۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۳
تعداد بازدید: ۴۹۲۵۹۸
شهباز حسن پور،نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از برخورد ماموران حکومت با برخی از اصناف، اظهار داشت: بیش از یک و نیم میلیون نفر از اصناف زیر خط فقر قرار دارند و درآمد آن‌ها کمتر از ۶ میلیون تومان است و باید از مالیات معاف باشند.
کد خبر: ۱۶۱۰۳

بیش از یک و نیم میلیون اصناف زیر خط فقرند!/برخورد‌های ممیزین مالیاتی در شأن مامور حکومت اسلامی نیست!

ممیزی مالیات درخواست اصناف تمدید می شود/مالیات از یک شبه میلیاردر شده هاگرفته شود نه اصناف!

شهباز حسن پور در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط در خصوص وضعیت اصناف کشور، گفت: صاحبان اصلی و بازوان ستبر نظام، انقلاب و رهبری، اصناف هستند و اراده خود را به نظام ثابت کردند و امروز نظام بایستی به کمک اصناف بشتابد؛ اصناف، طی ۲ سال گذشته به خاطر شیوع کرونا، کار را تعطیل کردند و همراهی خوبی با دولت داشتند و امروز بعضی از ممیزین مالیاتی، برخورد‌هایی می‌کنند که در شأن یک مامور حکومت اسلامی نیست و ما به شدت از برخوردی که چند روز گذشته با اصناف صورت گرفته، گلایه‌مند هستیم.
وی ادامه داد: جلسه‌ای با وزیر اقتصاد و رئیس امور مالیاتی کشور برگزار کردیم و خوشبختانه در این جلسه به توافقات خوبی رسیدیم و قرار شد بحث ممیزی مالیات تا ۲۵ مرداد ماه که درخواست اصناف بود، تمدید شود.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: بیش از یک و نیم میلیون نفر از اصناف، زیر خط فقر قرار دارند و درآمد آن‌ها کمتر از ۶ میلیون تومان است و باید از مالیات معاف باشند. دولت تصمیم خوبی در این خصوص داشت و به رئیس جمهور، معاون اول و وزیر اقتصاد خسته نباشید می‌گوییم که نهایت همکاری را داشتند؛ اما مالیات باید از کسانی گرفته شود که سال‌ها فرار مالیاتی داشتند و یک شبه میلیاردر شدند نه اصنافی که همیشه مالیات خود را پرداخت کردند. 
حسن پور افزود: تفاهمی انجام شده است که در هر استان و شهرستان، هیات سه نفره متشکل از رئیس اتاق اصناف، رئیس امور مالیاتی استان و یا رئیس امور مالیاتی شهرستان به اتفاق نماینده شهرستان، جلسه‌ای بگذارند و اگر مطلبی بود با هم به جمع بندی برسند و اگر نهایتا توافقی انجام نشد، موضوع را به تهران ارجاع دهند و با اتفاق وزیر  یا وزرای مربوطه، مشکل اصناف را حل کنند.

برچسب ها: شهباز حسن پور نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اخذ مالیات فرار مالیاتی اصناف خط فقر
ارسال نظر
آخرین اخبار