۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
تعداد بازدید: ۵۰۹۲۶۶
عضو هیات مدیره انجمن انبوه سازان استان تهران، با بیان اینکه مشکل اصلی در حوزه ساخت و ساز خود دولت است، گفت: دولت کارفرمای خوبی نیست و همواره آدرس اشتباهی اراِئه می‌کند.
کد خبر: ۱۳۸۶۳

طرح مسکن ملی با این روند محقق نمی‌شود/ دولت باید ساخت و ساز را به بخش خصوصی واگذار کند

 

پایگاه خبری تحلیلی خطوط، حسن محتشم در نشست هم‌اندیشی فعالان صنعت ساختمان و مسئولان شهرداری تهران اظهار کرد: در طرح نهضت ملی مسکن سوال این است که برای چه قشری می‌خواهیم بسازیم؟ احداث مسکن الزاماتی می‌طلبد که ساختار آن در طرح نهضت ملی مسکن دیده نشده و هدف ساخت یک میلیون واحد محقق نخواهد شد.

مشکل اصلی ساخت و ساز خود دولت است/بخش خصوصی باید از تکنولوژی کشور‌های توسعه یافته استفاده کند!

وی با اشاره به اعلام قیمت متری ۴.۵ میلیون تومان برای واحد‌های نهضت ملی مسکن گفت: حداقل قیمتی که دولت اعلام کرده برای سازندگان صرف نمی‌کند از آن طرف خریدار هم توان مالی ندارد؛ بنابراین بسیاری از کسانی که ثبت نام می‌کنند امتیازشان را می‌فروشند و به صف بی‌خانه‌ها می‌روند؛ بنابراین دولت باید با استفاده از منابع خودش این پروژه را جلو ببرد و واحد‌ها را وارد بازار اجاره کند یا به صورت اقساطی به متقاضیان بفروشد.

عضو هیات مدیره انجمن انبوه سازان استان تهران خاطرنشان کرد: در طرح مسکن مهر قرار بود دولت سالیانه یک میلیون واحد مسکونی بسازد، اما از ۱۵ سال پیش تاکنون سالیانه ۱۳۵ هزار واحد ساخته و جمعاً حدود ۲ میلیون واحد احداث شده است.

محتشم با طرح این پیشنهاد که دولت باید ساخت و ساز را به بخش خصوصی واگذار کند، گفت: اگر بخش خصوصی می‌خواهد در ساخت و ساز به توفیق برسد باید از تکنولوژی کشور‌های توسعه یافته استفاده کند تا هم بهره وری اقتصادی را افزایش دهد و هم کیفیت ساخت را بالا ببرد.

برچسب ها: ساخت و ساز تسهیلات مسکن اوراق مسکن مسکن مهر صندوق ملی مسکن بخش مسکن اوراق تسهیلات مسکن جهش تولید مسکن مسکن دولتی مسکن رایگان
ارسال نظر
آخرین اخبار