۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۲
تعداد بازدید: ۱۴۳۵۲۲
یحیی گل‌محمدی برای فصل آینده بازیکنانی را انتخاب کرده تا در کمترین زمان تیم او را به قهرمانی برسانند.
کد خبر: ۱۵۸۲۸

هدف جدی گل‌محمدی در پرسپولیس؛ سرمربی سرخ‌ها به دنبال تکرار قهرمانی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، پرسپولیس این فصل همراه با یحیی گل‌محمدی ۳ جام را در فوتبال ایران از دست داد. سرخپوشان که ۵ فصل متوالی قهرمان لیگ برتر شده بودند، لیگ را به رقیب سنتی خود استقلال واگذار کردند و با ۵ امتیاز اختلاف نسبت به این تیم در جایگاه دوم جدول رده‌بندی قرار گرفتند. در جام حذفی با شکست تلخ خانگی مقابل آلومینیوم اراک حذف شدند و سوپر جام را هم با یک یک گل به فولاد خوزستان واگذار کردند. یکی از انتقادهایی که از یحیی گل‌محمدی در پایان فصل می‌شد، آوردن بازیکنان بی‌کیفیت و بعضا جوان به پرسپولیس بود. همین انتقادها باعث شد تا سرمربی سرخپوشان تصمیمی جدید را برای لیگ بیست‌ودوم بگیرد.

خریدهای کم‌ریسک

پرسپولیس یکی از تیم‌هایی بود که خیلی زود کار خود را در بازار نقل‌وانتقالات آغاز کرد. یحیی دست به انتخاب مهره‌هایی زد که کم‌ترین ریسک را حضورشان در پرسپولیس داشته باشد. سرخپوشان فعلا با علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی و دانیال اسماعیلی‌فر قرارداد امضا کرده‌اند. بیرانوند که مرد شماره یک تیم ملی هم است، چند ماهه دیگر۳۰ ساله می‌شود. پورعلی‌گنجی ۳۰ ساله است و اسماعیلی‌فر هم اسفندماه وارد ۳۰ سالگی می‌شود. فاکتور تجربه در کنار کیفیت بالا، اولویت اصلی یحیی برای انتخاب بازیکن در فصل جدید است.  

میانگین سنی بیشتر هم می‌شود

پرسپولیس در لیگ بیست‌و‌یکم چهارمین تیم مسن لیگ بود. علاوه بر ۳ بازیکنی که سرخپوشان جذب کردند، اکثر بازیکنانی که در لیست گل‌محمدی قرار دارند (سجاد شهباززاده۳۰ ساله می‌شود. پورعلی‌گنجی ۳۰ ساله است و اسماعیلی‌فر هم اسفندماه وارد ۳۰ سالگی می‌شود. فاکتور تجربه در کنار کیفیت بالا، اولویت اصلی یحیی برای انتخاب بازیکن در فصل جدید است. رقابت‌های لیگ برتر حاضر شده بود. با توجه به بازیکنانی که پرسپولیس می‌خواهد در فصل جدید به خدمت بگیرد، احتمال اینکه در لیگ بیست‌ودوم دومین تیم مسن لیگ باشند هم وجود دارد.  

یحیی به خوبی می‌داند که دیگر در پرسپولیس فرصت از دست دادن قهرمانی را ندارد و با تصمیماتی که می‌گیرد، می‌خواهد در کوتاه‌ترین مدت قهرمانی را از رقیب سنتی استقلال پس بگیرد. 

تغییر استراتژی

یحیی در روزهای قبل دست به کنار گذاشتن ۲ دستیار خود زد. برخی کارشناسان بر این باورند که سرخپوشان در لیگ بیست‌ویکم هم از لحاظ بدنی و هم از لحاظ فنی کیفیت فصل‌های پیش را نداشتند و کنار گذاشتن مربی بدنساز این تیم هم نشان از خواست یحیی برای بهبود بخشیدن به وضعیت بدنی شاگردانش در فصل جدید است. دروازه‌بان‌های پرسپولیس هم وضعیت خوبی در این فصل نداشتند و آمدن بیرانوند به این تیم و کنار گذاشتن مربی دروازه‌بان‌های فصل گذشته، نشان از خواست یحیی برای بهبود در این بخش است. 

باید دید در ادامه گل‌محمدی برای بخش فنی هم دستیاری دیگر به کادر خود اضافه می‌کند یا همچنان حمید مطهری که با پیشنهاد سرمربیگری یکی از تیم‌های لیگ برتری هم روبرو است، دستیار اول گل‌محمدی در پرسپولیس باقی می‌ماند.

برچسب ها: یحیی گل‌محمدی پرسپولیس استقلال
ارسال نظر
آخرین اخبار