۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۲
تعداد بازدید: ۱۰۴۷۱۸
سرا‌های محله شهر تهران که برای احیا و برجسته‌کردن هویت و جایگاه محله و افزایش همکاری میان شهروندان و شهرداری برای انجام فعالیت‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و رفاهی ایجاد شده است امروزه متأسفانه در برخی محلات به محلی برای سوءاستفاده مدیران تبدیل شده است.
کد خبر: ۱۷۶۲۲

شورا و شهردار سری به سرای سوءاستفاده بزنند!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، سرا‌های محله شهر تهران که برای احیا و برجسته‌کردن هویت و جایگاه محله و افزایش همکاری میان شهروندان و شهرداری برای انجام فعالیت‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و رفاهی ایجاد شده است امروزه متأسفانه در برخی محلات به محلی برای سوءاستفاده مدیران تبدیل شده است.

امید به داشتن سازمانی عاری از فساد در شهرداری تهران و برچیدن ریشه‌های تنومند فساد اداری در آن و سازمان‌های تابع، تقریباً داشت به آرزویی محال مبدل می‌‌شد که با انتخاب شهردار جدید تهران جناب آقای دکتر زاکانی، امید‌های زیادی در دل دلسوزان شهر، جوانه زد و رسیدن به این آرزو را دست‌یافتنی‌تر کرد.

متأسفانه در این رهگذر بنابر گزارش‌های متعدد مردمی، در برخی محلات شهر تهران به‌ویژه منطقه یک تهران شاهد سوءاستفاده برخی مدیران سرا‌های محله از موقعیت خود هستیم، به این صورت که به تحت فشار قراردادن پیمانکاران به منظور واریز مبالغ ماهانه به حساب‌های متفرقه که توسط مدیر سرا مشخص می‌شود، اقدام می‌کنند.

این مبالغ اضافه پرداختی و جدا از اجاره بهای مشخص شده است که می‌بایست به حساب سرا‌های محله واریز شود و جالب اینکه پیمانکاران را نیز تحت فشار قرار می‌دهند که در صورتی که این موضوع را علنی کنید، باید محل تحت اجاره خود را ترک کنید و ده‌ها تهدید ریز و درشت دیگر و جالب اینکه همه این مدیران گویا از بازمانده‌های مدیریت قبلی هستند که هنوز تغییر نکرده‌اند.

به گزارش خطوط، در ادامه ذکر این اصل ضروری است که یکی از راه‌های جلوگیری از فساد، به‌کارگیری مدیران پاکدست و توانا است و یکی از وظایف مهم شهردار تهران و شهرداران مناطق و معاونین آنان، جایگزینی سریع مدیران نالایق و فاسد گذشته و ابقای پرقدرت مدیران شایسه‌ای است که کارنامه درخشانی را در دوره تصدی خود نمایش داده‌اند. امید است با همت شهردار تهران و شهرداران مناطق، شاهد فضایی سالم و عاری از فساد در شهرداری تهران باشیم.

برچسب ها: سرای محله شهرداری شورای اسلامی شهر تهران سوءاستفاده مدیران
ارسال نظر
آخرین اخبار