۰۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۲
تعداد بازدید: ۷۳۰۲۴
پیشکسوت تیم استقلال گفت: فشار افراد بدون تخصص در فضای مجازی فرصت زیادی به ساپینتو نمی‌دهد تا برنامه‌اش را اجرایی کند.
کد خبر: ۱۶۶۸۷

قربانی: فشار روی ساپینتو تمرکز را از او می‌گیرد/ قضاوت سرمربی پرتغالی استقلال ممکن نیست

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، پیروز قربانی درباره انتخاب ریکاردو ساپینتو به عنوان سرمربی تیم استقلال در شرایطی که کارنامه وی گویای تنها یک جام در ۱۲ سال مربیگری بوده، اظهار کرد: فصل قبل استقلال بدون قبول شکست و با ثبت بهترین خط دفاعی ادوار لیگ برتر و کسب بیشترین امتیاز به قهرمانی رسید. این موارد ناخواسته فشار زیادی را به سرمربی پرتغالی وارد می‌کند و اگر بخواهیم این انتظار را از او داشته باشیم که در همان ابتدا پیروزی‌های متوالی کسب کند احتمال آنکه استقلال افت محسوسی کند بسیار زیاد است. آندره‌آ استراماچونی هم کارنامه جالبی نداشت و در پنج شش هفته اول عملکرد جالبی نداشت اما توانست سبک مورد نظرش را در استقلال جا بیندازد و پیروزی‌های متوالی به دست آمد هر چند مسائل مالی او را از تیم دور کرد. اصلاً نباید تیم ساپینتو را با تیم فرهاد مجیدی مقایسه کرد و منتظر بود تا تیم او خیلی راحت از سد رقبا عبور کند.

وی ادامه داد: فوتبال خم رنگرزی نیست و اصلاً نباید منتظر باشیم تا ساپینتو کاری کند که نظیر آن توسط سرمربیان قبلی استقلال و دیگر تیم‌های باشگاهی ایران رخ نداده است. الان نمی‌شود سطح فنی این مربی را قضاوت کرد چون کیفیت و شکل فوتبالی که در ایران شاهد هستیم با تمام تیم‌هایی که او در آنها مربی بوده تفاوت دارد. اگر بتواند سبک مدنظر خود را در استقلال جا بیندازد و این سبک کاربردی باشد آن وقت شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود. تحت فشار قرار دادن سرمربی پرتغالی استقلال تمرکز را از او می‌گیرد و منجر به تصمیماتی عجولانه می‌کند. او نیاز به شناخت کافی از فضای فوتبال ایران دارد و مدیریت باشگاه هم به وی کمک می‌کند تا بازیکنان مدنظرش را برای فصل بعد در اختیار داشته باشد و برای رسیدن به اهدافش گام بردارد.

پیشکسوت تیم استقلال در مورد اینکه ساپینتو کمی تند مزاج بوده و امکان دارد در فوتبال باشگاهی ایران همانند برخی تیم‌ها که در آنها مربیگری کرده وارد درگیری لفظی شود، بیان کرد: طبیعتاً به این مربی توضیحات کافی داده می‌شود و نمی‌توان پیش‌بینی کرد او روی نیمکت چه رفتارهایی را از خود بروز می‌دهد. در فوتبال ایران مدیران باشگاه‌ها برای انتخاب سرمربی خارجی به جیب خود نگاه می‌کنند و موارد دیگر را کمتر لحاظ می‌کنند. منظورم ساپینتو نیست و نگاه کلی به سرمربی خارجی بر اساس پولی است که باشگاه در اختیار دارد. امیدوارم به لحاظ فنی و اخلاقی، ساپینتو گزینه‌ای ایده‌آل برای استقلال باشد و گذر زمان این موضوع را نشان می‌دهد.

وی درباره اینکه فرصت به میزان کافی از سوی مدیریت باشگاه استقلال در اختیار ساپینتو قرار می‌گیرد و او با عدم موفقیت در چند بازی اخراج نمی‌شود، عنوان کرد: این موضوع هم در گذر زمان مشخص خواهد شد اما اتفاقی که در پروسه انتخاب جانشین فرهاد مجیدی رخ داد شرایط را برای ساپینتو سخت کرده است. مدیران استقلال تحت تأثیر فضای مجازی از انتخاب سرمربی داخلی منصرف شدند و با گزینه خارجی به توافق رسیدند. متأسفانه در این فضا نظرات افراد متخصص کمتر دیده و شنیده می‌شود و بر عکس آنهایی که سواد تخصصی ندارند و از جنبه کارشناسی هم بدون مهارت هستند با سر و صدا کردن و بر هم ریختن جو، خواسته خود را در اولویت قرار می‌دهند. معتقدم نفوذ فضای مجازی بر مدیریت فوتبال ایران که بارها نظیر آن دیده شده فرصت کمی به ساپینتو می‌دهد و او در صورتی که نتواند نتایج خوبی در هفته‌های ابتدایی بگیرد بخت کمی برای ماندن روی نیمکت استقلال دارد.

قربانی درباره اینکه به او پیشنهادی برای دستیاری ساپینتو در استقلال داده شده، خاطرنشان کرد: چنین اتفاقی رخ نداده اما اگر رخ دهد باعث افتخارم خواهد بود. آنجا خانه من است و اگر قرار باشد روزی دعوت به همکاری را داشته باشم اگر بتوانم کمکی کنم آن را قبول خواهم کرد. در غیر این صورت هم آرزوی موفقیت دارم. باید فاکتورهای لازم را برای مربیگری در استقلال داشته باشم و در تلاش هستم تا به سطحی از لیاقت و شایستگی برسم که استحقاق حضور در کادرفنی استقلال را داشته باشم.

برچسب ها: ریکاردو ساپینتو استقلال پیروز قربانی
ارسال نظر
آخرین اخبار