۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰
تعداد بازدید: ۳۰۹۴۷۳
واکنش کارشناسان به اعتراض طلافروشان در گفتگو با خطوط:
 دیروز ظهر (سه شنبه) اخباری مبنی بر اعتصاب کاسبان بازار طلا در اعتراض به وضع قوانین جدید مالیاتی و اجبار به ثبت معاملات در سامانه جامع تجارت در فضای مجازی منتشر شد. البته اخبار برخی سایت‌ها نشان می‌دهد که سازمان امور مالیاتی این موضوع را از اساس تکذیب کرده است. خبرنگار خطوط به منظور بررسی چرایی این موضوع با سازمان مالیاتی تماس گرفت، اما قادر به پاسخگویی و ارائه توضیحات نبودند و به روزهای بعد موکول کردند...
کد خبر: ۳۵۴۸۱

هیچ کجای دنیا از تورم مالیات نمی‌گیرند/در ظاهر حرف قشنگ و درستی است اما در باطن نه!

 
اعتصاب کاسبان بازار طلا در اعتراض به وضع قوانین جدید مالیاتی/ باج‌گیری یا مالیات‌گیری؟
 
 دیروز ظهر (سه شنبه) اخباری مبنی بر اعتصاب کاسبان بازار طلا در اعتراض به وضع قوانین جدید مالیاتی و اجبار به ثبت معاملات در سامانه جامع تجارت در فضای مجازی منتشر شد. البته اخبار برخی سایت‌ها نشان می‌دهد که سازمان امور مالیاتی این موضوع را از اساس تکذیب کرده است. خبرنگار خطوط به منظور بررسی چرایی این موضوع با سازمان مالیاتی تماس گرفت، اما قادر به پاسخگویی و ارائه توضیحات نبودند و به روزهای بعد موکول کردند. به همین دلیل به سراغ آقای بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران رفتیم که ایشان هم حاضر به گفتگوی مفصل نشدند، اما گفتند که اجازه دهید بازار امروز هم کار خود را انجام دهد و انجام مصاحبه را به روزهای آتی موکول کرد.
حق شناس: دولت استناد می‌کند  به این که مالیات در کشورهای دیگر بالا است و مردم بخشی از درآمد خود را مالیات می‌دهند و ما هم می‌خواهیم بودجه را از درآمدهای نفتی مستقل کنیم. در ظاهر حرف قشنگ و درستی است، اما در باطن نه! 
 
پس از عدم دریافت پاسخ قانع کننده از دو مرجع ذیصلاح، خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط به سراغ کارشناسان رفته است تا دیدگاه کارشناسی آنها را در این خصوص دریافت و به سمع و نظر مخاطبان برساند.
 

قانونگذار اگر نگران قاچاق است بداند که با این کار قاچاق طلا افزایش پیدا می کند!

 
 
میثم رادپور، کارشناس بازار طلا و سکه در گفتگو با خبرنگار خطوط مطرح کرد: وضع مالیات 25 درصد کار احمقانه ای است. 25 درصد هزینه ها را بالا می‌برید که چه شود؟ می دانید چه اتفاقی با این کارتان رخ می‌دهد؟ در دنیا چنین مالیاتی را بر روی طلا وضع نکردند و قیمت طلا کم و بیش در تمامی کشورها یک مقدار است.
 
گزارش
 
ایران گران ترین کشور از نظر قیمت طلا
 
رادپور ادامه داد: با این قانون  بازار طلا در رکود کامل می‌رود و به شدت قیمت آن از کشورهای دیگر گران‌تر می ‌شود. این قانون ضمانت اجرایی ندارد اگر هم وضع شود ایران گران ترین کشور از نظر قیمت طلا خواهد شد و این به معنی افزایش قاچاق طلا خواهد بود اگر قانونگذار نگران قاچاق است بداند که با این کار قاچاق طلا افزایش پیدا می کند.
 
این کارشناس افزود: اگر بازاری ها اعتصاب کردند کاملا حق دارند. اصلا طرح همچین موضوعی باعث افزایش قیمت در بازار طلا می شود چون نگرانی ها افزایش پیدا می کند چه برسد به اینکه بخواهد تصویب شود. به نظر بنده این قانون اصلا تصویب نمی‌شود اگر هم تصویب شود به نامحترم شدن بیشتر قانون در کشور می‌انجامد.
 
زمانی می‌توانید مالیات را بالا ببرید که اقتصادتان رونق داشته باشد
 
همچنین برزو حق‌شناس، کارشناس بازارهای مالی گفت: دولت استناد می‌کند  به این که مالیات در کشورهای دیگر بالا است و مردم بخشی از درآمد خود را مالیات می‌دهند و ما هم می‌خواهیم بودجه را به سمتی ببریم که از درآمدهای نفتی مستقل کنیم و درآمدهای مالیاتی را بالا ببریم. در ظاهر حرف قشنگ و درستی است، اما در باطن نه! شما زمانی می‌توانید مالیات را بالا ببرید که در اقتصادتان رونق باشد، اما وقتی که رکود را در اقتصادتان حاکم کردید چطور می خواهید این کار را انجام دهید.
 
گزارش
 
باج‌گیری است نه مالیات‌گیری!
رادپور: این قانون ضمانت اجرایی ندارد اگر هم وضع شود ایران گران ترین کشور از نظر قیمت طلا خواهد شد. اگر قانونگذار نگران قاچاق است بداند که با این کار قاچاق طلا افزایش پیدا می کند.
حق‌شناس ادامه داد:هیچ کجای دنیا از تورم مالیات نمی‌گیرند. این چیزی که دولت می خواهد اجرا کند، باج‌گیری است نه مالیات‌گیری! اگر این مدل بخواهد اجرا شود باید از اصل سرمایه‌ات مالیات بدهی. شعارهایی که می دهند قشنگ است اما عمل، غلط است. با یک گزاره درست می‌خواهند عمل غلط را توجیه کنند.
 
پس از این دو کارشناس، خبرنگار خطوط به سراغ محمدولی، رئیس سابق اتحادیه طلافروشان رفت و ایشان ضمن توضیحات کامل گفتند وضع مالیات 25 درصد حقیقت ندارد.
برچسب ها: بازار طلا مالیات طلا افزایش قیمت قاچاق دنیا ایران طلافروشان کارشناسان تورم ایران
ارسال نظر
آخرین اخبار