۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۷
تعداد بازدید: ۴۰۰۶۹۳
محمدولی، رئیس سابق اتحادیه طلافروشان گفت: همکاران ما اعتصاب نکردند یک اعتراض یا دغدغه در بحث سامانه جدید است که دارد ایجاد می‌شود که سعی کردند با این اقدام اعتراض خود را توسط اتحادیه و اصناف به گوش مسئولین سازمان امور مالیاتی یا دولت برسانند.
کد خبر: ۳۵۴۸۰

محمدولی

آیت محمدولی، رئیس سابق اتحادیه طلافروشان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، به تشریح اعتراض دیروز برخی از کاسبان بازار طلا و وضع مالیات جدید پرداخت و مطرح کرد: اول اینکه همکاران ما اعتصاب نکردند یک اعتراض یا یک دغدغه در بحث سامانه جدیدی است که دارد ایجاد می شود که سعی کردند با این اقدام توسط اتحادیه و اصناف به گوش مسئولین سازمان امور مالیاتی یا دولت برسانند. دیروز هم بازار چراغ هایش خاموش بود، اما امروز درصد زیادی شروع به کار کردند انتظار این را داریم که بازار کاملا از شنبه به روال عادی بازگردد و فعالیت های اصلی خود را از سر گیرند.

 روی صنعت طلا باید بیشتر کارشناسی و دقت کرد. نمی‌توان سامانه ای که برای خیلی از صنوف  اجرا می‌شود را برای صنف طلا هم در نظر گرفت. 

محمدولی متذکر شد: در فضای مجازی آمده که 25 درصد مالیات قرار است وضع شود، این حرف واقعیت ندارد و از اساس تکذیب است.

وی ادامه داد: کاسبان باید دغدغه‌شان را اعلام و مکتوب کنند البته باید تابع قانون بود. بارها عنوان کردیم که هر تصمیمی که در بخش اصناف گرفته می‌شود باید روی صنعت طلا بیشتر کارشناسی و دقت کرد. نمی‌توان سامانه ای که برای خیلی از صنوف می‌شود اجرا کرد، برای صنف طلا هم در نظر گرفت. صنعت طلا شرایط خاص و قیمت مشخص دارد هر لحظه که انس جهانی و بازار دچار نوسانات قیمتی باشند طلا هم ناگزیر باید در آن مسیر قرار گیرد.

محمدولی

رئیس سابق اتحادیه طلافروشان مطرح کرد: ظاهرا دیروز کاسبین با رئیس سازمان امور مالیاتی صحبت‌هایی انجام و ایشان هم قول دادند که ایرادها و اشکالات را برطرف کنند. صنف طلا باید در آرامش کامل باشد و گریز از قانون نباشد.

صنعت طلا شرایط خاص و قیمت مشخص دارد هر لحظه که انس جهانی و بازار دچار نوسانات قیمتی باشند طلا هم ناگزیر باید در آن مسیر قرار گیرد.

محمدولی در پایان گفت: اجرای این قانون دست سازمان امور مالیاتی است در حال حاضر که اوایل کار است این قانون کمی ایراد و اشکالاتی دارد. نیاز است گروهی از سازمان امور مالیاتی، صنف طلا و سازمان صمت شکل گیرد تا ان شاالله آن چیزی که منطق است در این سامانه ایجاد شود.

برچسب ها: طلا بازار طلا اعتصاب اعتراض طلافروشان مالیات سامانه
ارسال نظر
آخرین اخبار