۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۱
تعداد بازدید: ۱۷۹۵۵۳
فوق تخصص جراحی ریه تاکیدکرد: آبله میمون ۱۴ تا ۲۱ روز ماندگاری در بدن فرد دارد و این در حالی که عفونت ناشی از بیماری نیز به خودی خود از بین خواهد رفت.
کد خبر: ۱۴۶۹۰

آبله میمون هیچ درمانی ندارد/ازسرایت ویروس با پیشگیری می توان جلوگیری کرد 

مهدی فرساد در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی خطوط در تشریح وضعیت آبله میمون، گفت: آبله میمون توسط ویروس آبله میمون ایجادمی شود که از اعضای خانواده ویروس‌های آبله است.
فوق تخصص جراحی ریه تصریح کرد: هیچ درمانی برای آبله میمون وجود ندارد، اما با پیشگیری می توان ازسرایت ویروس آبله میمون جلوگیری کرد و این در حالی ثابت شده است که واکیسناسیون علیه آبله ۸۵ درصد در پیشگیری از آبله میمون موثر است.

و‌ی ادامه داد: نشانه‌های اولیه آبله میمون شامل تب، سردرد، ورم، کمردرد، دردعضلات و بی حالی عمومی است واین در حالی که هنگاهی که تب شروع می‌شود؛ جوش‌ها و التهابات پوستی ایجاد می‌شوند که اغلب از صورت شروع می‌شوند، سپس به سایر قسمت‌های بدن معمولا کف دست‌ها و کف پا گسترش می‌یابد.
وی ادامه داد: آبله میمون می‌تواند زمانی که فردی در تماس نزدیک با فرد آلوده باشد سرایت کند. این ویروس می‌تواند از طریق پوست زخم شده، دستگاه تنفسی یا از طریق چشم، بینی یا دهان وارد بدن شود.
فوق تخصص جراحی ریه یادآورشد: آبله میمون ۱۴ تا ۲۱ روز ماندگاری در بدن فرد دارد واین در حالی است که عفونت ناشی از بیماری نیز به خودی خود از بین خواهد رفت.

ارسال نظر
آخرین اخبار