۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۲
تعداد بازدید: ۵۳۳۳۹۱
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع اجاره بهای مسکن بی قاعده است و حتی بنده به صراحت می‌گویم که از دست مجلس هم کاری برنمی آید.
کد خبر: ۱۴۹۰۶

مشاورین املاک در تعیین اجاره بها دخالت می‌کنند!/دولتمردان اگر راست می‌گویند حمایت کنند/از دست مجلس کاری برنمی آید!

وضعیت مستاجران کاملاً رها شده است!/هیچ دستگاهی متولی۶ میلیون خانوار اجاره نشین کشور نیست!

سید البرز حسبنی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی خطوط، با بیان اینکه ما در زمینه تعیین اجاره بهای مسکن خلا قانونی داریم، گفت: دولت باید پیگیر این مسئله باشد و لایحه مربوطه به این بخش را به صحن علنی مجلس ارائه دهد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشاورین املاک در زمینه تعیین اجاره بهای مسکن دخالت می‌کنند، گفت: اصل این مسئله مربوط به وزارت راه و شهرسازی است و اصلاً مشخص نیست در این بخش چه دستگاهی از چه دستگاهی دیگری تبعیت می‌کند حتی اگر ما شکایتی درباره این موضوع به محکمه ارایه دهیم، هیچ پاسخگویی نسبت به آن وجود ندارد.

وی با بیان اینکه موضوع تعیین اجاره بهای مسکن موضوع رها شده‌ای است، تاکید کرد: دولت به صورت دستوری درصد‌هایی را برای اجاره بهای مسکن اعلام کرده، اما مشخص نیست اگر ۲۵ درصد ۲۶ درصد شود چه کسی قرار است بر آن نظارت داشته باشد.
وضعیت مستاجران کاملاً رها شده است!/هیچ دستگاهی متولی۶ میلیون خانوار اجاره نشین کشور نیست!
وی تاکید کرد: موضوع اجاره بهای مسکن موضوع رها شده در کشور است و هیچ مکانیزمی برای کنترل آن نداریم هیچ کسی هم نسبت به آن پاسخگو نیست.

این نماینده مجلس با بیان اینکه ابزاری در اختیار وزارت راه درباره اجاره بهای مسکن وجود ندارد، گفت: ما در این زمینه مشکلات قانونی زیادی داریم.

وی با بیان اینکه بازار اجاره بهای مسکن به صورت عرفی کنترل می‌شود، اظهار کرد: کاملا مشخص است که این حوزه به موضوعات معیشتی مردم مربوط است، با این حال ما با کمبود ۴ میلیون مسکن در کشور مواجه هستیم و حاشیه‌نشینی در اوج خود قرار دارد.

وی با بیان اینکه مشخص نیست چه کسی قاعده اجاره بهای مسکن را در کشور مشخص می‌کند، گفت: موضوع اجاره بهای مسکن بی قاعده است و حتی بنده به صراحت می‌گویم که از دست مجلس هم کاری برنمیاد لذا دولتمردان اگر راست می‌گویند بروند و از این بخش حمایت کنند و حتماً مجلس هم پشتیبان آن‌ها خواهد بود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در حال حاضر قریب به ۶ میلیون خانوار جمعیت اجاره نشین کشور است و هیچ دستگاهی متولی این بخش نیست بنابر این وضعیت مستاجران کاملاً رها شده است.

وضعیت مستاجران کاملاً رها شده است!/هیچ دستگاهی متولی۶ میلیون خانوار اجاره نشین کشور نیست!

برچسب ها: البرز حسینی عضو کمیسیون عمران مجلس اجاره بها قیمت مسکن
ارسال نظر
آخرین اخبار