۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۳
تعداد بازدید: ۲۳۲۴۸۰
بیت‌کوین روز گذشته به زیر ۱۸ هزار دلار هم سقوط کرد تا هزینه استخراج این رمزارز از قیمت آن بیشتر شود، اتفاقی که موجب خرید بیت‌کوین به جای استخراج آن می‌شود و درنهایت باعث وقوع نقش حمایتی و افزایش خرید و صعود قیمت در بلندمدت خواهد شد.
کد خبر: ۱۶۳۸۵
نویسنده : مجتبی آزادیان

بیشتر شدن هزینه استخراج بیت‌کوین از خرید آن با سقوط قیمت به زیر 18 هزار دلار

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، بیت‌کوین روز گذشته به زیر ۱۸ هزار دلار هم سقوط کرد تا هزینه استخراج این رمزارز از قیمت آن بیشتر شود، اتفاقی که موجب خرید بیت‌کوین به جای استخراج آن می‌شود و درنهایت باعث وقوع نقش حمایتی و افزایش خرید و صعود قیمت در بلندمدت خواهد شد.

چارت قیمت بیت‌کوین به هزینه استخراج نشان می‌دهد که هر زمان بیت‌کوین به زیر قیمت متوسط هزینه استخراج رسیده است، نقش حمایتی برای بیت‌کوین ایفا کرده است.

حال با افت بیت‌کوین به زیر ۱۸ هزار دلار، هزینه استخراج از قیمت بیت‌کوین بیشتر می‌شود و این به این معناست که تولید و استخراج بیت‌کوین به هیچ عنوان به صرفه نیست.

به همین منظور خرید بیت‌کوین از تولید این رمزارز به صرفه‌تر است. معمولاً استخراج‌کنندگان در مواقع ضرر، بیت‌کوین‌های خود را نمی‌فروشند و این خود به تنهایی موجب حمایت از قیمت خواهد شد.

البته از سوی دیگر با افت بیشتر بیت‌کوین و اتریوم، ترس شدید بر بازار و فعالان بازار کریپتو کارنسی و تریدر‌ها موجب فروش این سرمایه‌ها در بازار با این استدلال که بیشتر از این ضرر نکنن، می‌شود و به همین دلیل احتمال رخ‌دادن دومینوی فروش هم وجود دارد.

به هر حال تشخیص کف بازار تقریباً غیرممکن است؛ ولی قیمت‌های کنونی، چند ماه پیش بسیار رؤیایی به نظر می‌رسیدند.

برچسب ها: بیتکوین بیت کوین ارز دیجیتال رمزارز رمزارزها استخراج استخراج بیت کوین
ارسال نظر
آخرین اخبار