۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۸
تعداد بازدید: ۲۶۳۵۴۴
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از نگاه یک سویه به مسایل گفت: باید واقعیت‌ها را بپذیریم. اینکه گمان کنیم نیازی به ارتباط با جهان نداریم و در صورتی که با جهان قطع رابطه کنیم می‌توانیم بدون مشکل زندگی کنیم، درست نیست و این هم که گمان کنیم اگر تحریم و تهدید شویم، دیگر قادر به ادامه حیات نخواهیم بود، این هم درست نیست.
کد خبر: ۱۵۰۲۳

ناکارآمدی و سومدیریت دلیل چالش‌های اقتصادی/ تحریم‌ها، واقعیتی مخرب که باید بپذیریم!

مردم فریاد می‌زنند اگر تحریم تاثیر ندارد اینهمه گرانی و تورم چگونه به وجود آمد؟

فداحسین مالکی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، با تاکید بر اینکه باید اقتصادمان را بر پایه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خودمان تعریف کنیم گفت: باید در وهله اول از تمامی ظرفیت‌ها و توانمندی هایمان به نحو احسن بهره بگیریم و در صورتی که با کمبود یا مشکلی رو به رو شدیم، به فکر حل آن با روش‌ها و راهکار‌های دیگر باشیم.
وی با تاکید بر اینکه کشورمان در تمامی عرصه ها، ظرفیت‌های بالایی دارد که باید از آن‌ها بهره بگیریم گفت: ایران کشوری چهار فصل است که در هر لحظه می‌تواند در بخشی از کشور به درآمدزایی برسد، اما نکته مهم داشتن مدیریت و نگاه مثبتی است که این توانمندی‌های بالقوه را به بالفعل تبدیل کند.
نماینده زاهدان در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه کشورمان از نظر دریا و خشکی جایگاه قابل توجهی دارد گفت: از کشور‌هایی هستیم که بیشترین مرز را با حداقل ۱۵ کشور همسایه و چند کشور منطقه داریم، در حالی که بسیاری از کشور‌ها این همه ارتباط را ندارند، اما بسیار بهتر از کشورمان به رونق اقتصادی دست یافته اند.
وی با تاکید بر اینکه کشورمان دارای ظرفیت‌های بزرگی است که اگر فعال شود، می‌توانیم از کشور‌های قدرتمندی، چون چین و روسیه پیشی بگیریم گفت: اعتراف به ناتوانی و ایجاد یاس در بین مردم، تبعات بسیار بدی دارد که باعث می‌شود در رکود به سر ببریم و نتوانیم از ظرفیت‌هایی که داریم بهره بگیریم.
مالکی با تاکید بر اینکه باید از منابع گسترده و خدادادی نهایت بهره را بگیریم گفت: در این که با مشکلات اقتصادی بسیاری دست به گریبان هستیم، شکی نیست، اما وقتی واقع بینانه شرایط را بررسی می‌کنیم، متوجه می‌شویم که بدرستی از ظرفیت هایمان استفاده نکرده ایم و همین بی توجهی به ظرفیت‌ها باعث شده که نتوانیم مشکلاتمان را حل کنیم.
وی با اشاره به تهدید‌هایی که از سوی استکبار در سال‌های پس از انقلاب متوجه کشورمان شده اشاره کرد و گفت: مدتهاست با تحریم‌های ناجوانمردانه‌ای رو به رو بوده ایم، اما همچنان ایستاده ایم و به مسیر خود ادامه می‌دهیم.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی بر استفاده از ظرفیت مردم در مقابله با تحریم‌ها و تهدید‌ها تاکید کرد و گفت: اینکه بگویم تحریم‌ها تاثیری ندارد یا نمیتواند داشته باشه، از دست دادن اعتماد مردم است، زیرا مردم فریاد می‌زنند که اگر تحریم و ایستادگی در برابر استکبار تاثیری ندارد، این همه گرانی و تورم چگونه به وجود آمده است.

 تحریم‌ها ، واقعیتی مخرب که باید بپذیریم!

وی با تاکید بر اینکه باید بپذیریم که تحریم‌ها اثرات نامطلوب خودش را بر اقتصاد گذاشته گفت: تحریم‌ها می‌تواند خطرناک هم باشد همانگونه که اکنون هست، اما باید مدیریت شود.
مالکی تحریم‌ها را واقعیتی مخرب دانست که باید بپذیریم و گفت: در وهله اول باید در بهره گیری از منابع و توانمندی‌های خودمان تلاش کنیم و در مرحله دوم مدیران باید با این واقعیت کنار بیایند و بپذیرند که اگر اقتصاد بدرستی مدیریت نشود، شرایط می‌تواند بسیار بدتر از این بشود.
وی با اشاره به گرانی ها، تورم فزاینده و ناتوانی در کنترل شرایط گفت: با نگاهی به اظهارات تمامی دولتمردان در سال‌های گذشته، مشاهده می‌کنیم که یک ضعف مدیریتی ناشی از ناکارآمدی اقتصاد را آزار می‌دهد و مردم را به ستوه آورده است.
نماینده زاهدان در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه تمامی دولتمردان در تمامی سال‌های گذشته نسبت به مدیریت دولت قبل انتقاد کرده اند گفت: متاسفانه با روی کار آمدن هر دولتی، اشتباهات گذشته اصلاح نشده و همان روند را طی کرده اند که نتیجه آن را در وضعیت اقتصادی نامناسب مردم مشاهده می‌کنیم.
وی با هشدار نسبت به اینکه چالش سومدیریت در بخش‌های مختلف زندگی مشاهده می‌شود گفت: از همه بدتر اینکه تاثیر سومدیریت مستقیم در سبد زندگی مردم مشاهده می‌شود.
مالکی با انتقاد از اینکه همه چیز را گردن تحریم می‌اندازند گفت: بسیاری از مشکلات و چالش‌ها ربطی به تحریم ندارد و نباید ادعا کرد کار آمریکاست. بی شک این حرف‌ها برای آن است که مدیران و مسوولان ضعف‌های خودشان را توجیه کنند و یک مدیر مورد بازخواست قرارنگیرد.

برچسب ها: تحریم سایه سنگین تحریم تحریم های ایران تحریم اقتصادی فداحسین مالکی نماینده مجلس کمیسیون امنیت ملی مدیریت سیستمی
ارسال نظر
آخرین اخبار