۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۴
تعداد بازدید: ۱۹۷۶۵۳
با نرخ ۳۰۷۴۴ در کف قیمت انجام شد؛
دولت السالوادور از خرید بزرگ دیگر در حوزه ارزدیجیتال و خرید ۵۰۰ بیت‌کوین دیگر خبر داد.
کد خبر: ۱۳۷۴۱

خرید ۵۰۰ بیت‌کوین دیگر توسط دولت السالوادور

خرید بزرگ السالوادور در حوزه ارزدیجیتال 

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، دولت السالوادور از خرید بزرگ دیگر در حوزه ارزدیجیتال و خرید ۵۰۰ بیت‌کوین دیگر آن هم در کف قیمتی و زمانی که بیت‌کوین به پایین‌ترین قیمتش در ۱۰ ماه اخیر رسیده بود، خبر داد.

این بزرگ‌ترین خرید کشور السالوادور تا به امروز محسوب می‌شود.

سقوط شدید و گسترده بازار‌های مالی به‌ویژه بیت‌کوین، موجب شد تا قیمت پادشاه ارز‌های دیجیتال و طلای رمزارز‌ها برای نخستین بار از ژوئیه ۲۰۲۱ به زیر سطح ۳۱ هزار دلار سقوط کند.

نایب بوکله (Nayib Bukele) رئیس‌جمهور السالوادور در پستی در حساب توییتری خود اظهار کرد که این کشور با متوسط قیمت ۳۰ هزار و ۷۴۴ دلار بیت‌کوین را خریداری کرده است.

به گزارش خطوط، کشور السالوادور نخستین کشور جهان است که در ماه سپتامبر ۲۰۲۱ به ساکنان خود اجازه می‌داد در کنار دلار آمریکا، از ارز دیجیتالی بیت‌کوین نیز در معاملات و پروسه‌های انتقال پول استفاده کنند.

این تصمیم موجب برپایی اعتراضات بسیاری در سراسر این کشور واقع در آمریکای لاتین شد و این نگرانی را به وجود آورد که قانونی‌کردن استفاده از بیت‌کوین در معاملات، موجب بی‌ثباتی مالی و افزایش نرخ تورم شود.

همچنین صندوق بین‌المللی پول اواخر ژانویه ۲۰۲۲ از دولت السالوادور درخواست کرده بود که از تصمیم خود مبنی‌بر قانونی‌کردن استفاده از بیت‌کوین در معاملات صرف‌نظر کند.

برچسب ها: السالوادور بیتکوین بیت کوین رمزارز رمزارزها ارز دیجیتال
ارسال نظر
آخرین اخبار