۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۷
تعداد بازدید: ۱۲۰۵۷۹
در پایان بیست و پنجمین دوره مسابقات تکواندو قهرمانی آسیا، تیم ملی بانوان ایران برای نخستین بار به مقام قهرمانی رسید و تیم مردان ایران پس از ۲۰ سال از سکوی آسیایی پایین آمد.
کد خبر: ۱۷۰۲۷

بانوان تکواندو تاریخ‌سازی کردند/ افت غیرمنتظره تیم ملی مردان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، بیست و پنجمین دوره رقابت‌های تکواندو قهرمانی آسیا، با برگزاری رقابت‌های اوزان پایانی در شهر «چانچئون» کره‌جنوبی به پایان رسید و پرونده این دوره از مسابقات نیز با شناخت نفرات برتر به پایان رسید.

در پایان این دوره از مسابقات تیم ملی تکواندو بانوان ایران برای اولین بار با کسب ۳ مدال طلا، دو مدال نقره و یک مدال برنز و کسب ۵۰۰ امتیاز بر سکوی قهرمانی آسیا ایستاد. تیم چین با دو مدال طلا، دو نقره و یک مدال برنز و ۳۷۹ امتیاز به مقام نایب قهرمانی رسید.  کره‌جنوبی با دو طلا، یک نقره، دو برنز و ۳۴۷ امتیاز و اردن با یک طلا و ۱۲۷ امتیاز به ترتیب سوم و چهارم شدند.

در بخش آقایان تیم ملی کشورمان پس از ۲۰ سال سکونشینی در قاره آسیا، با کسب سه مدال نقره و یک مدال برنز و ۱۸۷ امتیاز در جایگاه پنجم قرار گرفت. تیم ملی کشورمان از سال ۲۰۰۲ همواره روی سکوی نایب قهرمانی و قهرمانی آسیا قرار داشت که در دوره گذشته پس از ۱۹ سال به سکوی سوم آسیا سقوط کرد و سرانجام در تداوم روند افت خود در این دوره در جایگاه ضعیف پنجم قرار گرفت.

در مسابقات این دوره تیم ازبکستان با کسب ۴ مدال طلا و ۵۰۱ امتیاز به مقام قهرمانی رسید و کره‌جنوبی با کسب ۳ مدال طلا و ۲ برنز و ۴۲۱ امتیاز نایب قهرمان شد.  اردن با کسب ۴ مدال نقره و یک مدال برنز  و ۲۳۹ امتیاز در سکوی سوم ایستاد و چین با یک مدال طلا، یک مدال نقره و یک مدال برنز و ۲۰۷ امتیاز بالاتر از ایران در جایگاه چهارم قرار گرفت.

در مجموع رده بندی نهایی مردان و زنان تیم ملی کشورمان با ۳ مدال طلا، ۵ نقره و ۲ برنز عنوان سوم را کسب کرد. کره جنوبی با ۵ طلا، یک نقره و ۴ برنز قهرمان شد و ازبکستان با ۴ طلا، یک نقره و ۲ برنز در جای سوم ایستاد. تیم‌های چین با ۳ طلا، ۳ نقره، ۲ برنز و اردن با یک طلا و ۴ نقره و یک برنز چهارم و پنجم شدند.

در این مسابقات ناهید کیانی، اکرم خدابنده و زهرا پوراسماعیل موفق به کسب مدال طلا شدند. مبینا نعمت‌زاده، نسترن، ولی زاده، میرهاشم حسینی، مهدی حاج موسایی و علیرضا نادعلیان به مدال نقره رسیدند و دانیال بزرگی و زهرا شیدایی برنزی شدند.

بیست و پنجمین دوره مسابقات تکواندو قهرمانی آسیا با حضور ۲۹۹ تکواندو از ۳۴ کشور از روز جمعه - ۲ تیرماه در کره‌جنوبی آغاز شد و پس از چهار روز به پایان رسید.  

برچسب ها: تکواندو بانوان ناهید کیانی اکرم خدابنده زهرا پوراسماعیل
ارسال نظر
آخرین اخبار