۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۲
تعداد بازدید: ۱۳۵۱۹۷
حیدر بهاروند باز هم رئیس سازمان لیگ فوتبال ایران شد، به همین راحتی مهدی تاج برید و خودش هم دوخت. خود او تصمیم گرفت که بهاروند را برگرداند و خودش هم حکمش را امضا کرد بدون اینکه مجبور باشد به کسی یا جایی توضیح دهد که چگونه این کار غیرقانونی را انجام داده است.
کد خبر: ۱۳۷۴۰

پایگاه خبری تحلیلی خطوط: وقتی می‌گوییم مشکل سرتاپای فوتبال کشور را فراگرفته، یعنی همین؛ یعنی اینکه مهدی تاج خیلی راحت بعد از یک‌سال و اندی از بازگشتش به فدراسیون فوتبال آرام‌آرام تیم سابقش را جمع کند بدون اینکه کسی اعتراضی کند یا اینکه نهادی قلقلکش بگیرد.

حیدر بهاروند باز هم رئیس سازمان لیگ فوتبال ایران شد، به همین راحتی مهدی تاج برید و خودش هم دوخت. خود او تصمیم گرفت که بهاروند را برگرداند و خودش هم حکمش را امضا کرد بدون اینکه مجبور باشد به کسی یا جایی توضیح دهد که چگونه این کار غیرقانونی را انجام داده است. در این خصوص باید اول متوجه باشیم که تاکنون سابقه نداشته رئیس سازمان لیگ با حکم مستقیم رئیس فدراسیون منصوب شود و این انتصاب باید توسط هیئت رئیسه سازمان لیگ صورت گیرد. هیئت رئیسه‌ای که البته امروز اصلاً وجود خارجی ندارد، چراکه بیش از یک‌سال از حکم قبلی‌شان گذشته و برای انتخاب مجدد باید منتظر برگزاری مجمع عمومی فدراسیون باشند، مجمعی که آن هم برگزار نشده تا مهدی تاج با استناد به اساسنامه پرایراد این مجمع، خود شخصاً تصمیم بگیرد و بهاروند را به فوتبال برگرداند.

دقت کردید؛ همه چیز این فوتبال غیرقانونی است و اوج این بی‌قانونی‌ها در حیدر بهاروند جمع می‌شود. شخصی که وقتی به دلیل پرونده‌های مفتوح در مراجع قضایی (از جمله پرونده ویلموتس‌گیت) ردصلاحیت هم می‌شود، رئیس مجمع انتخابات فدراسیون فوتبال باقی می‌ماند! این اتفاق در زمان انتخاب عزیزی‌خادم به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال رخ داد، اما ماجرا زمانی جالب‌تر شد که حیدر بهاروند ردصلاحیت شده توسط عزیزخادم رئیس وقت فدراسیون فوتبال هم به عنوان نایب‌رئیس اول برگزیده شد و هم در سمت رئیس سازمان لیگ فوتبال ایران باقی ماند و تا زمان عزل عزیزخادم و سرپرستی میرشاد ماجدی هم به کارش ادامه داد. بهاروند توسط میرشاد ماجدی برکنار شد، درست بعد از ثبت‌نام برای شرکت در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال. اینکه چگونه به‌رغم مشخص نشدن وضعیت قبلی خود در انتخابات ثبت‌نام کرد، خود جای سؤال است، اما به هرحال میرشاد ماجدی در اقدامی که شاید خود بهاروند هم فکرش را نمی‌کرد او را برکنار کرد. برخی بر این باور بودند که علت اصلی برکناری بهاروند بیان این جمله بوده که «اسامی نامزد‌ها را دیدم و به نظر من در بین این نامزد‌ها مهدی تاج بهترین گزینه برای اداره فدراسیون فوتبال است. او می‌تواند به خوبی فدراسیون را اداره کند و به ساحل آرامش برساند»، علتی که حالا مهدی تاج با بازگرداندن او نشان می‌دهد پر‌بیراه هم نبوده و رئیس فدراسیون فوتبال امروز با بازگرداندن یکی دیگر از رفقای قدیمی خود جواب این جمله را داده است.

تاج در خصوص علت بازگرداندن حیدر بهاروند به سمت قبلی خود هیچ توضیحی نمی‌دهد، اما مشخص است که این انتصاب موانع قانونی زیادی دارد و جدای از این‌ها بازگرداندن یک امتحان پس‌داده به سازمان لیگ فوتبال چه ثمری می‌تواند برای فوتبال کشور داشته باشد. البته نباید فراموش کرد وقتی بهاروند، تاج را منجی فوتبال ایران قلمداد می‌کند، حتماً تاج هم به او مانند ناجی لیگ فوتبال ایران می‌نگرد!مسببان ویلموتس‌گیت در حال جمع شدن دوباره در فدراسیون فوتبال هستند. بابت پرونده ویلموتس که پاسخی ندادند و میلیارد‌ها پول مردم را به باد دادند، حالا هم با تکه‌پاره‌کردن تعارف برای هم در حال بازگشت به فوتبال هستند.

فریدون حسن
برچسب ها: تاج فوتبال فدراسیون فوتبال ایران فدراسیون فوتبال سازمان لیگ برتر
ارسال نظر
آخرین اخبار