۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۶
تعداد بازدید: ۳۲۸۳۶۸
خطوط در آستانه نقل و انتقال مستاجران وضعیت بازار اجاره را در گفتگو با مسوولان بررسی کرد؛
 سید البرز حسینی، عضو کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از رها شدن بازار مسکن معتقد است مسکن به اقتصاد کلان ربط دارد که ۸۰ درصد آن دست بخش خصوصی است، اما در سوی دیگر مصطفی قلی خسروی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک می‌گوید نه مصالح دست ما است نه سیاست؛ از یک سو دلار بالا می‌رود از سوی دیگر سیاست‌های غلط و مصاحبه‌های غیر مسوولانه همه در وضعیت بازار تاثیر دارد؛ اما مردم ما را مقصر می‌دانند و به ما فحش می‌دهند.
کد خبر: ۱۷۳۹۹

مبنای تعیین۱۰۰میلیون تومان برای ودیعه مسکن چیست؟ /مردم نادان نیستند و می‌دانند که "املاک" کاره‌ای نیست!

خسروی: گرانی‌های موجود، مربوط به مسایل اقتصادی اعم از دلار و سیاست‌های غلط مسولین است. مشارین املاک را که از اسراییل نیاوردند! با مردم باید شفاف و صادقانه سخن گفت

وضعیت نابسامان مسکن مردم را در شرایط سخت اقتصادی به سمتی برده است که نه تنها توان خرید خانه را ندارند بلکه از عهده پرداخت اجاره بها هم بر نمی‌آیند، اما در این شرایط که انتظار می‌رود متولیان امر چاره‌ای بیندیشند، متاسفانه فقط به دنبال مقصر هستند.حسینی: ۸۰ درصد مسکن دست بخش خصوصی و به اقتصاد کلان ربط دارد/خسروی: مشاورین املاک را که از اسراییل نیاوردند!

سید البرز حسینی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط در خصوص وضعیت بازار اجاره بها، اظهار داشت: باید به سمت راهکار‌های کمک به اجاره بها مثل وام ودیعه مسکن برویم، اما سوال این است که مبنای رسیدن به تعیین  ۱۰۰ میلیون تومان برای ودیعه مسکن چیست؟ 

حسینی تاکید کرد: نظام بانکی، متولیان امر و کمیته مربوط باید  یکبار به کارشناسان توضیح دهند که چگونه به این رقم تعیین  ۱۰۰ میلیون تومان برای ودیعه مسکن رسیدند و یا برای مراکز استان‌ها ۷۰ میلیون تومان پیش بینی کردند که من منطق آن را نمی‌فهمم!  

عضو کمیسیون عمران مجلس: نظام بانکی، متولیان امر و کمیته مربوط باید  یکبار به کارشناسان توضیح دهند که چگونه به این رقم تعیین  ۱۰۰ میلیون تومان برای ودیعه مسکن رسیدند و یا برای مراکز استان‌ها ۷۰ میلیون تومان پیش بینی کردند که من منطق آن را نمی‌فهمم!  

حسینی: ۸۰ درصد مسکن دست بخش خصوصی و به اقتصاد کلان ربط دارد/خسروی: مشاورین املاک را که از اسراییل نیاوردند!

وی با بیان اینکه وام ودیعه مسکن کمکی به حل مشکل اجاره بها نخواهد کرد، گفت: این وام به بخشی از اقشار آسیب پذیر کمک می‌کند، اما با این اعداد مشکل اجاره مسکن حل نخواهد شد. آمار‌ها نشان می‌دهد که درصد کمی حایز شرایط شدند و توانستند از فیلتر‌ها بگذرند تا وام ودیعه مسکن را بگیرند؛ لذا در مجموع خیلی افق روشنی نمی‌بینم؛ آنقدر نظارت نکردیم که سران قوا برای موضوع اجاره مسکن تصمیم می‌گیرند.

حسینی با اشاره به نقش بخش خصوصی در وضعیت بازار مسکن، گفت: مسکن به اقتصاد کلان ربط دارد و ۸۰ درصد آن دست بخش خصوصی است و دولت باید ریل گذار باشد، اما بحث مسکن هنوز رها شده است.

این عضو کمیسیون عمران مجلس در خصوص شائبه ها و شایعه ها مبنی بر تصمیم مجلس برای کاهش تعرفه مشاوران املاک هم گفت: مشاورین املاک با درصد وزنی در حوزه مسکن اثرگذار هستند و باید کار کارشناسی در این خصوص صورت بگیرد؛ بنابراین معاونت مسکن وزارت راه و شهرسازی موظف شد ساختار قالب این طرح را ارائه دهد تا در کمیته روی آن کار کنیم که  نهایتا ظرف یک ماه آینده سعی می‌کنیم در دستور کار قرار بگیرد.

حسینی با اشاره به لایحه اجاره داری حرفه‌ای که در دست دولت است، گفت: اگر می‌خواهیم وضعیت اجاره را کارشناسانه حل کنیم، باید لایحه را در دستور کار قرار دهیم، چراکه در سطوح مختلف، فرمول‌هایی برای اجاره بها وجود دارد.
حسینی: ۸۰ درصد مسکن دست بخش خصوصی و به اقتصاد کلان ربط دارد/خسروی: مشاورین املاک را که از اسراییل نیاوردند!
عضو کمیسیون عمران مجلس در حالی  بخش خصوصی و مشاوران املاک را هم در نوسانات بازار مقصر می‌دانست که مصطفی قلی خسروی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی خطوط با انتقاد از مقصر دانستن بخش خصوصی، گفت: هر وقت مسوولین در عملکرد‌ها ناموفق هستند، بخش خصوصی را مقصر می‌دانند درحالی که مردم نادان نیستند و می‌دانند که "املاک" کاره‌ای نیست ما فقط دلال هستیم تا قیمت را پایین بیاوریم تا قرارداد انجام شود.

خسروی مواضع متناقض مسوولین را در نوسان بازار مسکن و اجاره موثر دانست و گفت: گرانی‌های موجود، مربوط به مسایل اقتصادی اعم از دلار و سیاست‌های غلط مسولین است. مشارین املاک را که از اسراییل نیاوردند! با مردم باید شفاف و صادقانه سخن گفت. البته نمی‌گویم همه اعضای املاک افراد منصفی هستند چراکه بعضا افرادی هم در آن ورود می‌کنند که فقط به فکر منافع خود هستند، اما قانون نظام صنفی اجازه داده است که با آن‌ها برخورد کنیم. از یک سو دلار بالا می‌رود از سوی دیگر سیاست‌های غلط و مصاحبه‌های غیر مسوولانه همه در وضعیت بازار تاثیر دارد.

 رئیس اتحادیه مشاوران املاک: نمی‌گویم همه اعضای املاک افراد منصفی هستند چراکه بعضا افرادی هم در آن ورود می‌کنند که فقط به فکر منافع خود هستند، اما قانون نظام صنفی اجازه داده است که با آن‌ها برخورد کنیم. از یک سو دلار بالا می‌رود از سوی دیگر سیاست‌های غلط و مصاحبه‌های غیر مسوولانه همه در وضعیت بازار تاثیر دارد.



رئیس مشاورین املاک با توصیه به خریداران و فروشندگان املاک گفت: وقتی شخصی پول خود را به دست شاگرد املاکی داده و شاگرد هم فرار کرده است، مقصر اصلی خود شخص خریدار و یا مالک است همچنین ما باید مردم را آگاه کنیم که سند خود را به دست هر کسی ندهند و مشاور املاک بعد از امضا تحت هر شرایطی اجازه ندارد قرارداد را نگه دارد و حق ندارد بیع بگیرد مگر اینکه به مالک یا فروشنده بدهد؛ بنابراین همین مسایل خرد فقط به ما ربط دارد.

خسروی افزود: نه قیمت مصالح ساختمانی دست ما است نه سیاست و برنامه ریزی‌ها، اما مردم به ما فحش می‌دهند و فکر می‌کنند من از خودم گفتم که اجاره بها نهایتا ۲۵ درصد باید رشد داشته باشد در حالی که ما فقط حرف ستاد کرونا را زدیم.حسینی: ۸۰ درصد مسکن دست بخش خصوصی و به اقتصاد کلان ربط دارد/خسروی: مشاورین املاک را که از اسراییل نیاوردند!

برچسب ها: اجاره بهای مسکن تسهیلات اجاره مسکن البرز حسینی عضو کمیسیون عمران مجلس مشاوران املاک مصطفی قلی خسروی رئیس مشاوران املاک
ارسال نظر
آخرین اخبار