۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۷
تعداد بازدید: ۱۱۸۷۰۴
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در رابطه با واردات خودرو، گفت: واردات خودرو می‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر بازار داشته داشد، زیرا با ایجاد فضای رقابتی، خودروسازان را مجاب به تولید خودروی با کیفیت می‌کند.
کد خبر: ۱۳۱۱۸

الله‌ وردی دهقانی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، با بیان اینکه تقاضای خودرو نسبت به عرضه بیشتر است، گفت: عمر مفید خودرو در کشورهای خارجی ۵ سال است ولی در ایران، خودروهایی داریم که سال ساخت‌شان حتی به ۳۰ سال پیش برمی‌گردد.

وی ادامه داد: تولیدات خودرو در کشور ۱ میلیون دستگاه است ولی بیش از ۲ میلیون تقاضا برای خرید خودرو وجود دارد که این نشان از عدم توازن و همخوانی عرضه و تقاضاست که در نتیجه، گرانی خودرو را به همراه دارد؛ از سوی دیگر پایین بودن کیفیت خودرو‌ها و عدم رعایت استانداردهای جهانی به ویژه مصرف سوخت بالا و عدم ایمنی از جمله مواردی است که مردم را ناراضی کرده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به توصیه‌ها و گلایه‌های مقام معظم رهبری از خودروسازان بابت نارضایتی بحق مردم از عملکرد ضعیف خودروسازی‌ کشور، لازم است به سمتی برویم که این صنعت باید دانش بنیان شود و با استفاده از دانش روز، کیفیت محصولات را ارتقا داده و از سوی دیگر با هزینه کمتر،  افزایش تیراژ داشته و خودروهایی که مصرف سوخت پایینی دارند تولید کنند.

دهقانی عنوان کرد: واردات خودرو می‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر بازار داشته باشد زیرا با ایجاد فضای رقابتی، خودروسازان را مجاب به تولید خودروی با کیفیت می‌کند لذا مردم تا چه زمانی باید تاوان اشتباهات خودروسازان را بدهند؟

وی با تاکید بر اینکه خودروسازی‌ها باید به بخش خصوصی واگذار شوند افزود: صنعت خودروسازی قدمت دیرینه در کشورمان دارد؛ پس لازم است که با خصوصی شدن، بازار رقابتی شود و قراردادهای خارجی ببندند و با بروزرسانی خود، همپای سایر خودروسازی‌ها به فکر گسترش و توسعه خود باشند تا علاوه بر بازار داخلی، بازار منطقه را نیز پوشش دهد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: درست است که ما از صنعت خودروسازی انتقاد می‌کنیم ولی این انتقاد از سر دلسوزی بوده و برای حفظ این صنعت این حرف‌ها را میزنیم زیرا دنیا به سمت استفاده از انرژی‌های پاک پیش می‌رود و ما در این زمینه از دنیا بسیار عقب‌تر هستیم.

 

برچسب ها: الله‌وردی دهقانی کمیسیون صنایع و معادن مجلس واردات خودرو دانش بنیان
ارسال نظر
آخرین اخبار