۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰
تعداد بازدید: ۳۶۷۹۰۷
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به تغییراتی که دولت در مصوبه واردات خودرو انجام داد، گفت: اگر دولت در رابطه با واردات خودرو مراقبت نکند، مافیایی که پشت پرده هستند و کسانی که در روز‌های اخیر دست به لابی زدند، اجازه نمی‌دهند به راحتی آب خوش از گلوی مردم پایین برود.
کد خبر: ۱۴۴۴۰

عدم اشراف و اطلاع تیم اقتصادی دولت به مسایل جهانی و کشوری وضعیت را بغرنج‌تر می‌کند!/در دولت‌های نهم و دهم هم این وضعیت را تجربه کرده بودیم!

حسینی قطب آبادی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری  تحلیلی خطوط، در خصوص جراحی اقتصادی دولت، اظهار کرد: من پیش از این هشدار داده بودم که با بودجه ای که دولت بسته و هدفمند کردن یارانه ها، شاهد جهش قیمتی خواهیم بود؛ چراکه این وضعیت را در زمان دولت‌های نهم و دهم هم تجربه کرده بودیم اما چیزی که باعث می شود وضعیت، بغرنج تر شود، عدم اشراف و اطلاع تیم اقتصادی دولت نسبت به مسایل جهانی و کشوری در حوزه اقتصاد است.

ضربه بزرگ دیگری به کشور وارد می‌شود!/دولت اعتقادی به مجلس ندارد!

وی تصریح کرد: دولت باید قبل از جراحی بزرگ اقتصادی، ابزار آن را آماده می‌کرد و مراقبت‌های بعد از عمل هم لازم بود اما صرفا با روش های ابتدایی جراحی را انجام دادند و این بیمار را به حال خود رها کردند و برخی از دلالان و دشمنان از این فرصت نهایت بهره را می‌برند. این اتفاق باعث شد بدبینی نسبت به مسوولین زیاد شود و دولت هم اعتقادی به مجلس ندارد و این عدم همراهی، ضربه بزرگ دیگری است که به کشور وارد می‌شود.

نماینده مردم شهر بابک در مجلس، اظهار داشت: یکی از اشتباهات بزرگ دولت ها این است که فکر می‌کنند مردم بعد از گذشت چند ماه، به شرایط اقتصادی عادت می کنند درحالی که اینچنین نیست چراکه قیمت‌ها در حال افزایش است و هر اقتصاددانی که بگوید ما چهار قلم کالا را گران می کنیم و اقلام دیگر نباید گران شود، نشان می دهد که این فرد اصلا اقتصاددان نیست زیرا در اقتصاد، همه چیز زنجیر وار به هم وصل است و این جراحی، یقینا در تمامی ارکان اقتصادی کشور تاثیر خواهد گذاشت.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: بعد از گذشت 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی و پشت سر گذاشتن جنگ، و درشرایطی که در حوزه هوا و فضا و نظامی هم بسیار پیشرفت داشته‌ایم، الان به دنبال اختصاص کالابرگ برای تامین معیشت مردم هستیم چراکه به اعتقاد مسوولین ارز 4200 تومانی به دست مردم نرسید و بسیاری از آنها قاچاق شد؛ ما مدعی هستیم تروریست ها را بلافاصله بعد از ورود به کشور رصد می‌کنیم پس چگونه است که نتوانیم مرزهای کشور را مدیریت کنیم!. پس یا این قاچاقچی‌ها همراه مسوولین ذی ربط هستند، یا آمار درست نیست و یا به نقطه ضعف دستگاه‌های مربوطه باز می گردد که وزیر کشور باید در مقابل این توهین ها و یا نقص های احتمالی، پاسخگو باشد.

حسینی در خصوص استیضاح وزیر صمت، گفت: هیچ استیضاح و تحقیق و تفحصی به نتیجه نمی رسد چون اراده‌ای برای انجام این کار نیست. بر خلاف کسانی که تصور می کنند استیضاح و تحقیق و تفحص، مقابله با دولت است، اما به نظر من این کار کمک به دولت است زیرا ما به عنوان ناظر باید وظیفه ذاتی خود را انجام داده و به دولت ها تذکر دهیم که در این پازل دولت، نقص‌هایی وجود دارد که باید برطرف شود. 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در رابطه با واردات خودرو، خاطرنشان کرد: انجام این مصوبه،  زمان بر است زیرا آن چیزی که برای اجرا رفته، با مصوبه مجلس متفاوت است و اگر دولت مراقبت نکند، مافیایی که پشت پرده هستند و کسانی که در روزهای اخیر دست به لابی زدند، اجازه نمی‌دهند به راحتی آب خوش از گلوی مردم پایین برود.

 

برچسب ها: رضا حسینی قطب‌آبادی کمیسیون صنایع و معادن مجلس حذف ارز ترجیحی کالابرگ افزایش قیمت قاچاق کالا
ارسال نظر
آخرین اخبار