۰۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۸
تعداد بازدید: ۱۷۷۴۷۸
خطوط از آخرین وضعیت ویروس آبله گزارش می‌دهد؛
شیوع ناگهانی آبله میمون در ۱۳ کشور در چهار قاره، جامعه بهداشت عمومی را نگران کرده است و حالا با شناسایی آخرین مورد از این ویروس در امارات متحده عربی زنگ هشدار در کشور ما به صدا در آمد.
کد خبر: ۱۴۹۰۲

ویروس آبله میمون که در اینجا در یک میکروگراف الکترونی رنگی نشان داده شده است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط؛ مقامات بهداشتی امارات متحده عربی روز سه شنبه اولین مورد ویروس آبله میمون را در زن جوانی که از غرب آفریقا به امارات سفر کرده بود، شناسایی کردند.
اگرچه دولت امارات جزئیات زیادی از این بیمار را در اختیار مردم نگذاشت، اما تأکید کرد که مسئولان در حال بررسی تماس‌های او و تمام اقدامات لازم برای محدود کردن شیوع آبله میمون هستند.
از طرف دیگر در این بیانیه اشاره نشده است که این بیماری در کدام بخش شهر شیخ نشین این کشور شناسایی شد. با این حال به نظر می‌رسد که مسافر مبتلا به آبله میمون ممکن است در پایتخت ابوظبی یا دبی مرکز گردشگری این کشور کشف شده باشد.

آیا آبله میمون به ایران رسیده است؟

سازمان جهانی بهداشت بیش از ۱۰۰ مورد را در سراسر جهان شناسایی کرده است. هرچند که موارد دیگری از این بیماری قبلاً فقط در میان افرادی که به آفریقای مرکزی و غربی ارتباط دارند دیده شده است.  اما بریتانیا، اسپانیا، پرتغال، ایتالیا، ایالات متحده، سوئد و کانادا همه این عفونت را گزارش کردند.  فرانسه،  آلمان ، بلژیک و استرالیا نیز مواردی را شناسایی کرده‌اند.
با این حال طبق آخرین گفته‌های مسئولان وزارت بهداشت کشور، این ویروس هنوز به ایران نرسیده است. دکتر بهزاد‌امیری رئیس گروه مدیریت بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، دیروز با تأکید بر اینکه تا این لحظه ( ظهر چهارشنبه ۴ خرداد) هنوز هیچ مورد مثبتی از ابتلا به آبله میمونی در کشور شناسایی نشده است، گفت: تمام موارد مشکوک مورد بررسی قرار گرفته و مشخص شده است که این موارد مبتلا به آبله مرغان بوده‌اند.

سازمان جهانی بهداشت بیش از ۱۰۰ مورد را در سراسر جهان شناسایی کرده است. هرچند که موارد دیگری از این بیماری قبلاً فقط در میان افرادی که به آفریقای مرکزی و غربی ارتباط دارند دیده شده است. 

آبله میمون چطور انتقال می‌یابد؟

ویروس آبله میمون در پستانداران و سایر حیوانات وحشی منشأ می‌گیرد و باعث تب، بدن درد، لرز و خستگی در اکثر بیماران می‌شود.  افراد مبتلا به موارد شدید ممکن است دچار بثورات و ضایعات در صورت، دست‌ها و سایر قسمت‌های بدن می‌شود.
ویروس آبله میمون معمولاً از طریق تماس پوست به پوست یا قطرات تنفسی پخش می‌شود.  

برچسب ها: میمون بیماری های واگیر دوبی امارات متحده عربی امارات عربی متحده امارات سرایت بیماری
ارسال نظر
آخرین اخبار