۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۲
تعداد بازدید: ۱۱۸۹۱۰
رئیس فدراسیون وزنه‌برداری توضیحاتی درباره انتقادات ملی‌پوشان وزنه‌برداری ایران و اقدام آنها برای ترک اردو ارائه کرد.
کد خبر: ۱۵۷۶۲

بودجه کشتی ۷۰ و وزنه‌برداری ۵ میلیارد تومان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، علی مرادی درباره حواشی پیش آمده برای تیم ملی وزنه‌برداری اظهار کرد: شب گذشته در فضای مجازی صحبت‌های من با یک شبکه معاند پخش شد که باید ابتدا درباره آن توضیح بدهم. وقتی از آن شبکه با من تماس گرفته شد، من در عمل انجام شده قرار گرفتم و دیدم با کسانی که سیاه‌نمایی کرده و به وزنه‌برداری، ورزش و کشور خیانت می‌کنند، صحبت‌هایی داشتم. بابت صحبت‌هایم با این شبکه از ملت ایران و خانواده معظم شهدا عذرخواهی می‌کنم.

وی درباره مشکلات اردوی تیم ملی وزنه‌برداری تصریح کرد: عکس‌هایی که از غذای اردوی تیم ملی منتشر شده، غذای پرسنل بوده است و در آن زمان که این عکس‌ها منتشر شده، ما اردویی نداشتیم. الان نیز بحث حقوق و پاداش را مطرح می‌کنند. الان خیلی از فدراسیو‌ن‌ها نمی‌توانند حقوق و پاداش بدهند، ولی ما سعی کردیم پرداخت داشته باشیم. اصلاً علی هاشمی که الان این حرف‌ها را می‌زند، در این اردویی که بچه‌ها اردو را ترک کردند، حضور داشت؟ قهرمان المپیک هم باید در اردو حضور داشته باشد. وقتی دوستان در اردو نیستند من چگونه به آن‌ها حقوق بدهم؟!

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری درباره اظهارات صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک اشاره کرد: ما امسال اصلاً اعزامی به مسابقات نداشته‌ایم و چیزی که آقای صالحی امیری گفته، برای سال پیش بوده است. نزدیک دو میلیارد تومان از کمیته ملی المپیک پرداخت شده است و تا برج شش این پول را باید حفظ کنیم. نمی‌توانیم بریز و بپاش داشته باشیم. وزارت ورزش از ابتدای سال فقط ۱۰۰ میلیون به ما پرداخت کرده است. با مبالغ وزارت و کمیته باید بتوانم یک خانواده را جمع و جور کنیم. ۱۴۰ میلیون تومان برای همین غذا‌هایی که از آن انتقاد دارند، فاکتور آورده‌اند. وقتی که بچه‌ها اردو نیستند می‌خواهند پرداختی داشته باشیم که نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم. شاید قبلاً در خارج از اردو هم حقوق پرداخت می‌کردیم، ولی الان نمی‌توانیم. دو میلیاردی از کمیته داده شده است و باید با آن خانواده‌داری کنم. برخی فدراسیون‌ها وقتی کار را تحویل می‌دهند ۱۰، ۲۰ میلیارد بدهی به جا می‌گذارند، ولی به دنبال پرداخت بدهی مالیاتی هستیم.

مرادی درباره انتقاداتی که از کیفیت اردو‌ها می‌شود، تأکید کرد: الان سالن‌های تمرین ما خوب تعمیر شده و خوابگاه بچه‌ها سر و سامان پیدا کرده است. اردوی بعدی بزرگسالان ما نیز قرار است در یکی از استان‌های خوش آب و هوا برگزار شود.

وی درباره اینکه ملی‌پوشان اعلام کرده‌اند او در قبال انتقادات‌شان گفته است «همینی که هست و هرکسی ناراضی است اردو را ترک کند»، گفت: مواردی که دوستان اشاره کردند را با مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک در میان گذاشتیم. برنامه‌های‌مان را دادیم و طبق برآورد کار می‌کنیم. ۶۰ میلیارد برای اجرای برنامه‌های ما لازم است، ولی بودجه‌مان در وزارت ورزش ۹ میلیارد تومان است که سال گذشته ۸۵ درصد آن را توانستیم دریافت کنیم. محدودیت‌ها برای همه فدراسیون‌ها وجود دارد. مشکلات برودتی در سالن‌ها برای دیگر تیم‌های ملی هم وجود دارد، ولی ملی‌پوشان دیگر رشته‌ها تحمل کردند و به کارشان ادامه دادند.

وی درباره اظهارات برخواه نیز یادآور شد: ایشان می‌داند که چندین بار مسئولان وزارت ورزش خواستند که او را کنار بگذاریم، ولی ما این کار را انجام ندادیم و حمایت کردیم. کسانی که الان کنار این افراد هستند، مثل بهداد سلیمی قبلاً می‌گفتند که تمرینات ایشان (برخواه) منجر به آسیب‌دیدگی می‌شود و برای همین تیم ملی دوم شده بود. به برخواه گفتیم به کارت ادامه بده و ما پشتیبانی می‌کنیم. قبل از اینکه بچه‌ها اردو را ترک کنند، من گفتم صبر کنید تا بیایم و حرف بزنیم، ولی آقای برخواه با توجه به اینکه می‌توانست بچه‌ها را نگه دارد، این کار را نکرد و حالا این بی‌حرمتی رخ داده است. جای تأسف و تعجب ماست که برخواه از کمبود امکانات حرف می‌زند، ولی تاکنون با پشتیبانی‌هایی که صورت گرفته نتایج خوبی رخ داده است.

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری در واکنش به انتقادات علی داودی دیگر ملی‌پوش ایرانی، یادآور شد: داودی می‌گوید امکانات نیست، ولی با چه امکاناتی به این افتخارات و رکورد‌ها رسیده است؟ یک زمانی فدراسیون پزشکی ورزشی به بچه‌ها کمک می‌کرد، ولی الان نمی‌توانند کمک کنند.

وی با طرح این پرسش که «در اردوی‌های قبلی هم اوضاع بد بود؟»، یادآور شد: الان به دلیل لغو بازی‌های آسیایی با نظر خودشان اردو لغو شد. فیزیوتراپ هم آوردیم، ولی تهیه مکمل وظیفه فدراسیون نیست، وظیفه فدراسیون پزشکی ورزشی هم نیست. خط قرمز ما آلودگی مکمل‌هاست. همین الان ۵۰ میلیون برای مکمل‌ها پرداخت شده است که آلودگی نداشته باشند.

مرادی درباره اینکه راه‌حل این مشکلات چیست، ابراز کرد: راه برون رفت این است که دوستان خویشتندار باشند و فدراسیون هم تلاش می‌کند تا مشکلات را حل کند، اما باید اوضاع را دقیق ببینیم. مجلس به فدراسیون کشتی ۷۰ میلیارد تومان پول داده و به دیگر رشته‌ها ۲۰ میلیارد، اما برای وزنه‌برداری ۵ میلیارد در نظر گرفته شده است.

برچسب ها: کشتی علی مرادی وزنه برداری
ارسال نظر
آخرین اخبار