۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۸
تعداد بازدید: ۱۵۰۴۵۵
خطوط در روز جهانی «آتش نشان» بررسی کرد؛
آیا می‌توانید با نجات کسی که نمی‌شناسید جان خود را به خطر بیندازید؟  
کد خبر: ۱۳۲۶۵

شهدای آتش
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط اولین متخصصان سازمان یافته‌ای که کارشان مبارزه با آتش سوزی‌های سازه‌ای بود در مصر باستان زندگی می‌کردند.  با این حال، در آن زمان، آتش نشانان برای شرکت‌های خصوصی کار می‌کردند که خدمات خود را فقط به کسانی ارائه می‌دادند که توانایی مالی داشتند!  بعد‌ها در روم باستان سزار آگوستوس انقلابی در اطفای حریق با ایجاد محافظ‌هایی به نام Vigiles ایجاد کرد. و سرانجام در این تاریخ پرسوز و گداز کم کم جوامع دیگر جهان سازمانی به نام سازمان آتش نشان تأسیس شد.
تا اینکه در سال ۱۹۹۹ پس از کشته شدن ۵ آتش نشان به طرز غم‌انگیزی در جریان آتش سوزی جنگلی در استرالیا در ۲ دسامبر ۱۹۹۸ به نام روز آتش نشان نامگذاری شد.

قهرمانان سرزمین ما

وقتی صحبت از خانواده و دوستان به میان می‌آید، می‌توانیم برای نجات عزیزانمان خودمان را به خطر بیندازیم؛ اما واقعاً سخت است که جان خود را برای نجات یک غریبه به خطر بیندازیم. درست است؟  بنابراین این نوع فعالیت‌های قهرمانانه توسط آتش نشانان فداکارانه انجام می‌شود.

بر اساس آنچه اعلام شده است ۱۷ آتش‌نشان در جریان دوران دفاع مقدس به شهادت رسیدند و ۱۶ نفر از آن‌ها نیز در جریان حادثه پلاسکو شهید شدند.


آتش نشانان امدادگرانی هستند که در هر حادثه‌ای ممکن است جانشان هم در معرض خطر باشد درست مثل ۶۰ شهید آتش نشانی که در طول ۴۰ سال گذشته در ایران به شهادت رسیدند. هرچند که آمار دقیقی از تعداد آتش نشانان شهید وجود ندارد اما بر اساس آنچه اعلام شده است ۱۷ آتش‌نشان در جریان دوران دفاع مقدس به شهادت رسیدند و ۱۶ نفر از آن‌ها نیز در جریان حادثه پلاسکو شهید شدند. با این حال سال گذشته سید جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی درباره آخرین آمار شهدای آتش نشانی گفت: از بتدای آغاز به کار سازمان آتش‌نشانی در تهران، ۶۰ شهید داشتیم. ١٧ نفر از آن‌ها از شهدای جنگ هستند. ۴۳ آتش‌نشان هم در حین عملیات‌های مختلف قربانی فداکاری و جانفشانی شده‌اند. ١۶ نفر از آتش‌نشان‌هایمان را در حادثه پلاسکو از دست دادیم. بعد از حادثه پلاسکو سیداحسان جامعی، آتش‌نشان‌ایستگاه ۶۳ آتش‌نشانی تهران در ۲۳ دی ماه سال ۹۷ در جریان عملیات اطفای حریق یک سوله در جاده خاوران دچار برق‌گرفتگی شد و در لیست شهدای آتش‌نشان قرار گرفت. » او می‌گوید از تعداد شهدای آتش‌نشان کل کشور اطلاعی ندارد و باید مسئولان مربوطه این آمار را اعلام کنند

برچسب ها: آتش سوزی آتش‌نشانی تهران آتش‌نشانی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی آتش نشانی شهرداری تهران یادمان شهدا
ارسال نظر
آخرین اخبار