۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۱
تعداد بازدید: ۲۵۵۱۷۵۰
فارغ‌التحصیل دکترای روانشناسی عمومی گفت: در حال حاضر موضوع سلامت و بهداشت روان یکی از موضوعات بسیار جدی در جامعه است. با توجه به رشد علم و تکنولوژی در دنیا نیاز است که آدم‌ها بیشتر به سراغ این موضوع روند. ما در هر شغل، سمت و وضعیتی که قرار داشته باشیم اگر سلامت و بهداشت روان نداشته باشیم با مشکلات زیادی روبه‌رو می‌شویم. بنابراین باید این سلامت را در خودمان به وجود بیاوریم.
کد خبر: ۱۷۵۲۲

لازمه یک زندگی خوب، داشتن

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، دکتر علیرضا تبریزی، فارغ‌التحصیل دکترای روانشناسی عمومی و دوره دکترای روانشناسی به مناسبت روز جهانی

 اگردرگیر بیماری افسردگی باشیم مهم نیست کدام کشور زندگی می‌کنیم. اگر مهاجرت هم بکنیم افسردگی به سراغمان می‌آید. پس، کاری که باید انجام دهیم به حال خوب خودمان کمک کنیم.کتاب خواندن و شرکت در کلاس‌های روان در حوزه خودشناسی، بسیار در این زمینه کمک می‌کند. 

بهداشت روان به خبرنگار خطوط گفت: سال‌ها قبل در یک مدرسه‌ای به والدین آموزش تربیت کودک می‌دادند پس از مدتی به آن‌ها تکنیک‌های متفاوت یاد دادند و متوجه شدند که نمی‌توانند این تکنیک‌ها را خوب اجرا کنند. زمانی که ریشه‌یابی کردیم متوجه شدیم انقدر رابطه زن و شوهر یعنی رابطه پدر و مادر با هم خراب است که این‌ افراد با اینکه می‌دانند در حوزه فرزندپروری چه کاری انجام دهند اما حال و حوصله انجام دادنش را ندارند.

وی افزود: در جلسات بعدی تصمیم گرفتیم به خود آن پدر یا مادر آموزش دهیم که ابتدا حال خودشان را خوب کنند. واقعا ما انسان‌ها برای اینکه همیشه حالمان خوب باشد چه کارهایی انجام می‌دهیم؟ آیا تلاشی در این زمنیه می‌کنیم؟ زمانی که از آدم‌ها سوال می‌پرسی دوست داری چه ویژگی‌هایی را داشته باشی؟ همه می‌خواهند اضطراب و افسردگی نداشته باشند، پرخاشگری نکنند و همچنین مدیریت هیجان داشته باشند، اما زمانی که سوال می‌پرسی برای اینکه به این شرایط دست پیدا کنی چه کاری باید انجام دهی؟ خیلی وقت‌ها پاسخی ندارند که بدهند.

لازمه یک زندگی خوب، داشتن

لازمه یک زندگی خوب داشتن سلامت روان است

فارغ‌التحصیل دکترای روانشناسی عمومی به موضوع سلامت روان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر موضوع سلامت و بهداشت روان یکی از موضوعات بسیار جدی در جامعه است. با توجه به رشد علم و تکنولوژی در دنیا نیاز است که آدم‌ها بیشتر به سراغ این موضوع روند. ما در هر شغل، سمت و وضعیتی که قرار داشته باشیم اگر سلامت و بهداشت روان را نداشته باشیم، با مشکلات زیادی روبه‌رو می‌شویم. بنابراین باید این سلامت را در خودمان به وجود بیاوریم. لازمه یک زندگی خوب داشتن سلامت روان است یعنی اگر سلامت روان نداشته باشیم و درگیر بیماری همانند افسردگی باشیم، مهم نیست که کدام کشور زندگی می‌کنیم. اگر مهاجرت هم بکنیم افسردگی به سراغمان می‌آید. پس، کاری که باید انجام دهیم این است که به حال خوب خودمان کمک کنیم.

نشانه‌هایی را که سلامت روان ما را با خطر روبرو می‌کند، جدی بگیریم و به دنبال حل کردنش برویم. اگر این کار را نکنیم نه تنها به خودمان خیانت می‌کنیم بلکه باعث آسیب اطرافیان خود و در نتیجه باعث افزایش مشکلات می‌شویم!

تبریزی خاطرنشان کرد: باید نشانه‌هایی را که سلامت روان ما را با خطر روبرو می‌کند، جدی بگیریم و به دنبال حل کردنش برویم اگر این کار را نکنیم نه تنها به خودمان خیانت می‌کنیم بلکه باعث آسیب اطرافیان خود و در نتیجه باعث افزایش مشکلات می‌شویم.

این روانشناس، به سوال "برای اینکه سلامت روان داشته باشیم باید چه کاری انجام دهیم؟"، پاسخ داد: برای اینکه سلامت روان داشته باشیم نیاز به انجام یک سری اقدامات داریم، مهم‌ترین اقدام حل کردن اختلالات جدی است که با آن روبرو هستیم همانند افسردگی، اضطراب، میل به رفتارهای خود آسیب‌رسان و... بعد از اینکه به یک سطح نرمال رسیدیم شاید لازم باشد برای بهتر زندگی کردنمان تلاش کنیم؛ اینکه من چقدربرای دادن توجه مثبت به دیگران وقت می‌گذارم، چقدر برای مهربان بودن تلاش می‌کنم. چقدر تلاش می‌کنم زندگی هدفمندی داشته باشم و چقدر تلاش می‌کنم حل مسئله یاد بگیرم تا وقتی با مشکلی روبرو می‌شوم بتوانم آن را حل کنم، خیلی مهم است. تمامی این موارد کمک می‌کند ما به سمت سلامت روان برویم. البته ناگفته نماند که کتاب خواندن و شرکت در کلاس‌های روان در حوزه خودشناسی، بسیار در این زمینه کمک می‌کند. در انتهای بحث باید به این سوال پاسخ دهیم که ما هرکدام برای داشتن سلامت روان باید چه کاری انجام دهیم. 

 

لازمه یک زندگی خوب، داشتن

برچسب ها: روانشناسی سلامت روان سلامت #حوزه سلامت تکنولوژی
ارسال نظر
آخرین اخبار