۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۱
تعداد بازدید: ۱۹۶۸۸۹۶
نائب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران مطرح کرد؛
کشتی آرای گفت: شرایط بد اقتصادی و معیشتی مردم توان خرید برای طلا را کاهش داده و خرید طلا دیگر یک اولویت نیست.
کد خبر: ۱۳۳۵

محمد کشتی آرای، نائب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری خطوط در خصوص عوامل رکود بازار طلا و سکه گفت: اصولا نرخ ارز بر قیمت طلا اثر دارد و روند قیمت طلا همسو با نرخ ارز پیش می رود.
کشتی آرای تصریح کرد: با توجه به پیش‌بینی رشد اقتصادی کشور‌ها و آینده روشن مذاکرات وین، انتظار می‌رود دلار در ماه‌های پیش‌رو ثبات داشته باشد و قیمت طلا و سکه هم محدوده فعلی را با ۵درصد افزایش یا کاهش حفظ کند.
وی با بیان اینکه کاهش تقاضا برای خرید، یکی از اصلی‌ترین عوامل موجود رکود بازار طلا و سکه است، افزود: شرایط بد اقتصادی و معیشتی مردم توان خرید برای طلا را کاهش داده و خرید طلا دیگر یک اولویت نیست، بلکه مردم ابتدا به فکر رفع مشکلات اقتصادی خود هستند.

حباب سکه در حال تخلیه

کشتی آرای خاطرنشان کرد: طی یکسال اخیر قیمت طلا نوسان زیادی نداشته به همین دلیل انگیزه خرید و نگهداری طلا به عنوان کالای سرمایه‌ای به مراتب کمتر شده است.
وی با اشاره به اینکه امروز حباب سکه حدود ۲۵۰ هزار تومان بوده است، افزود: با توجه به کاهش تقاضا، حباب سکه در حال حاضر در حال کاهش و تخلیه است.
نائب رییس اتحادیه طلا و جواهر در پایان عنوان کرد: پیش بینی می‌شود قیمت سکه در روز‌های آینده در همین محدوده قیمتی باقی بماند، ولی اتفاقی که می تواند بر قیمت‌ها تاثیر بگذارد، مذاکرات وین است بنابر این باید منتظر ماند تا ببینیم نتیجه مذاکرات چه می‌شود.
انتهای پیام/

برچسب ها: طلا سکه
ارسال نظر
آخرین اخبار