۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۸
تعداد بازدید: ۱۰۳۱۴۹
آمار‌های رسمی می‌گوید قیمت مسکن در مناطق ۲۲ تهران روند نزولی داشته است. اگرچه متولیان این بخش همواره میزان افت قیمت مسکن را نوید می‌دهند، اما مردم در بازار با گرانی و حتی احتکار خانه مواجه شده اند.
کد خبر: ۶۸۳۶
نویسنده : مهرشاد نبی

مسکن

شاید سرمایه گذاران این بخش از اقتصاد بدنبال راهی برای خروج بازار از رکود هستند، اما قدرت خرید مردم نتوانسته شرایط را برای سرمایه گذاران مسکن فراهم کند.
بازار مسکن در شش ماهه نخست امسال، دومین بازار سودآور بوده و در بازه یک ساله گذشته، بیشترین بازدهی را ثبت کرده است. اما آیا بازار مسکن می‌تواند همچنان پیشتاز سودآوری باشد و اکنون زمان مناسبی برای سرمایه‌گذاری در این بازار است؟
بازار‌های موازی رقیب جدی بازار مسکن شده است. مردم برای خرید خانه توان کافی ندارند از این رو سرمایه‌های خود را به سمت بازار دلار و خودرو برده اند.

آمار‌های نزولی قیمت مسکن در مناطق۲۲گانه تهران/اما مردم با گرانی خانه مواجه اند!

حالا با این شرایط آیازمان مناسبی برای خرید خانه است و سرمایه‌گذاری روی مسکن سودآور است؟ جواب آمار‌ها و کارشناسان به این سوال منفی است.
محمد طبیبیان کارشناس بازار مسکن در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی خطوط گفت: علی رغم رکود معاملات قیمت مسکن هیچ توقفی ندارد و همچنان در حال رشد است.
به گفته این کارشناس بازار مسکن، امروز قشر متوسط جامعه ناگزیرند برای خرید خانه از چند منبع مالی وام دریافت کنند و در نهایت یک واحد ۵۰- ۶۰ متری خریداری کنند.
وی تصریح داشت: این روند نشان از ضعف شدید بازار به همراه تورم بی سابقه است. ادامه این رویه بازار مسکن را با تنش بیشتر مواجه کرده وآینده نامشخص و نگران کننده‌ای برای مردم پیش بینی می‌شود.
این تحلیلگر بازار مسکن تأکید کرد؛ بازار مسکن مدتی است که وارد دوره رکود شدید شده، اما اینبار دوره رکود طولانی‌تر از دفعات قبل است.
وی افزود: بازار مسکن در حال حاضر وضعیت ریزشی را دنبال می‌کند، اما قدرت مقابله با تورم را ندارد.
به گفته طبیبیان؛ در نهایت و با نزدیک شدن به ماه‌های پایانی سال تصمیم گرفته شود با یک سیاست‌گذاری جدیدی وارد بازار مسکن شوند، کمبودمنابع مالی مانع جدی در توسعه و رشد این بازار خواهد بود.
این کارشناس بازار مسکن در پاسخ به این سوال که تا پایان سال سرنوشت این بازار چگونه پیش بینی می‌شود، گفت: در چنین فضایی افزایش قیمت شدید و رشد معاملات را نمی‌توان انتظار داشت. البته نمی‌توان آرامش را برای این بازار نوید داد، اما برداشت موانع و دست انداز‌های بازار مسکن بستگی به سیاست‌های دولت دارد.
وی تصریح داشت: از قرار معلوم دولت سعی دارد با ساخت مسکن‌های ملی شرایط را به سمت آرامش ببرد، اما این وضعیت خیلی امیدوارکننده نیست.

 

برچسب ها: بازار مسکن مسکن رایگان مسکن دولتی
ارسال نظر
آخرین اخبار