با ستایش صفحه می‌توی ایران مواجه شده- که در موردش نوشته: «شک کرد، پرس‌وجو کرد، دنبال حقیقت گشت، و در نهایت هزینه داد و طرف حق ایستاد.هزینه‌ کمی نبود لغو کردن اجرایی که دو سال تمرین شده».
حالا کسانی که جنبش می‌توی ایران را پیگیری می‌کنند، منتظر بروز عینی حمایت رامبد جوان نیز هستند. سلبریتی پرحاشیه‌ای که در دو سال اخیر به واسطه رفتار و گفتار و کردارش در متن اعتراضات و انتقادات زیادی بوده، ولی با یک حرکت درست، و به قولی با ایستادن در سمت درست تاریخ می‌تواند محبوبیت همیشه را دوباره به دست آورد...
 
 
با این حال وقتی دو سال پیش بالاخره سیل افشای تجربه‌های آزار جنسی به ایران هم رسیده بود و شماری از زنان ایرانی در شبکه‌های اجتماعی عده‌ای از نام‌های شناخته‌شده فرهنگ و هنر ایران را به آزار و بدرفتاری متهم می‌کردند، گمان بر این می‌رفت که این نیز مثل تمام سیل‌ها و موج‌های مجازی و حقیقی دیگر در نهایت درگیر ملاحظات و مصلحت‌اندیشی‌های همیشگی خواهد شد. ولی حالا دو سال بعد از آن روزها ماجراهای یکی دو ماه اخیر حکایت از این دارد که این سیل سر باز ایستادن ندارد و جنبش «می‌تو»ی ایران در نیویورک تایمز خبرساز شده است.
 

برچسب ها: سینماگران بازیگران سینما و تلویزیون جنجال برانگیز صحبت‌های جنجالی زنان توانمندسازی زنان زنان
ارسال نظر
آخرین اخبار