۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۸
تعداد بازدید: ۳۰۹۹۴۷
رئیس فراکسیون اصناف مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تفاهمی انجام شده است که در هر استان و شهرستان، هیات سه نفره متشکل از رئیس اتاق اصناف، رئیس امور مالیاتی استان و یا رئیس امور مالیاتی شهرستان به اتفاق نماینده شهرستان، جلسه‌ای بگذارند و اگر مطلبی بود با هم به جمع بندی برسند و اگر نهایتا توافقی انجام نشد، موضوع را به تهران ارجاع دهند و با اتفاق وزیر یا وزرای مربوطه مشکل اصناف را حل کنند.
کد خبر: ۱۶۵۸۲

مشکل اصناف از طریق تشکیل هیات سه نفره حل می شود/ اصناف زیر خط فقر باید از مالیات معاف باشند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از برخورد ماموران حکومت با برخی از اصناف و تاکید بر معافیت مالیاتی اصناف گفت: بیش از یک و نیم میلیون نفر از اصناف زیر خط فقر قرار دارند و درآمد آن‌ها کمتر از ۶ میلیون تومان است و باید از مالیات معاف باشند.

شهباز حسن پور در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط در خصوص وضعیت اصناف کشور، اضافه کرد: صاحبان اصلی و بازوان ستبر نظام، انقلاب و رهبری، اصناف هستند و اراده خود را به نظام ثابت کردند و امروز نظام بایستی به کمک اصناف بشتابد؛ اصناف، طی ۲ سال گذشته به خاطر شیوع کرونا، کار را تعطیل کردند و همراهی خوبی با دولت داشتند و امروز بعضی از ممیزین مالیاتی، برخورد‌هایی می‌کنند که در شأن یک مامور حکومت اسلامی نیست و ما به شدت از برخوردی که چند روز گذشته با اصناف صورت گرفته، گلایه‌مند هستیم.
وی ادامه داد: جلسه‌ای با وزیر اقتصاد و رئیس امور مالیاتی کشور برگزار کردیم و خوشبختانه در این جلسه به توافقات خوبی رسیدیم و قرار شد بحث ممیزی مالیات تا ۲۵ مرداد ماه که درخواست اصناف بود، تمدید شود.
حسن پورافزود: بیش از یک و نیم میلیون نفر از اصناف، زیر خط فقر قرار دارند و درآمد آن‌ها کمتر از ۶ میلیون تومان است و باید از مالیات معاف باشند. دولت تصمیم خوبی در این خصوص داشت و به رئیس جمهور، معاون اول و وزیر اقتصاد خسته نباشید می‌گوییم که نهایت همکاری را داشتند؛ اما مالیات باید از کسانی گرفته شود که سال‌ها فرار مالیاتی داشتند و یک شبه میلیاردر شدند نه اصنافی که همیشه مالیات خود را پرداخت کردند.
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: تفاهمی انجام شده است که در هر استان و شهرستان، هیات سه نفره متشکل از رئیس اتاق اصناف، رئیس امور مالیاتی استان و یا رئیس امور مالیاتی شهرستان به اتفاق نماینده شهرستان، جلسه‌ای بگذارند و اگر مطلبی بود با هم به جمع بندی برسند و اگر نهایتا توافقی انجام نشد، موضوع را به تهران ارجاع دهند و با اتفاق وزیر یا وزرای مربوطه، مشکل اصناف را حل کنند.

برچسب ها: مشکلات اصناف اتاق اصناف اتاق اصناف ایران اخذ مالیات نظام مالیاتی حذف مالیات معافیت مالیاتی مودیان مالیاتی معاف از مالیات هیات سه نفره خط فقر نظام رهبر معظم انقلاب
ارسال نظر
آخرین اخبار