۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۴
تعداد بازدید: ۲۵۰۲۷۵
نیکزاد اصلی ترین دلیل وضع موجود در بازار مسکن را عدم تولید مسکن اعلام نمود و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را به نخ تسبیح سازمان های ذیربط در ساخت و ساز مسکن تشبیه کرد.
کد خبر: ۱۱۳۲۲
نویسنده : امیر سیاهی

ساخت یک میلیون مسکن در کشور ۱۸٠ هزار واحد در تهران

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خطوط» با اشاره به همکاری بنیاد مسکن با وزارت راه و شهرسازی، شهرداری، بانک‌های عامل و سازمان نظام مهندسی افزود: برای رفع دغدغه مردم باید با همت ویژه مسکن ملی را تولید کنیم و با استفاده از قوانینی مثل مالیات بر خانه‌های خالی که نمایندگان در مجلس در حمایت از تولید مسکن داخلی و مبارزه با احتکار وضع کردند، شاهد بهبود وضعیت بازار مسکن بخصوص به نفع مستاجران باشیم چراکه مسکن‌های ساخته شده باید مورد استفاده مردم قرار بگیرد و خالی نماند.

ساخت یک میلیون مسکن در کشور ۱۸٠ هزار واحد در تهران

وی در رابطه با تحقق یا عدم تحقق وعده دولت در ساخت چهار میلیون واحد مسکونی گفت: اطمینان دارم با پیگیری رییس جمهور، وزیر راه و شهر سازی و همکاری تمام سازمان‌ها هم ساخت یک میلیون واحد مسکن در سال محقق خواهد شد و هم ساخت ۱۸٠ هزار دستگاهی که طی هماهنگی ریاست جمهور با شهرداری تهران انجام گرفته محقق می‌شود و تلاش می‌کنیم مشکل مسکن مردم ان شاءالله حل بشود.
اکبر نیکزاد با اشاره به تحلیل غلط برخی از حرف‌های گفته شده درباره مدت زمان خانه دار شدن مردم در ایران ادامه داد: عده‌ای از کارشناسان می‌گویند مدت زمان خانه دار شدن در تهران به ۱٠٠ سال رسیده است، ولی بنده ضمن احترامی که به نظرات کارشناسان قائلم، باید عرض کنم محاسبات این عده درست از آب در نخواهد آمد.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تاکید کرد: با برنامه ریزی‌هایی که در شورای عالی مسکن انجام گرفته و با همت مسئولین جهادی تا چند سال آینده خانواده‌ها صاحب خانه خواهند شد و جوانانی هم که قصد ازدواج دارند با ثبت نام در طرح نهضت ملی روند صاحبخانه شدنشان تسهیل خواهد شد.
نیکزاد درباره اقدام‌های عملیاتی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: در حال حاضر ۱۵۰ هزار واحد مسکن روستایی در حال ساخت است و در بحث شهری ۶۰ هرار واحد مسکونی در سراسر کشور توسط بنیاد ساخت خواهد شد.

ساخت یک میلیون مسکن در کشور ۱۸٠ هزار واحد در تهران
وی با اشاره به جمع کل واحد‌های در حال ساخت بنیاد تصریح کرد: در هشت نقطه زلزله زده و شش نقطه سیل زده در مجموع ۱۴ نقطه، ستاد‌های بازسازی فعال می‌باشند و دولت وام‌های ارزان قیمت و بلاعوض را ابلاغ نموده است و سازمان برنامه ریزی و بودجه هم پرداخت کرده و باز سازی‌ها با روند مناسبی در حال انجام است.
رییس بنیاد مسکن با اشاره به تفویض ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکن از تعداد ۱ میلیون واحد در سال توسط بنیاد مسکن ادامه داد: کار، کار سنگینی است، اما تمام همکاران در بنیاد مسکن به صورت شبانه روز فعال هستند تا ان شاالله ظرف سه ماه آینده خبر شروع ساخت ۴۰۰ هزار سهم بنیاد را اعلام کنیم و طی چهار سال ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد مسکونی سهم بنیاد از ۴ میلیون واحد مسکونی را بسازیم و اهداف خود را در راستای صاحبخانه شدن آسان مردم محقق کنیم.

برچسب ها: رئیس جمهوری معاون وزیر راه و شهرسازی مسکن مسکن دولتی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی احتکار مسکن اخذ مالیات مالیات خانه شهرداری
ارسال نظر
آخرین اخبار