۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۴
تعداد بازدید: ۱۴۱۴۹۸
تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با تیم‌های قدرتمندی همگروه شده است.
کد خبر: ۱۵۵۵۳

نیم‌نگاهی به ترکیب ایران و رقبایش در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با تیم‌های انگلیس، ولز و آمریکا دیدار خواهد کرد. جدا از بحث آماده‌سازی تیم‌ها در مسیر حضور پر قدرت در مهم‌ترین اتفاق فوتبالی جهان که تأثیر بسیار شگرفی روی کیفیت بازی هر تیمی دارد تلاش خواهیم کرد تا مقایسه‌ای از بازیکنان چهار تیم گروه B داشته باشیم. ضمن اینکه مصدومیت یا محرومیت و حتی عدم رعایت نظم و اخلاق از سوی بازیکنی ممکن است او را در فهرست غایبان جام جهانی قرار دهد.

دروازه‌بان‌ها

سنگربان اول تیم ملی ایران در جام جهانی از میان علیرضا بیرانوند و امیر عابدزاده انتخاب می‌شود. بیرانوند در سطح باشگاهی عملکرد رضایت‌بخشی نداشته و پس از آنکه در آنتورپ بلژیک ناموفق بود در بوآویشتا پرتغال هم کمتر فرصت بازی داشت تا بار دیگر به پرسپولیس بازگردد. عابدزاده در پونفرادینا اسپانیا بازی‌های بهتری ارائه کرد و کمتر پیش آمد اشتباه فاحشی داشته باشد تا فصل آینده هم در لیگ دسته دوم اسپانیا فرصت بازی داشته باشد. با حضور جردن پیکفورد (اورتون) بعید به نظر می‌رسد گرت ساوت گیت به نیک پوپ یا گلر دیگری اعتماد کند و گلر اورتون مرد اصلی دروازه سه شیرهاست.

وین هنسی (برنلی) هم با تجربه‌ای که دارد گلر اول ولز خواهد بود، او در برنلی هم شماره یک است. مت ترنر (نیو اینگلند) برای حراست از دروازه ایالات متحده شایسته‌تر از شین جانسون و اتان هورواث نشان داده اما تصمیم نهایی را گرگ برهالتر خواهد گرفت.

مدافعان

صادق محرمی، شجاع خلیل‌زاده، محمدحسین کنعانی‌زادگان و امید نورافکن ترکیب چهار نفره خط دفاعی اسکوچیچ به نظر می‌رسد. شاید میلاد محمدی یا حتی احسان حاج‌صفی به جای نورافکن به بازی گرفته شوند. در تیم ملی انگلیس کایل واکر (منچسترسیتی)، جان استونز (منچسترسیتی)، هری مگوایر (منچستریونایتد) و کیرن تریپیر (نیوکاسل) بخت زیادی دارند تا در خط دفاعی قرار بگیرند. مگوایر فصل خوبی را در منچستریونایتد سپری نکرده و این موضوع می‌تواند بخت را با جابه‌جایی سرمربی برای مدافعانی چون ترنت الکساندر آرنولد (لیورپول)، ریس جیمز (چلسی) و کونور کوادی (ولورهمپتون) باز کند.

مردان مورد اعتماد رایان گیگز در خط دفاعی ولز، کریس گانتر (چارلتون)، بن دیویس (تاتنهام)، اتان آمپادو (ونتزیا) و جو رادان (تاتنهام) خواهند بود. کونور رابرتز (برنلی) و نکو ویلیامز (فولام) هم بخت زیادی برای بازی دارند. در تیم ملی آمریکا دئاندره یدین (اینتر میامی)، والکر زیمرمن (نشویل)، آنتونی رابینسون (فولام) و رگی کانون (بوآویشتا) شرایط بهتری داشته‌اند. آرون لانگ () هم خوب نشان داده است.

 

هافبک‌ها

دراگان اسکوچیچ نشان داده به سعید عزت‌اللهی، احمد نوراللهی، علیرضا جهانبخش و وحید امیری اعتماد بیشتری داشته است. البته مصدومیت نسبتاً طولانی مدت امیری ممکن است او را از ترکیب دور کند و در این شرایط مهدی ترابی گزینه خوبی به نظر می‌رسد. نباید از بازیکنانی چون اللهیار صیادمنش و علی قلی‌زاده هم چشم‌پوشی کرد. دکلان رایس (وستهام)، کالوین فیلیپس (لیدز)، میسون مونت (چلسی) و جک گرلیش (منچسترسیتی) بیشترین بخت را برای بازی در خط میانی سه شیرها دارند. البته که جود بلینگهام (دورتموند) هم بسیار آماده است و جردن هندرسون (لیورپول) هم بازیکن پخته‌ای است.

جو آلن (استوک سیتی)، آرون رمزی (رنجرز) و گرت بیل (بدون باشگاه) هافبک‌های ولز هستند در صورتی که این تیم با سه هافبک بازی کند و از دو بال کناری بهره ببرد اما در صورت بازی با چهار هافبک هری ویلسون () به بازی گرفته می‌شود. گرگ برهالتر هم برای خط هافبک تیمش تایلر آدامز (لایپزیک)، کلین آکاستا (لس آنجلس)، وستون مک کنی (یوونتوس) و کریستین رولدان (سیتل) را به بازی می‌گیرد. یونس موسی (والنسیا) هم بخت زیادی برای بازی در این منطقه از زمین را دارد.

مهاجمان

مهدی طارمی و سردار آزمون گزینه‌های اسکوچیچ هستند. تنها مصدومیت، محرومیت با افت فاحش آنها را از ترکیب بیرون می‌گذارد. هری کین (تاتنهام) و رحیم استرلینگ (منچسترسیتی) زوج اصلی گرت ساوت گیت هستند. فیل فودن (منچسترسیتی) و تامی آبراهام (رم) هم جایگزین‌های مطمئنی برای انگلیس شمرده می‌شوند. دنیل جیمز (لیدز) و کیفر مور (بورنموث) هم مهاجمان مطمئن رابان گیگز خواهند بود. کریستین پولیشیچ (چلسی) به همراه پل آریولا (دالاس) یا جوردن موریس (سیاتل) یا تیموتی وه‌آ (لیل) در خط حمله ایالات متحده بازی خواهند کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار