۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۶
تعداد بازدید: ۲۶۰۸۱۸
تحقیقات نشان داده است که از هر ۵ نفر ۴ نفر معتقدند"«هوای تازه» بیرون از خانه برای بهبود کیفیت هوا در خانه‌هایشان لازم است! اما این امر در واقع می‌تواند نتیجه معکوس داشته باشد و کیفیت هوای داخل خانه را بدتر کند.  
کد خبر: ۱۴۸۷۳

هوای آلوده شهر به خانه ها هم نفوذ می کند/ راهکارهای جلوگیری از آلودگی هوای داخل خانه

راهکارهای جلوگیری از آلودگی هوای داخل خانه؛ دستگاه های خانگی تصفیه هوا، پنجره های دو جداره و تغذیه مناسب

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط؛ بدن انسان اهمیتی نمی‌دهد که آیا در داخل خانه در معرض آلودگی هوا قرار می‌گیرد یا زمانی که در حال قدم زدن در خیابان است. آلودگی هوا هر جایی که نفوذ کند بر سلامتی تأثیر می‌گذارد. بنابراین در روز‌هایی که آلودگی هوای بیرون از خانه در مرز هشدار است به نظر نمی‌رسد که داخل ساختمان‌ها نیز محیطی امن برای یک هوای تازه باشند!  با این حال ساختمان‌های نوساز و ساختمان‌هایی که از سیستم‌های فیلتر هوا استفاده می‌کنند، وضعیت بسیار بهتری نسبت به خانه‌های قدیمی و بدون سیستم تهویه، دارند.

ما زمان بیشتری را در داخل خانه می‌گذرانیم

سبک زندگی مدرن این موضوع را نشان می‌دهد که مردم به طور متوسط ​​بیش از ۹۰ درصد از زمان خود را در یک فضای بسته می‌گذرانند.   بنابراین امروزه کیفیت هوای محیطی داخل خانه اهمیت بیشتری دارد. چرا که قرار گرفتن طولانی‌مدت در معرض آلودگی هوای داخل ساختمان حتی در سطوح پایین‌تر می‌تواند در درازمدت اثرات قابل‌توجهی بر سلامتی داشته باشد.
تحقیقات جدید توسط انجمن خدمات مهندسی ساختمانی نشان می‌دهد که صاحبان خانه‌ها تأثیر منابع آلودگی اطراف مانند جاده‌های شلوغ را بر کیفیت هوای داخل خانه نادیده می‌گیرند.
در مطالعه ۲۰۰۰ خانوار در سراسر بریتانیا، بیش از نیمی از آن‌ها هوای تازه را هوای خارج از خانه خود تعریف کردند.

تحقیقات نشان می‌دهد که بسیاری از مردم احساس می‌کنند کیفیت هوای نزدیک خانه‌شان نسبتاً تمیز است. اما آنها این واقعیت را نادیده می‌گیرد که میلیون‌ها نفر، در چند کیلومتری یک جاده  یا یک بزرگراه، یک‌ ایستگاه قطار یا حتی یک کارخانه صنعتی زندگی می‌کنند.


بنابراین، این درک از مفهوم «هوای تازه» در اقداماتی که خانواده‌ها برای بهبود کیفیت هوای خانه‌هایشان انجام می‌دهند، نشان داده می‌شود، به طوری که ۸۰ درصد از مردم معتقدند که باز کردن یک پنجره کلید ایجاد تهویه خوب در خانه است!

راهکار کاهش آلودگی هوای داخل خانه

تحقیقات نشان می‌دهد که بسیاری از مردم احساس می‌کنند کیفیت هوای نزدیک خانه‌شان نسبتاً تمیز است. اما آنها این واقعیت را نادیده می‌گیرد که میلیون‌ها نفر، در چند کیلومتری یک جاده  یا یک بزرگراه، یک‌ ایستگاه قطار یا حتی یک کارخانه صنعتی زندگی می‌کنند. همه این‌ها میلیون‌ها تن ذرات هوای بسیار مضر را ایجاد می‌کند که وارد بدن ما می‌شود و می‌تواند تا سه ماه باقی بماند.  این آلاینده‌ها همچنین می‌توانند شرایط تنفسی موجود مانند آسم یا سرطان ریه را ایجاد یا تحریک کنند.

بنابراین وقتی صحبت از باز کردن پنجره‌ها به میان می‌آید، مردم باید به درستی پنجره‌ها را باز کنند، به‌ویژه به عنوان راهی برای پراکنده کردن ذرات هوای سمی که در داخل خانه جمع می‌شوند.  با این حال، اگر در نزدیکی مناطقی با آلایندگی بالا در خارج از خانه زندگی می‌کنند، مانند یک جاده شلوغ، افراد باید مدت زمانی را که پنجره‌ها را باز نگه می‌دارند محدود کنند.  این در روز‌هایی که سطوح بالایی از آلودگی در منطقه اطراف وجود دارد بسیار مهم است.  نظارت بر سطوح آلودگی محلی شما باید به اندازه بررسی آب و هوا رایج شود!
تحقیقات جدید نشان داده است که سیستم‌های تهویه مکانیکی به طور قابل توجهی سطوح ذرات معلق، دی اکسید کربن و مونوکسید و فرمالدئید را از هوای داخل خانه کاهش می‌دهند و خطر بیماری‌های تنفسی و قلبی عروقی را کاهش می‌دهند. همچنین استفاده از دستگاه های خانگی تصفیه هوا، پنجره های دو جداره و تغذیه مناسب در شرایطی که آلودگی هوا شهر را به تعطیلی کشانده حتی در خانه هم بسیار مهم است.

برچسب ها: آلودگی آلودگی هوا در تهران آلودگی های زیست محیطی آلودگی آب هوای ناسالم کیفیت هوای تهران هوای پاک هوای آلوده آلودگی هوای تهران گرد و خاک گرد و غبار
ارسال نظر
آخرین اخبار