۱۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۵
تعداد بازدید: ۶۲۶۳۳
«وریا غفوری» کاپیتان قهرمان لیگ بیست و یکم، هنوز مشخص نیست در لیگ بیست و دوم برای چه تیمی به میدان می‌رود!
کد خبر: ۱۷۲۴۲

سکوت عجیب مسئولان باشگاه استقلال؛ کاپیتان رفتنی شد؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، استقلالی‌ها بعد از ۵ فصل قهرمانی متوالی پرسپولیس، فصل رویایی‌ای را پشت سر گذاشتند و توانستند همراه با «فرهاد مجیدی» به قهرمانی لیگ برتر برسند. قهرمانی‌ای که برای اولین‌بار در تاریخ لیگ برتر ایران بدون شکست به‌دست آمد. کمتر هوادار استقلال بعد از قهرمانی با «فرهاد»، فکر می‌کرد همه‌چیز عوض شود و حتی تمدید قرارداد کاپیتان تیم قهرمان هم برای استقلال تبدیل به یک معضل شود و مسئولان این باشگاه هم سکوت و رفتار منفعلانه را به جای توضیح دادن به هواداران ترجیح بدهند! 

«فرهاد رفت»، «جواد» هم نشد

«فرهاد مجیدی» بعد از قهرمانی با استقلال تصمیم گرفت از این تیم جدا شود و راهی لیگ امارات شد. مسئولان باشگاه استقلال بعد از «فرهاد»، سراغ انتخاب «جواد نکونام» سرمربی فولاد در لیگ بیست‌ویکم رفتند. با وجود اینکه در ابتدا گفته می‌شد «نکونام» روی نیمکت استقلال می‌نشیند اما در نهایت «نکونام» تشخیص داد روی نیمکت تیم قهرمان ننشیند و کار خود را در فولاد ادامه دهد. بعد از ناکامی در جذب «نکونام» و مذاکره با گزینه‌های مختلف داخلی و خارجی، در نهایت اسم «ریکاردو ساپینتو» پرتغالی از قوطی درآمد! سرمربی‌ای که کارنامه او در سال‌های اخیر و نتایجی که کسب کرده، جای دفاعی را برای مسئولان استقلال باقی نمی‌گذارد و آوردن او به تیم قهرمان ریسک خیلی بزرگی است.  

شاه‌ماهی لیز خورد!

پرسپولیسی‌ها بعد از عصری پرشکوه و کسب ۵ قهرمانی پیاپی، در لیگ بیست‌  و یکم علاوه بر اینکه قافیه قهرمانی را به رقیب سنتی خود استقلال واگذار کرده و از قهرمانی جام حذفی و سوپرجام هم باز مانده بودند، خیلی زود استارت را برای لیگ بیست‌ودوم زدند و روی به جذب بازیکنان ملی‌پوش و شناخته شده آوردند. یکی از جذابیت‌های فصل نقل‌وانتقالات، رقابت تیم‌ها بر سر جذب شاه‌ماهی‌های نقل‌وانتقالاتی است. «سعید صادقی» وینگر گل‌گهر سیرجان بهترین پاسور لیگ بیست‌ویکم شد و تقریبا از اکثر تیم‌های مدعی هم پیشنهاد داشت. «صادقی» که با استقلالی‌ها هم مذاکره کرده بود، در نهایت قرارداد خود را با پرسپولیس امضا کرد تا جنگ برسر شاه‌ماهی را پرسپولیسی‌ها ببرند و شاید استقلالی‌ها از ناکامی در جذب او در لیگ‌بیست‌ودوم حسرت بخورند.  

تکلیف کاپیتان چه می‌شود؟

«وریا غفوری» با وجود اینکه در اواخر فصل و در ترکیب تیم فرهاد مجیدی معمولا جایی در ترکیب اصلی نداشت، به دلیل شخصیت مردمی که دارد و قدرت رهبری‌اش، یکی از محبوب‌ترین بازیکنان حال‌حاضر در استقلال است که به‌خاطر برخی رفتارهایی که در چند سال گذشته داشته، علاوه بر استقلالی‌ها، هواداران سایر باشگاه هم از او به نیکی یاد می‌کنند... . «غفوری» در پایان فصل قراردادش با استقلال به پایان رسید و هنوز قرارداد او تمدید نشده. در هفته‌های گذشته وقتی حرف از تمدید نشدن قرارداد «وریا» می‌شد، استقلالی‌ها می‌گفتند که هنوز پروسه تمدید قراردادها شروع نشده و بعد از انتخاب سرمربی این کار آغاز می‌شود. چند روزی است که استقلال تمدید قرارداد با بازیکنان خود را آغاز کرده و معمولا در این مرحله از بازیکنان کلیدی و بزرگ‌ترهای تیم زودتر خواسته می‌شود که پای میز مذاکره بنشینند اما فعلا خبری از مذاکره با «وریا» نیست!

فولاد خوزستان و یک تیم صنعتی دیگر خواهان به‌خدمت گرفتن غفوری هستند و «جواد نکونام» سرمربی سرخپوشان خوزستانی هم اعلام کرده که در صورتی که استقلال قرارداد «وریا» را تمدید نکند، دوست دارد کاپیتان آبی‌ها که در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵ هم با او هم‌بازی بوده را به اهواز ببرد.

مسئولان باشگاه استقلال در حالی در مورد مسئله «وریا غفوری» که از اهمیت خاصی برای هواداران این باشگاه برخوردار است، فعلا سکوت کرده‌اند که چند روزی است حمایت از «وریا» در فضای مجازی آغاز شده است. در روزهایی که هواداران استقلال از عملکرد مدیریتی مسئولان این باشگاه رضایت ندارند، تمدید نکردن قرارداد «غفوری»، استقلال را با یک چالش خود‌ساخته روبرو خواهد کرد.

برچسب ها: وریا غفوری استقلال فرهاد مجیدی فولاد خوزستان
ارسال نظر
آخرین اخبار