۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۷
تعداد بازدید: ۱۰۹۲۴۰
مدیرکل هوشمندسازی و فناوری نوین توانیر گفت: روز گذشته (جمعه) با وجود آنکه روز تعطیل بود، اما به دلیل گرمای هوا، نیاز مصرف به بیش از ۶۰ هزار مگاوات رسید.
کد خبر: ۱۷۲۸۴

مصرف برق در روز گذشته از ۶۰ هزار مگاوات گذشت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، هادی مدقق اظهار کرد: مصرف برق در این هفته نسبت به هفته گذشته افزایش داشته است و به طور کلی میانگین تقاضای مصرف برق به بیش از ۶۲ هزار و ۶۰۰ مگاوات رسید که نسبت به هفته گذشته ۸۰۰ مگاوات افزایش نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: امروز با وجود آنکه روز تعطیل بود، اما به دلیل گرمای هوا، نیاز مصرف به بیش از ۶۰‌هزار مگاوات رسید.

مدیرکل هوشمندسازی و فناوری نوین توانیر بیان کرد: دیروز و امروز همزمان با برگزاری کنکور سراسری، همه پرسنل صنعت برق برای پایداری شبکه برق تلاش ویژه‌ای داشتند و گروه‌های عملیاتی در سراسر کشور در حالت آماده باش قرار داشتند که جای قدردانی دارد.

مدقق اضافه کرد: با توجه تداوم‌گرما، پیش بینی می‌شود مصرف برق از ۶۶ هزار مگاوات عبور کند که دلیل اصلی آن مصرف برق وسایل سرمایشی است که مشترکان می‌توانند در این خصوص با رعایت نکات ساده‌ای مانند تنظیم درجه کولر‌های گازی روی ۲۴ و استفاده از دورکند کولر‌های آبی، درپایداری شبکه برق نقش آفرین باشند.

وی عنوان کرد: با هماهنگی همه بخش‌های دولتی و صنایع و بخش کشاورزی، تاکنون شبکه برق پایدار مانده و بدون خاموشی سپری شده است.

مدیرکل هوشمندسازی و فناوری نوین توانیر توضیح داد: همه مشترکان‌بالای ۳۰ کیلووات مجهز به کنتور هوشمند هستند و مصارف در این سطح پایش می‌شود.

برچسب ها: هادی مدقق مصرف برق توانیر شرکت توانیر گرمای هوا
ارسال نظر
آخرین اخبار