۱۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۹
تعداد بازدید: ۲۳۶۷۴۶
منع ورود کارمندان دولت در ارائه خدمات مهندسی و تعدد مسئولیت آنان و عدم پاسخگویی... نکاتی بود که برخی از آنان را آخوندی به جد پیگیری کرد ولی با دخالت های شهردار اصلاح طلب وقت تهران (افشانی) و بخشنامه های دو ریالی جناب جهانگیری ابتر ماند که همین نکات به جد ریشه وقایعی همانند متروپول هست!
کد خبر: ۱۵۴۳۳

پایگاه خبری تحلیلی خطوط؛

هرگز ذره ایی ارادت به عباس آخوندی نداشته و ندارم

هرگز و هرگز ... و به نظرم باید روزی محاکمه گردد به دلیل برخی از اقدامات ناصوابش در زمان مسئولیت اخیرش همانند مقام عالی ریاستش ...، ولی الحق و الانصاف نمی‌شود انکار کرد عباس آخوندی با تمام کم کاری هایش و قهقرایی که در عدم تولید مسکن و ساختمان ایجاد کرد و کارنامه قابل قبولی در حوزه حمایت از تولید مسکن نداشت و نتیجه اش رکود اقتصاد کشور بود حداقل یک کار را میتوان گفت بنای اصلاحش متعلق به اوست و این که حرفه‌ای کردن سازمان نظام مهندسی و این که مثل تمام دنیا در یک ساختمان ۱۰ طبقه یا .. یک کارآفرین انبوه ساز که متولی ایجاد ۱۲۰۰ گروه شغلی و ۷۰ درصد اشتغال کشور در صنعت ساختمان است با ۳۶ مهندس که هریک نظر و گفتار و لحن خاص خود را دارند طرف نباشی و سیستم ارائه خدمات مهندسی بایستی به سمت اشخاص حقوقی دارای ثبات پاسخگویی رفته و شایسته سالاری را پیشه گرداند، تلاش در راستای اصلاح قوانین من درآوردی مافیایی و فساد زا مثل تقسیم کوپنی کار، در برخی سازمان‌های نظام مهندسی مثل سازمان تهران آن بلبشو‌ها را سابقا به وضوح دیدیم که حتما باید رویه از حالت رانت‌های بین هیات مدیره در آمده و در جهت اعتلای مهندسی، ملت و اعضای خدوم سازمان کار شود.

منع ورود کارمندان دولت در ارائه خدمات مهندسی و تعدد مسئولیت آنان و عدم پاسخگویی... نکاتی بود که برخی از آنان را آخوندی به جد پیگیری کرد، ولی با دخالت‌های شهردار اصلاح طلب وقت تهران (افشانی) و بخشنامه‌های دو ریالی جناب جهانگیری ابتر ماند که همین نکات به جد ریشه وقایعی همانند متروپول هست!

در مشاهده حضوری به همراه وزیر وقت از شهر زلزله زده بم ساختمان هایش حداقل ۶۰ درصد در زمان نظارت نظام مهندسی اجرا گردیده بود، ولی با کمال شرم و ننگ حتی ساختمان‌های دولتی در حال ساخت و اتمام و خانه‌ها در عرض ۳۰ ثانیه ۵۰ هزار نفر را مدفون ساخت و جانشان را گرفت و سومین تراژدی رکورد کشته شدگان زلزله تاریخ ایران را رقم زد.

قطعا سازمان نظام مهندسی باید به مسیر اصلی خویش که تتبع و تحقیق و پژوهش و حمایت از معماری ایرانی و اسلامی و حمایت از ابتکارات و اختراعات دانش بنیان هست، برگردد و همانند پیشرفته‌ترین و حتی عقب مانده‌ترین کشور‌های دنیا خدمات مهندسی به شرکت‌های مهندسین مشاور و ارائه دهندگان خدمات مهندسی که بصورت رقابتی و کاملا شایسته سالارانه سال‌ها خدماتشان را بیمه و گارانتی نموده و پاسخگو هستند، سپرده شود.


امیدوارم درک صحیحی در جهت فرهنگ سازی این مقوله برداشته شود و سریعا این ریل‌های انحرافی که جان ملت را هدف گرفته اصلاح شود.
یکی از اعضای هیات بازرسی متصدی از طرف وزیر وقت در دولت سابق اظهار می‌کرد انحراف و پول پرستی در نظام مهندسی آن دوره مثلا در بازرسی اش از نظام مهندسی تهران به جایی رسیده بود که مثلا یک هزینه خرد در آنجا اختصاص ۲۰ میلیون تومان حق خرید لوازم التحریر برای آقازاده یشان و ... و بقول وی فساد در فساد و رانت در رانت پی در پی.

بار‌ها در چند هیات دولت شخصا در حضور روسای جمهور فریاد زدم و گفتم با امثال مهندس غرضی‌ها دست به یقه شدم، طومار‌های هفت هزار امضای هم برایم نوشتند به وزیر نامه‌ها زدن مصاحبه‌ها بر علیه ما کردند، ولی قطعا از این مطالبه نباید دست برداشت در عام و خاص... و این حلقه‌های انحرافی باید اصلاح شود.

به قول دکتر قالیباف شهردار وقت تهران، بدلیل عدم حسابرسی و رهاشدگی طرف خارج زندگی می‌کند، ولی مهرش در اختیار اشخاص غیر مسئول بعضا حتی بنگاه‌های معاملات ملکی هست!
این مطلب را ارشد‌ترین مسئولان فعلی هم بعضا در ملاقات‌های خصوصی تصریح کردند؛ و سخن آخرم با اکثریت فعلی مهندسان خدوم و زحمتکش و باشرف کشور هست که اولین قربانی این رانت‌ها و مافیا‌های شوم در برخی قسمت‌های انحرافی تشریح شده هستند و ابتدا باید خودشان مطالبه کرده و ما هم با جان و دل حمایت می‌کنیم.
- ریاست مجمع ملی صنعت مسکن و ساختمان
- دبیر کل جامعه اسلامی کارآفرینان کشور
- مشاور دبیر کل حزب الله

برچسب ها: آخوندی وزیر کارمندان دولت نظام قانون نظام مهندسی مسئولیت اجتماعی شهردار تهران شهرداری جهانگیری
ارسال نظر
آخرین اخبار