۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۸
تعداد بازدید: ۸۸۳۵۵
رئیس کمیته ملی المپیک گفت: ۶ ایراد آیین‌نامه که کمیته بین‌المللی المپیک گرفته بود را اصلاح کردیم.
کد خبر: ۱۴۷۸۳

۶ ایراد آیین‌نامه اصلاح شد/ یک ساعت هم در حاشیه سپری نکردیم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، سید رضا صالحی امیری در پایان مجمع فوق‌العاده کمیته ملی المپیک اظهار کرد: نشست بسیار مثبتی با حضور وزیر محترم ورزش و اعضای مجمع کمیته داشتیم. در این نشست درباره مسائل کلی ورزش قهرمانی تبادل نظر شد و روسای فدراسیون‌ها، بحث‌های سازنده‌ای مطرح کردند.

وی عنوان کرد: گزارشی از فرآیندهای کمیته ملی المپیک ارائه شده است، کمیته بین‌المللی المپیک روز گذشته ۶ ایراد از آیین‌نامه ما گرفته بود که آن را اصلاح کردیم. در پایان مجمع نیز رأی‌گیری انجام شد و با اکثریت آرا، مجمع کمیته ملی المپیک تصمیم گرفت که مجمع انتخاباتی در روز ششم شهریور، در همین مکان برگزار شود.

رئیس کمیته ملی المپیک یادآور شد: در مجمع کمیته بر سه نکته تأکید شد. محور اول، وفاق و انسجام در جامعه با محوریت وزارت ورزش و جوانان بود. در پایان دوره ریاستم بر کمیته ملی المپیک، همان ادبیات ابتدای دوره یعنی وفاق، همدلی و همگرایی را تکرار می‌کنم. نکته دوم این بود که در کنار مدال‌آوری، باید به فضیلت و اخلاق هم توجه کنیم. جامعه ورزش جامعه‌ای اخلاق‌مدار است و تأکید بر سهم بیشتر فرهنگ در ورزش مطرح شد.

صالحی امیری با تأکید بر لزوم پرهیز از تنش‌آفرینی خاطرنشان کرد: خانواده ورزش بسیار منسجم و مستحکم است و مسائل درون خانواده باید با گفت‌وگو حل شود. در پایان این دوره چهار ساله، صادقانه می‌گویم که برنامه‌های ما در این سال‌ها، در راستای ارتقای جایگاه و منزلت ورزش قهرمانی کشور در آسیا و جهان بوده است. وقت‌مان را حتی به اندازه یک روز و یک ساعت، در حاشیه سپری نکردیم و تلاش ما این بود که در متن حرکت کنیم.

رئیس کمیته ملی المپیک با اشاره به اینکه مخاطبان و اصحاب رسانه برای او اهمیت زیادی دارند، عنوان کرد: شما هم تلاش کنید این نگاه تداوم یابد. ورزش ما زمانی به قله قهرمانی و سکوی پهلوانی می‌رسد که وفاق و همدلی بر آن حاکم باشد و از حاشیه پرهیز کنیم. جزئیات جلسه کمیته را در فرصت مناسب دیگری تشریح می‌کنم.

ارسال نظر
آخرین اخبار